Bijrijdster ja of nee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:29

ik heb een soort deal met een vriendin op stal.
ze doet ALTIJD mijn paard als ik ziek ben, op vakantie ben, geen tijd heb, en bijna iedere woensdag.
Precies hetzelfde doe ik voor haar en dan bijna elke maandag haar paard.
We plannen het meestal precies zo dat we alleen maar hoeven te longeren, of rustdag hebben voor de paarden.
Ideaal, als ik om wat voor reden dan ook niet kan komen, is er altijd een vaste "stand-in ':D
erg fijn!

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:00

Ik denk dat je 1 ding heel goed moet beseffen als je een bijrijdster neemt. Dat zij dingen mischien wel eens anders doet dan jij! Je kan gewoonweg niet van iemand verwachten dat die de dingen precies zo doet als jij dat gewend bent. En in mijn optiek is daar ook helemaal niets mis mee. Mischien doet zij dingen juist wel beter en kan je van elkaar leren. En je moet er altijd voor zorgen dat alles bespreekbaar blijft waardoor irritaties, wensen e.d. gewoon uitgesproken kunnen worden.
Ik denk dat veel mensen te "panisch" met hun paard omgaan en er geen anderen op laten rijden of laten longeren. Ik kan me dat voorstellen als je een heel sensibel paard hebt maar ik ben van mening dat het gemiddelde paard hier echt geen trauma aan overhoudt.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:11

Citaat:
Ik denk dat veel mensen te "panisch" met hun paard omgaan en er geen anderen op laten rijden of laten longeren. Ik kan me dat voorstellen als je een heel sensibel paard hebt maar ik ben van mening dat het gemiddelde paard hier echt geen trauma aan overhoudt.


Daar heb je zeker gelijk in Lestria, veel mensen met een makkelijk en braaf paard doen ook panisch.
Bij ons op stal heb ik daar een heel mooi voorbeeld van, we hebben binnenkort een spelletjes middag en dan ben je een team van 2 mense + 1 paard. Een van de meiden bij ons op stal met een super makkelijke pony begon meteen te zeiken.
"Als ik zie dat de persoon die op mijn pony meedoet aan zijn mond zit dan hebben ze ruzie met mij en ben ik echt boos".
Hoezo overdreven?!? Mensen zullen heus niet zomaar je paard wat aan doen. Maar als je inderdaad een sensibel paardje hebt hoeven ze niet eens iets 'fout' te doen om je paard gek te krijgen. Het kan de combinatie opzich zijn die al niet klikt. En dat is in dat geval dan voldoende.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 14:45

Ik had ook een vaste stand in maar helaas die wil het rustiger aan doen...
er zijn al 6 reaties op mijn advertentie, 1tje heb ik af laten vallen die heeft alleen nog maar in een manege gereden, er zit ook een z-dresuur amanzone bij... ik laat ze allemaal een keer komen en dan heb ik gauw geneg door wie wel en wie niet...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:47

waar heb je de advertentie geplaatst diana?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:52

Straks hebben ze je paard een keer gedaan, kom jij terug. Is je zadelkast leeg. En verzorgster nergens meer te vinden Tong uitsteken

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 15:09

Marktplaats Lachen kunnen ze beter paardenplaats noemen Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:13

Wel mooi dat je al 6 reacties hebt gehad, dan heb je ook een beetje keus. Ikzelf had voor een bijrijdster gekozen omdat ik het gewoon niet redde om zoveel honderd meter alleen met mijn jonge paard langs de weg te gaan naar de bak en dat ik daar dan ook niemand had als ik er dan afval. En het leek me wel gezellig, en ik ben niet beroerd om mijn paardjes te delen. Jammergenoeg gaat het rijden met de bijrijdster niet zo goed, en dat heb ik eigenlijk met iedereen die erop stapt helaas. Ik heb ook eerlijk gezegd dat ze nu nog niet op haar kan rijden, wel aan de longe, en als ze het daar niet mee eens is, tja. Het is en blijft mijn paard.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:22

Ik heb het als verzorgster helemaal getroffen Haha! Mijn vriendin had 2 paarden, en toen zij heel druk was, heb ik een paardje weken achtereenvolgend gereden!! En wij hebben dezelfde ideeën over alles, dus dat zat prima!! Maar dat paardje is jammergenoeg verkocht.

