beschuldigd van een aanrijding met de auto.

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dapperdier

beschuldigd van een aanrijding met de auto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 19:04

Zit ik voor de tv rustig mijn maaltje op te eten wordt er gebeld. staat een man voor de deur in een trainingsjasje met paraplu ( het regent) Hij vraagt of die witte auto met paard erop van mij is...ik zeg ja. Zegt hij dat ik zijn auto heb aangereden.

Nadat ik zijn verhaal heb aangehoord lopen we even naar mijn auto toe...ik zie niets, geen schade ( mijn auto heb ik net terug van de schadereperatie omdat er iemand tegenaan had gezeten, gelukkig stond ik erbij en kon gelijk even een schadeformulier invullen) Maar hij zegt dat er een ster in zijn achterlicht zit. Als ik in mijn herinnering graaf zie ik idd een grijze ayto in mijn achteruitkijkspiegel..ik meen de voorkant. Hij zegt dat ik zijn achterkant heb aangereden en de buren kunnen getuigen...ik kan me niet herinneren dat ik ergens tegenaan heb gezeten ( anders was ik wel uitgestapt) Ik heb juist heel hard moeten remmen om niet te botsen. Maar ik heb geen getuigen. Als de politie erbij gehaald moet worden, dan zit ik met de gebakken peren en misschien ook nog een boete voor doorrijden na een aanrijding ( zegt hij).

Wat nu?

Morgen eerst maar even de verzekeraar bellen..

Gek op mijn kleine tinkerbink...
http://www.dapperdier.nl Omdat je begrijpt dat kennis van paarden bijdraagt aan een blij paard, waardoor je geniet van samen werken aan een inspirerend partnerschap.
Elke maandag rond zeven uur gratis een tip op facebook!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:13

Zelf even de politie bellen om te vragen wat je moet doen. Als je er zeker van bent dat je niets of niemand geraakt hebt, sowieso niet reageren, maar navraag doen bij verzekeraar en politie.

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:11

Stond zijn auto stil? zat hij erin?
Als jij niets hebt gemerkt, lijkt het me stug dat je "doorrijden na een anrijding " kan worden verweten..
Ik zou idd even contact opnemen met verzekeraar en/of politie

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:26

Wat heb je op het schadeformulier gezet en heb je daar je handtekening onder gezet??

Jaike G. SPORT Z1+6 / Edou fan 'e Boppelannen SPORT Z2+0/ Tsjikke / Blossem

Bestel uw stickers, naambordjes en bedrukte kleding bij www.horseprint.nl

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:52

Niks tekenen en zelf de politie erbij halen! Zij maken een objectief verslag en als het klopt wat jij zegt probeert hij gewoon op te lichten.
Zelf bellen en dan eens kijken wie er gelijk heeft, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 06:25

Ik zou iig eerst je verzekering om raad vragen. Misschien zoekt die meneer gewoon een zondebok om zijn schade op te verhalen...

* To Belg, or not to Belg *

dapperdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 08:57

Gelukkig werk ik bij een verzekeraar en heb ik inmiddels al om advies gevraagd.

Het kan heel goed zijn dat ik zijn auto wel geraakt hbe, maar niets geveold heb... alleen is zijn verhaal een beetje vreemd. Het komt erop neer dat ik gewoon het schadeformulier kan invullen...daar staat ook op dat het invullen van het formulier geen schuldbekentenis is. Dan loop ik even naar de afd om mijn verhaal toe te lichten en regelen zij het allemaal via verzekering.

Ik wordt er vreselijk paranoia van. Ik kan namelijk net met zekerheid zeggen dat ik de auto niet heb aangereden. Het was vreselijk krap dat weet ik wel. Ik heb zelf helemaal geen schade terwijl hij zegt witte lak van zijn bumper te hebben gepoetst. Wat een ellende.

