Stalhoudster deed zo raar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:41

Misschien had je het dan wat subtieler kunnen zeggen, want het komt echt over dat je het maar minderwaardig vind wat daar gebeurt, ik kan er niets anders van maken.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:44

Prisca schreef:
Sluit me helemaal aan bij Margreet.

Denk ook eens aan je paard ik hoor je alleen maar praten of je stalhouder en Steef/Obsession. Hoe zou jij je voelen als je jaren bijna niets hebt hoeven doen en dan opeens moet je keihard werken denk dat je ook niet blij bent. Ook al heb je een opwarming gehad. En vooral de spieren krijgen een opdonder. Dit soort dingen bouw je rustig op.


Whaha keihard werken , hij heeft misschien 10 minuten gelopen, beetje gestapt en gedraafd, hallo???

En wat bedoel je met dit soort dingen?? Nageeflijk rijden? Terwijl dat altijd gedaan word door gerdien? Die staleigenaar is gewoon iemand die nooit een tik met een zweep zal geven omdat ze dat zielig vind, Paard reageerde slecht op het been , dus steef gaf een tikje, hij bokte, steef tikte nog een keer, OVER! Alles klaar en toen Gerdien erop stapte was ie lekker aan het been.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:46

imker schreef:
Misschien had je het dan wat subtieler kunnen zeggen, want het komt echt over dat je het maar minderwaardig vind wat daar gebeurt, ik kan er niets anders van maken.


Ik zei het niet onaardig ofzo hoor.
en nee ik vind het niet minderwaardig, heb voor dat we gingen rijden nog onwijs leuk met haar gekletst. Zij is zo schijnheilig dat ze in de stal gaat zitten kijken wat wij doen allemaal, en als we weg zijn gaat ze smsjes sturen aan Gerdien dat ze dit liever niet meer heeft.
Als ze het echt zo vreselijk vond voor Gregor had ze naar buiten moeten komen en er wat van moeten zeggen!
Was de discussie graag met haar aangegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:55

Goeiedag zeg, heeft iedereen hier een beetje last van het weer ofzo? Er vertelt iemand trots dat haar paardje zo mooi liep, en meteen komt er een berg stront over alle betrokkenen heen.... Misselijk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:56

obsession"]
Ik heb ook geen gouden bergen tot beschikking hoor, ik roei ook met de riemen die ik heb.
[/quote]
[quote="obsession"]
6 paarden op stal
[/quote]
Verward Andermans riemen dan?



Verder hoop ik dat Shaienne nadenkt over wat ik al eerder gezegd heb:

[quote="Margreet schreef:
Denk dat je even na moet denken wie/wat je belangrijker vindt, iemand waarbij je dagelijks over de vloer komt, die voor je paard zorgt en waar je het altijd goed mee hebt kunnen vinden of een knul die een enkele keer op je paard rijdt op een -blijkbaar- twijfelachtige manier (heb het niet gezien natuurlijk).


Paard zal er misschien niet direct onder te lijden hebben gehad, maar de lieve vrede op stal is ook wat waard!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:58

Sonja schreef:
Goeiedag zeg, heeft iedereen hier een beetje last van het weer ofzo? Er vertelt iemand trots dat haar paardje zo mooi liep, en meteen komt er een berg stront over alle betrokkenen heen.... Misselijk


Ja, inderdaad Sonja, dat is de laatste tijd wel vaker.. Boos!

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Steef en Obsession zo slecht met paarden omgaan, anders krijgen ze niet zoveel steun van de mensen die er aardig wat verstand van hebben in mijn ogen.. ( Pipo bijvoorbeeld )

Mensen, ga nou eerst eens aan jezelf werken voordat je je gal spuugt over een ander.. Iedereen in zijn waarde hoor!!

On topic:

Ik vind het raar dat het mens zo reageerde.. Ze zal er in haar ogen wel een goede reden voor hebben gehad, maar je kan het ook overdrijven..