Nu heb ik via via een fjord die ik dus als eigen pony mag beschouwen, die staat op een boerderij, van een oud boertje. Heeft een eigen buitenbak, stallen, zadels etc.. ik mag rijden wanneer ik wil........... Echt super.. Ik hoef ook niks te betalen! Heerlijk Schijnheilig

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:17

ik zou in jou geval wel een bijrijdster nemen.
dan zijn jullie alle drie blij.
maar jij moet kiezen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:28

Ik neem zeker een bijrijdtster alleen nu nog een goeie vinden Lachen

Dan zorg ik 5 dagen voor Mabel en 2 dagen is ze dan in handen van 2 andere meiden wat een rust zal ik hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:44

Hele goede rvaring met bijrijdsters, ikheb er zelfs twee, ik kan het ook niet alleen aan, 40 uur weken en dan ook nog een paardje, het viel mer errug tegen en zwaar.

Ik heb een araabje, en die hechten zich nogal aan een persoon, nou ik merk geen verschil, ze is zelfs nog veel liever!

Ik hoop dat je iemand vindt!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 23:01

Ik heb vrijdag, maandag en dinsdag een afspraak. De afspraak van vrijdag is echt super enthousiast echt heel erg leuk. Ik hou jullie op de hoogte!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:48

Ik ben benieuwd

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:03

Hee Diana,

Leuk dat je al 3 afspraken hebt. Ik ben heel erg benieuwd. We horen het wel van je. Ik heb die Daniëlle gemaild. Nog bedankt voor het doorsturen.

Groetjes,

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 22:22

Graag gedaan didi Lachen ze heeft ook je nummer hopelijk wordt het wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:33

heb je die drie afspraken dankzij een advertentie op bokt?

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:52

Ik hou je op de hoogte. Hoe is het nu met Mabel? Gaat het al weer wat beter?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 22:52

Nee via marktplaats op bokt heb ik geen advertentie gezet er hebben inmiddels al 8 mensen gereageerd lang leve internet morgen komt de eerste.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:36

En en en? Tong uitsteken

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:40

Ik ben nieuwsgierig Tong uitsteken

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:05

ikke ook!! Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 23:14

Staat bij VvdD het ging heel goed!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:59

nou kijk... ik zag net ergens staan.... dat ze er dan niet de verantwoordelijkheid van hoeven te dragen... ben ik het niet mee eens.
ik zou liever een hebben die WEL verantwoordelijk omgaat met paard&spul. al doen ze of het hun eigen paard is.. alleen maar beter. (moet natuurlijk wel beperkt blijven:D niet te overdreven, het is en blijft jou paard natuurlijk, en ze hebben maar aan jou regels te voldoen.

maar idd, als je een goede kunt vinden, neem die dan aan, zal een hoop drukte schelen.

greetz jef

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:47

nou al moet ik toegegeven dat ik er ook niet tegen kan als ik iemand anders op me paard laat rijden.
dus daarom doe ik dat nooit.
ik heb er eens een meisje een les op mee laten rijden omdat ik niet kon,maar ik ga dan zenuwachtig zitten kijken van owjee wat doet ze nou enz.
en ik doe het dus gewoon niet.
verzorgen en zo mogen andere wel en longeren,maar rijden heb ik liever niet.
alleen mijn instructeur die kan ik er wel op laten rijden,maar ik heb van hem dan wel twee keer in de week les,dus hij kent me paard door en door met rijden en weet hoe hij haar moet rijden omdat ze nogal een gebruiksaanwijzing heeft Haha!
maar goed,wat doe jij nou?
heb je al een bijrijdster of wat doe je?