Ben er echt even zat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Ben er echt even zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 21:48

Regina begon zo'n drie weken terug net een beetje ontspannen te lopen. In stap iig en af en toe ook een stukje in draf. Na een tijdje constant in gevecht e.d. met haar geweest te zijn, was dat echt een opluchting. Ook in de omgang was het echt een heel leuk paardje geworden dat mij begon te vertrouwen en echt om aandacht vroeg nu. Het was echt een totaal ander paard geworden dan toen ik ermee begon.
Toen had ik mijn examen en heb ik twee weken niet de tijd gehad om echt wat met haar te doen. Myrthe heeft haar wel een keer gelongeerd en ze is af en toe met de kar weggeweest en verder stond ze gewoon elke dag van 8 tot 6 op het land.
Maar nu ik weer met haar begon na twee weken is het echt helemaal niets meer.
Ben zaterdag voor het eerst weer geweest, en ze stond niet meer stil met poetsen, en liep weg als ik haar been op wilde tillen om haar hoefjes te krabben. Ook met rijden ging het niet echt lekker, maar goed. Had toen zoiets van, het is weer de eerste keer en mag dus ook niet zoveel van haar verwachten. Toen ik maandag weer kwam was het weer drie keer niks.
In stal ging ze weer constant achter in de stal staan, en met hoevenkrabben was het ook weer hetzelfde verhaal. Ze had er gewoon geen plezier in dat ik met haar bezig was en leek wel weer bang voor me (wat ze in het begin hee lerg had, omdat ze totaal geen vertrouwen in (vreemde) mensen had). Ze laat alles wel toe, en is ook geen gevaarlijk paard ofzo, maar je merkt gewoon dat ze er geen plezier in heeft.
Ook het rijden was tien keer niks, ze schrok overal van, liep alleen maar naar alle spoken te kijken en kon alleen maar hard. Ze ging er niet vandoor ofzo, maar draafde en galoppeerde gewoon in een veel te hoog tempo. Ook bij het uitstappen (ging een stukje langs de weg) wilde ze niet ontspannen.
Het is gewoon niet fijn werken met zo'n paard. Zo was een tijdje geleden ook, en toen ik met haar begon was het nog veel erger. Maar ik baal er gewoon heel erg van dat ik na twee weken geen tijd gehad te hebben, ongeveer net zo ver ben als drie maanden terug. Terwijl ik net zo blij was dat ik haar vertrouwen gewonnen had en ze eindelijk een beetje aanhankelijk werd en begon te ontspannen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:00

Ik herken het verhaal.
Zo is mijn pony ook.
Gewoon doorzetten nu je weer wat meer tijd hebt.
Komt goed.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:07

Ja dit heb ik ook met mijn Fjord. Bij sommige paarden is het nu eenmaal 2 stappen vooruit en weer 1tje terug. Stug volhouden komt wel goed.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 00:13

Bij haar heb ik af en toe wel eens het idee, dat het 1 stap vooruit, 3 stappen terug is (of nog erger).
Ik ben nu echt weer waar ik misschien drie maanden geleden was. Echt heel frustrerend...