Leroy`s voetjes :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 06:23

Zoals sommige van jullie mischien wel gelezen hebben zijn Leroy`s hoeven in zeer slechte staat door verkeerd bekappen. Hij heeft haast geen hoefwand meer over om de nagels door te slaan, zijn zool is helemaal naar beneden gekomen, hij heeft geen hiel meer en loopt nu praktich op zijn straal. Als je het met mensen zou vergelijken loopt ie nu eigenlijk een beetje op zijn hakken. Mijn hoefsmid had voor "dit alles" een simpele verklaring: mijn paard was hoefbevangen! LaNet heeft van de week een andere hoefsmid erbij gehaald en die schrok zich rot. Eigenlijk kon ie niks met zijn voeten doen maar met een speciaal soort spul heeft ie de hoefwand verstevigd om er toch nog een ijzer onder te krijgen. Hij zei dat Leroy absoluut niet hoefbevangen was geweest maar dat ie gewoon heel slecht bekapt was. Daarna heeft LaNet Leroy`s voeten laten rontgen en ook de veearts zei dat Leroy niet hoefbevangen was geweest maar dat ie gewoon slecht bekapt was. Er was op de foto`s gelukkig nog geen schade te zien, maar deze manier van bekappen was niet bevordelijk voor de hoefkatrol en pezen. LaNet`s twee eigen paarden werden ook door deze hoefsmid gedaan en die zijn nu allebei kreupel. Leroy is niet kreupel maar loopt ontzettend stug. Ook mijn jonge paard Perry is bijna verkloot. Dit paard had werkelijk een perfect stel voeten en nou heeft ie achter geen hiel meer over en staat ie op correctie pads! Verdomme ik ben zo kwaad, ik vetrouwde gewoon dat ze goed werk leverde. Voordat ik deze hoefsmid had had ik een hele goede andere hoefsmid. Helaas is die gestopt, omdat het te zwaar voor hem werd. Hij helpt me nog wel met het bekappen van de weide paarden, ik kap en hij zit op een stoel en geeft aanwijzingen. Maar voor het echte beslaan had ik een andere hoefsmid nodig. Nou die kwam dus in December afgelopen jaar voor het eerst. Ze zei dat ze al 20 jaar hoefsmid was en op verschillende springstallen paarden besloeg. Dus tja, dan zou je toch verwachten dat ze weet wat ze doet? Maar nu hoor ik opeens geruchten dat ze net 1 jaar begonnen is!
Ik heb nog niks tegen haar gezegd, ze weet totaal niet dat ik niet tevreden ben met haar werk. Maar het ergste is, ze is altijd zo vriendelijk, komt altijd op tijd opdagen, als je een ijzer verliest staat ze de zelfde dag nog op de stoep om het er gratis weer onder te timmeren, verder is ze ook heel goedkoop. Okee, dit is natuurlijk geen reden om dan maar je paard de vernieling in te helpen, maar hoe moet ik haar nu vertellen dat ze ontslagen is? Ik wil totaal geen ruzie, maar ik vrees dat ze niet blij zal zijn als ze mijn geklaag te horen krijgt. LaNet moet d`r ook nog "ontslaan" dus dat wordt wel een lekkere klap, in 1 keer een berg klandizie kwijt. Ik heb nu verschillnde telefoon nummers van andere smeden die ik ga bellen en reken maar dat die onder het vragen vuur gaan. Voordat er een nieuwe smid komt gaan LaNet en ik de paarden bekijken die die smid beslaat om te zien wat voor werk ie levert. Nou ik heb weer eens een lesje geleerd. Met hoge tol Huilen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 06:58

Gewoon bellen en zeggen dat je een andere smid hebt. Als ze vraagt waarom dan zeg je dat het niet beviel zoals zij bekapte. Als ze daar moeilijk over doet, is dat haar probleem en niet het jouwe.
Veel succes en ik hoop dat er snel verbetering in de hoeven optreedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 09:01

Ik zou zo kwaad zijn dat ik het haar graag recht in haar gezicht had gezegd. Het is toch een grote schande dat ze haar vak niet verstaat en daardoor jou en andere paarden de vernieling in helpt Boos! .

Lieve help, dit is toch te gek voor woorden. Ik zou me echt gaan afvragen of het niet mogelijk is via het gerecht een schadevergoeding in te dienen voor de extra medische kosten die LaNet waarschijnlijk heeft gemaakt om haar kreupele paarden weer op de been te helpen. Als deze smid werkelijk nog maar 1 jaar bezig is dan is hier echt sprake van misleiding en dan is ze er gloeiend bij.
Gelukkig ben jij er nu nog op tijd bij want anders had je deze paarden misschien wel helemaal kunnen afschrijven.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 04:35

Okee, ik ben er uit. Ik ga d`r gewoon vertellen waar het op staat. Geen excuses, dan maar ruzie hoor. Ik kan wel 1001 excuses gaan verzinnen waarom ik een andere hoefsmid ga nemen maar ze mag best weten dat ze helemaal fout bezig is. Je kan nou eenmaal niet iedereen op de wereld te vriend houden. Wel ga ik eerst proberen een report van de dierenarts te krijgen (degene die de rontgenfoto`s heeft gemaakt) zodat het echt zwart op wit staat. Het klote is dat ze haar halster en hengstenketting is vergeten zodat ze dus waarschijnlijk nog een keer langskomt om dat op te halen.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 08:21

Jahoor, gewoon zeggen waar het op staat Pril. En ik ben met je eens dat iemand die altijd op tijd is en zodra je belt dat diegene er ook meteen is, dat die bijna niet te vinden zijn (zeker hier in Texas waar ze nogal laks zijn op dat gebied, of gewoon niet op komt dagen Boos! Frusty ). Had ze d'r werk maar goed uit moeten voeren en ze had gewoon eerlijk moeten vertellen dat ze nog niet zo lang bezig was. Iemand ontslaan is nooit leuk om te doen, maar een aantal paarden met verrotte voeten is helemaal niet leuk.
groetjes

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, Blacky94, evelien11, Gigixponys, Jossie, Mark0919, Pellelilly, Vlindy, wend2009, xSuuzerd en 39 bezoekers