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:00

Margreet"]
[quote="obsession"] Ik heb ook geen gouden bergen tot beschikking hoor, ik roei ook met de riemen die ik heb.
[/quote]
[quote="obsession schreef:
6 paarden op stal

Verward Andermans riemen dan?


sorry hoor maar ik zie niet in wat dit er mee te maken heeft?
deze opmerking slaat gewoon nergens op.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:02

Die van Obsession ook niet, in het licht van "ik heb het zo druk met 6 paarden" staat "ik moet roeien met de riemen die ik heb" een beetje typisch. Dat wilde ik even illustreren. Tijd voor een kleiner bootje dan misschien.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 20-05-03 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:02

Dit hele topic slaat nergens meer op, dus dat past dan aardig. Je kunt hier weinig meer plaatsen zonder dat je topic verziekt wordt geloof ik....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:03

Wat een ge-emmer weer om niets Gaaaap

Shaienne ik denk dat je je niet al te veel moet aantrekken van je stalhoudster. Tuurlijk heeft ze het recht mensen te weigeren op haar terrein en hou je daar dan maar gewoon aan. Je kunt de discussie met haar aangaan maar die zal je wel verliezen omdat zij voet bij stuk zal houden.

Ik denk overigens dat er niets verkeerds aan is dat Gregor een tik met de zweep kreeg omdat hij slecht aan het been was.. die bok heeft hij ongetwijfeld uit protest gegeven. Dat doet mijn paard ook wel eens en die is ook liever lui dan moe. Jullie doen net of dat paard zwaar mishandeld werd.

Ik heb Steef en Obsession ook nog nooit zien rijden dus daar kan ik niet over oordelen. Shaienne je zegt zelf dat er geen gekke dingen zijn gebeurd en ik neem aan dat je zelf ook wel kunt oordelen over in kruk rukken of vragen en aan het been rijden e.d.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 20-05-03 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:04

obsession"]
[quote="imker schreef:
Misschien had je het dan wat subtieler kunnen zeggen, want het komt echt over dat je het maar minderwaardig vind wat daar gebeurt, ik kan er niets anders van maken.


Ik zei het niet onaardig ofzo hoor.
en nee ik vind het niet minderwaardig, heb voor dat we gingen rijden nog onwijs leuk met haar gekletst. Zij is zo schijnheilig dat ze in de stal gaat zitten kijken wat wij doen allemaal, en als we weg zijn gaat ze smsjes sturen aan Gerdien dat ze dit liever niet meer heeft.
Als ze het echt zo vreselijk vond voor Gregor had ze naar buiten moeten komen en er wat van moeten zeggen!
Was de discussie graag met haar aangegaan.
[/quote]

Misschien wist ze niet direct wat te zeggen, of kon ze het niet goed verwoorden, dat heb ik zelf ook wel eens. Of misschien vond ze zich een beetje tenietgedaan of overweldigd omdat jullie ineens met zijn 3-en op dat paard bezig waren. Dat zijn ook mogelijkheden waar je aan moet denken.
Het is van de andere kant ook niet netjes om het bezoek van 1 van je pensionklanten aan te spreken op gedrag waar je niet van gediend bent, dus wellicht wilde ze het alleen aan de eigenaresse van het paard vertellen.

Verder ben ik het eens met het commentaar wat Margreet geeft.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:06

Tallie1979"]
[quote="Sonja schreef:
Goeiedag zeg, heeft iedereen hier een beetje last van het weer ofzo? Er vertelt iemand trots dat haar paardje zo mooi liep, en meteen komt er een berg stront over alle betrokkenen heen.... Misselijk


Ja, inderdaad Sonja, dat is de laatste tijd wel vaker.. Boos!

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Steef en Obsession zo slecht met paarden omgaan, anders krijgen ze niet zoveel steun van de mensen die er aardig wat verstand van hebben in mijn ogen.. ( Pipo bijvoorbeeld )

Mensen, ga nou eerst eens aan jezelf werken voordat je je gal spuugt over een ander.. Iedereen in zijn waarde hoor!!

On topic:

Ik vind het raar dat het mens zo reageerde.. Ze zal er in haar ogen wel een goede reden voor hebben gehad, maar je kan het ook overdrijven..
[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens !
Kan er nou niet gewoon een topic gestart worden dat niet word verziekt door mensen die persoonlijk worden ? Zouden jullie het leuk vinden als jullie topic zo verziekt word zodat er straks een slotje op komt?
Hou het even netjes zeg ! Persoonlijke dingen vecht je maar uit via pb.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:10

als ik het goed begrijp heeft het paard 2 of 3 tikken met de zweep gehad en is iedereen daar nu overstuur van.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:10

imker schreef:
Of misschien vond ze zich een beetje tenietgedaan of overweldigd omdat jullie ineens met zijn 3-en op dat paard bezig waren.


