Ik vind het doodeng...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Ik vind het doodeng...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 01:05

Nou is er vlakbij ons op een stal ingebroken en zijn de zadels gestolen. Ik ben dus echt heel bang dat het bij ons ook gebeurt. Niet zozeer vanwege die zadels, maar het idee dat ze dan bij de paarden komen en de inbreuk op je veiligheid zeg maar.

Nou kwam ik net op stal afvoeren, na 23.00 uur. Op maandag altijd wat later, omdat ik dan uit Dronten (school) kom. Licht in onze stal brandde, zoals altijd tot ik kom voeren, maar verder was het overal pikkedonker. Zadels inmiddels in veiligheid gebracht, maar ik blijf het doodeng vinden. Net als toen ik nog op een flat woonde en bij al mijn buren was ingebroken (via het balkon) behalve bij mij. Ik durfde toen ook 's avonds laat bijna niet de deur open te doen. Stel dat je ze net betrapt, ze kunnen van alles doen (ik las pas nog een eng verhaal in de Viva).

Gelukkig zijn er op stal 3 honden die allemaal aanslaan en los lopen. Waarvan eentje al oud is en ontzettend agressief naar vreemden (bijt ook vreemde mensen). Hoop dat die eventuele dieven heel erg grijpt! Extreme duivel

Maar ik ben dus doodsbang nu zo 's avonds laat. Verdrietig

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 01:09

Oh dat is inderdaad eng!
Maar wees blij dat je een waakhond hebt.
Toen ik 10 was woonde we in een villa, aan het ens van de tuin was een schuur en daar hebben ze een keer geprobeerd in te breken, gelukkig liep net de hond in de tuin en die heeft de inbreker gebeten in zijn kruis ! Haha!

Caroline1
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 01:32

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je bang bent nu. Toch denk ik dat je voor de paarden niet bang hoeft te zijn. Die zadeldieven zijn alleen geinteresseerd in zadels en zullen echt geen onnodige tijd verspillen aan het lastig vallen van paarden. Daarbij zou het ook niet erg handig zijn om de rust op stal te verstoren, tijdens het wegpakken van de zadels, want de kans is dan groot dat iemand iets in de gaten krijgt.

Ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn als je naar stal gaat. Dat zadeldievengilde is zo proffessioneel dat ze echt wel langskomen als ze zeker weten dat er niemand is of kan komen. Die gaan echt niet op goed geluk even binnen kijken. En als je ze al tegen zou komen, dan maken ze zich hoogstwaarschijnlijk zo snel mogelijk uit de voeten. Ik heb dat verhaal in de VIVA ook gelezen, heel eng inderdaad.

Maar dat zal toch een ander type inbreker zijn dan het slag volk dat met zadels aan de haal gaat. Een beveiliger vertelde me ooit dat inbrekers de meest schijterige criminelen zijn die je je maar voor kunt stellen en dat alleen junks min of meer een risico waren. En junks gaan echt geen zadels stelen, hebben ze helemaal geen verstand van.

Sterkte in ieder geval, hoop dat jullie zadels gespaard blijven

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 02:09

Kojack, net goed voor die inbreker! *LOL*

Caroline1, dank je voor het geruststellen! Van die zadels zou natuurlijk al vreselijk zijn, als ze maar van de paarden afblijven!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:05

Ik zou ook doodsbang zijn...

Onze stal is aan een doodlopende weg (de weg loopt dood op het erf)... en 's nachts gaat het hek op slot en lopen de honden los... en geloof me... die wil je niet tegenkomen... Haha!

Overdag zijn ze heel lief en echte schoothonden... maar 's nachts, als alle lichten uit zijn...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:14

Ik zou ook bang zijn, en ik zou niet eens meer alleen naar de stal durven gaan...
Wel goed dat jullie waakhonden, en die oude Haha! ik hoop dat die één inbreken minstens goed bij de lurven grijpt Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:24

Ze komen niet 's avonds laat Maart, maar 's nachts Haha! Vooralsnog heb je weinig te vrezen, maar feit is wel dat ze dus bij meer stallen langs zijn geweest, twee dagen terug. Verstandig dat je je zadels in veiligheid hebt gebracht; ik neem 'm nu ook 's avonds mee naar huis...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:07

Het is inderdaad eng... Scheve mond

Ik heb het al in een ander topic over hetzelfde onderwerp gezegd, maar ik herhaal het nog maar even om iedereen goed wakker te schudden: één of meerdere waakhonden zijn géén garantie dat ze van je zadels afblijven. De honden worden door die dieven gevoerd met een stuk vlees voorzien van zeer sterk slaapmiddel. Die beesten gaan binnen een paar minuten volledig onder zeil en worden de volgende dag een keertje wakker... en je zadels zijn verdwenen.

Dus, neem je zadel(s) mee naar huis, het is even een gesleep, maar anders loop je echt het risico dat ze gestolen worden.

Er zijn stallen bezocht met een woonhuis naast de stal (niemand heeft iets gemerkt), er zijn bootjes gebruikt om slootjes over te varen, men gaat dwars door weilanden heen etc. Het lijkt er op dat er geen stal veilig genoeg is!!

Maar goed, je moet er niet aan denken dat ze ook nog iets met je paard uitvreten.... is 10 x erger dan een paar zadels jatten... Boos!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:25

Mijn tuig is verzekerd en heeft een code in het zweetblad, maar dan nog.... kan me voorstellen dat je je zorgen maakt...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:50

Lijkt mij ook best freaky! Ik had het een aantal weken terug steeds toen ik 's nachts door het donker naar stal liep om Jur te gaan checken voor de bevalling. IJzig stil is het dan buiten en dan heb je toch wel zoiets van *slik* stilte voor de storm. Al ben ik niet zo schijterig aangelegd, soms is het idee al genoeg om toch even de kriebels te krijgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:50

Dat is nou precies waarom ik een hond wil. Bij ons is het ook altijd heel stil en donker ’s avonds, ik vind het af en toe best eng om ’s avonds laat te gaan voeren. Gelukkig is er nu zomertijd en is het lang licht.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:09

Gedverderrie zeg! Lijkt mij helemaal niets. Ik heb dat verhaal ik de Viva ook gelezen! Echt scary! Nou veel succes dan maar he?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:46

Oh bah! Lang leve de honden zou ik zeggen!!
Brrrrrr
Sterkte

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:04

orri schreef:
Mijn tuig is verzekerd en heeft een code in het zweetblad, maar dan nog.... kan me voorstellen dat je je zorgen maakt...


Hoe verzeker je je tuig precies en wat kost dat? Dan ga ik dan ook maar doen denk ik, al heb ik niet zulk duur spul. Maar goed om te weten dat jouw spullen verzekerd zijn!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:30

ik weet hoe je je voelt..
durf in het donker niet eens naar de paarden toe terwijl ze miss. 20 meter bij ons woonhuis vandaan staan..
en idd een code in je zadel is wel makkelijk mocht het gestolen worden