Sorry hoor maar het is toch het paard van Shaienne Verward Het zou helemaal mooi worden als mijn stalhouder zich er mee zou gaan bemoeien wie er op mijn paard zit Verward

Ze zal zich waarschijnlijk overdonder hebben gevoeld en misschien voelde ze zich niet prettig bij de opmerking over haar nieuwe 'onderkomen' ofzo Verward vind ik echter geen reden om van die banketstaaflige opmerkingen te maken. Jaloezie ja misschien Verward

Shaienne maak je er maar verder niet druk om hoor lekker werken met je paardje en hem goed aan het been rijden en als daar eens een tik bij hoort.. tsja het zij zo dat hoort er nou eenmaal bij.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:11

Cookies schreef:
als ik het goed begrijp heeft het paard 2 of 3 tikken met de zweep gehad en is iedereen daar nu overstuur van.


Hoog Penny gehalte *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:13

Hoe iemand woont maakt volgens mij niet zoveel uit. Zo ken ik een hele goede instructeur/africhter/wedstrijdruiter die jarenlang in een hutje in zijn binnenbak heeft gewoond. De stalhouder bij ons heeft jaren lang (echt lang hoor) in een soort keet gewoond op het terrein. Hoe je woont heeft niks te maken met je kwaliteiten als stalhouder.
Misschien berust alles gewoon op een misverstand, heel erg vervelend voor Shaienne, maar het zal allemaal wel weer recht gezet worden, neem ik aan??

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:14

Sonja schreef:
Goeiedag zeg, heeft iedereen hier een beetje last van het weer ofzo? Er vertelt iemand trots dat haar paardje zo mooi liep, en meteen komt er een berg stront over alle betrokkenen heen.... Misselijk


Gelijk heb je!

Ik denk dat het belangrijkste is dat als de eigenaar van het paard het goed vindt (in dit geval vraagt) dat een ander hem (een keertje) rijd kunnen wij daar weinig over zeggen Lips are sealed Daar moeten we respect voor opbrengen.

Ik weet niet hoe beide ruiters rijden, maar n paard wat normaal getraind wordt kan best wel eens wat meer van worden gevraagd... zolang er de dag(-en) daarna er maar rekening mee word gehouden -> dus als het paard een beetje stijf is niet raar staan te kijken, dat is dan de normale reactie.

En van Prisca, ik denk dat die alleen het beste met het paard voor heeft, en daar is denk ik ook wel n beetje respect voor op te brengen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:14

AnneOmie"]
[quote="Cookies schreef:
als ik het goed begrijp heeft het paard 2 of 3 tikken met de zweep gehad en is iedereen daar nu overstuur van.


Hoog Penny gehalte *LOL*
[/quote]



Niet slaan, dat is zielig!!

Kom op zeg!! Get real!! *LOL*
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 20-05-03 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 16:16

Jeetje mina, ik plaats nog eens een topic Scheve mond

Ik heb tegen de stalhoudster gezegd via sms dat ik het begrijp en dat het niet weer zou gebeuren.

En Obsession, ik vond het ook wel een beetje hard wat je over dr zei. Ze heeft echt ontzettend veel nare dingen meegemaakt in haar leven en ze is nu op haar manier heel erg gelukkig.

Ik snap nu misschien wel haar reactie. We hebben het er wel eens over gehad dat ze niets moet hebben van wedstrijdruiters en mensen die zoiets hebben van: "kijk mij eens"
Niet dat Obsession en Steef dat hebben, maar dat vat ze misschien zo op.

Bij mij op stal gaat alles heel relaxed en er zijn eigenlijk alleen maar recreatieruiters.
Okee, er rijdt een meisje van 14 op een 2 jarige tinker, de stalhoudster heet er wat van gezegd, en wat kan je er nog meer tegen doen dan? Het is haar pony.

Ben weer lekker aant piekeren Frusty Ik wou dat ik eens niet zo beinvloedbaar was Frusty

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:19

Shaienne dan moet je gewoon doen wat je gevoel ingeeft. Als je het daar naar je zin hebt moet je je schrikken naar de regels en anders moet je een andere stal zoeken.

Aan de andere kant wees blij dat de stalhouder het gezegt heeft tegen vaak genoeg gebeurt dat niet en krijg je het via via terug.

Succes met je beslissing.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 17:56

Nou heb ik Steef en Obsession wel een paar keer zien rijden en ben nou niet echt geschokt hoe zij met de paarden omgaan. Het gaat allemaal verantwoord, maar wel consequent. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest daar op stal, maar weet wel een beetje hoe dat soort dingen kunnen lopen.

Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat jou stalhouder zich uitlaat over jou bezoek. Dit zou je pas verwachten als er echt dierenleed veroorzaakt was, dan zou ik ook mijn mond niet kunnen houden. Maar ik denk toch echt niet dat datgene wat er gebeurd is onder dierenleed valt. Meer onder consequent handelen bij een protesterend paard, welke ineens een stapje meer moet lopen dan ie gewend is.

Kijk, dat zij misschien het een en ander opgevangen heeft wat Jessica gezegd heeft en zich daardoor misschien een beetje (ten onrechte) aangevallen voelde, heeft natuurlijk alles te maken met het vervolgverhaal.

Dus kortom mensen, niet zo snel oordelen aan de hand van dit verhaal, terwijl je de situatie en de personen helemaal niet kent.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:02

Zo, het gaat lekker hier. VAlt me op dat bepaalde mensen hier een hele grote bek geven over een situatie waar ze eigenlijk geen oordeel over kunnen geven. Ten eerste bokte dit dier niet omdat hij pijn had of iets dergelijks, hij bokte omdat hij ik met de been en zweep inkwam toen hij niet aan het been was. Heeft hij 3 x gedaan en toen was het over en kon ik eraan gaan rijden. Wat heeft dit dier nou gedaan in die tijd dat we erop zaten? Gewoon heel simpel wat rondjes gehobbeld en een paar pasjes gewijkt en wat schoudervoor gelopen, krijgt ie niets van hoor. Valt me wel heel erg op dat er hier iemand heel fanatiek reageert die zijn paard elke week 5 x naar de fysio en de kraker moet omdat ze hem zelf 6 x in de week in elkaar trekt en schopt. En dan loopt er nog iemand hier te miepen die zijn paard niet eens fatsoenlijk kan rijden maar ondertussen wel de grootste bek op bokt heeft. Misshcien eerst zelf eens leren rijden voor je commentaar op andere gaat geven?
Ik vind het heel erg vreemd dat die stalhoudster vanuit de stal heeft lopen kijken, en ik vind het nog vreemder dat ze niet eens naar ons toegekomen is om de discussie aan te gaan of op zijn minst te zeggen dat ze het er niet mee eens is, maargoed dat zal ze wel neit gedurfd hebben. En als ze het beste met paarden voorheeft? Waarom heeft ze dan Gerdien niet gewaarschuwd voor dat dunne bit wat ze er nu in heeft hangen en niet even meegedeeld dat een dikkere vriendelijker is? Als ze dat niet wist dan twijfel ik aan haar kunde en als ze het wel wist vraag ik me af waarom ze er neits van zegt? Evenals die 2 jarige tinker waar ze fanatiek mee rijden? Dat noem ik pas paarden naar de klote rijden....

En Margreet, wel eens gehoord van handel en africhting? Dat is waar Jessica mee bezig is, van die 6 paarden die bij haar staan is er een van een pensionklant, 1 is van haarzelf en een is van haar zoontje. De rest is puur voor handel, eentje is ook voor de helft van mij. En Jessica moet inderdaad roeien met de riemen die ze heeft, hoewel ze het aardig voor elkaar heeft krijgt ze niets zomaar van haar pappie en moet ze overal voor werken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:04

Zoals ik al eerder zei: Als ik Shaienne was, dan zou ik gewoon kiezen voor het bewaren van de lieve vrede op stal, waar ze het toch naar haar zin heeft, ook in het belang van het paard.
En als ze graag heeft dat die knul 'm rijdt, dan zet 'm op de trailer en gaat ze naar hem toe. Nog een leuke ervaring met het oog op eventuele wedstrijden ook.
Et voila, opgelost, iedereen blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:10

Ik heb helemaal niet meegekregen dat je nu al weer een ander paard hebt dus ik was best verbaasd.

Wat er allemaal is gebeurt is voor ons achter onze PC-tjes toch niet te beoordelen. Shaienne zal zelf haar eigen conclusies moeten trekken. En als ze niet achter de visie van haar stalhoudster staat kan ze beter direct een andere stal gaan zoeken.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:11

obsession schreef:
Die staleigenaar is gewoon iemand die nooit een tik met een zweep zal geven omdat ze dat zielig vind, Paard reageerde slecht op het been , dus steef gaf een tikje, hij bokte, steef tikte nog een keer, OVER! Alles klaar en toen Gerdien erop stapte was ie lekker aan het been.


Oh daar kan ik zo moe van worden van die mensen die paarden vooral niet willen "dwingen"en het lief en vrijblijvend aan hem vragen.'En daar krijg je vreselijk verwende, luie rotzakken van!