Ik heb het erg druk en ben zelf vorige week aangereden terwijl mijn auto geparkeerd stond, dus ik weet hoe vervelend het is. Gelukkig is dat allemaal geregeld en deed de andere partij niet moeilijk...

het helpt om het even van me af te kunnen schrijven...

http://www.dapperdier.nl Omdat je begrijpt dat kennis van paarden bijdraagt aan een blij paard, waardoor je geniet van samen werken aan een inspirerend partnerschap.

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:03

dapperdier schreef:
Ik heb zelf helemaal geen schade terwijl hij zegt witte lak van zijn bumper te hebben gepoetst. ...

Die lak had hij er beter op kunnen laten zitten, als bewijs. Nu heeft ie zelf het bewijs verwijderd. Knipoog

Te koop: boomloos zadel van goede kwaliteit
http://www.bokt.nl/markt/ad/430699/boom ... l-colorado

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:26

Dat dacht ik ook meteen, hij heeft geen poot meer om op te staan zo

http://www.open-canoe.be
Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:27

nergens je handtekening onder zetten he. het verhaal is te vaag.

De hond is de betere mens

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:28

Wij hebben ook ooit zo'n geval gehad, maar de schade van het "zogenaamde" slachtoffer was veel groter. We hadden een buil in onze auto van een andere aanrijden (in ons recht), en toen beweerde een man dat we hem hadden aangereden terwijl we niet eens op de plaats van het gebeurde waren geweest. Ook met zogenaamd getuigen ... we zijn naar de politie gestapt en onze verzekering heeft hen voor de rechtbank gedaagd wegens meineed ... zij hebben een boete gekregen wegens valselijk beschuldigen van derden en wegens poging tot oplichting van verzekeringsmaatschappij ... De politie heeft gewoon de "hoogte" van de schade vergeleken met onze schade (van een andere genoteerde aanrijding) en die kwam niet overéén ... de getuigen bleken om "halve" getuigen te gaan van "t'zou kunnen zijn", en "ben niet zeker" ... bovendien nog vrienden en familie van het "slachtoffer" Haha!

Laat je dus vooral niet in de hoek zetten!!!!

dapperdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 09:50

De getuigen hier zijn zijn buren en die hebben volgens tegenpartij dus ook mijn kentekennummer en auto genoteerd. Hij heeft zelf niets gezien... heeft ie gezegd.

Ik wil liever niet allerlei rechtzaken enzo, maar ben niet het type dat maar gewoon bekend om gerotzooi te voorkomen. Het kan dus bets dat ik er wel tegenaan heb gezeten en niets heb gemerkt. Alleen is dat onwaarschijnlijn gezien de situatie...

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:51

Ja met die getuigen moet je idd ook oppassen. Mijn tante heeft ooit een aanrijding gehad, waarbij zij voorrang had, en degene die haar aanreed reed ten eerste te snel en ten tweede had die geen meter remspoor. Uitspraak, mijn tante was niet in fout, maar toen ging die kerel weer in beroep dat mijn tante veel te snel had gereden en ook had hij opeens out of the blue een getuige daarvan. (Hij wilde mijn tante voor een deel aansprakelijk laten stellen voor de schade, zodat hij geen hogere verzekeringspremie zou moeten betalen).
Mijn tante rijdt dus echt NOOIT te snel, altijd heel op het gemakje, en bovendien, snuggere actie hoor van die kerel, volgens de verklaring van de getuige stond hij nl. op de hoek waar mijn tante haar wagen door de slag heen geslingerd werd (was overigens compleet total loss, je moet niet vragen hoe snel die andere reed, enfin, hij had ook geen remspoor), dus als hij daar echt gestaan had, was hij op zn minst gewond geweest.
Zelf trouwens ook meegemaakt toen ik bij mijn moeder in de wagen zat: twee meisjes fietsen op een heel drukke steenweg naast elkaar, en één van de meisjes steekt opeens over zonder nog maar om te kijken. Enfin, een persoon die arriveerde vijf minuten nadat het ongeval gebeurd was (geen gewonden trouwens, meisje heeft veel geluk gehad), bleek maanden later opeens een getuige van de tegenpartij, die (ook weer) beweerde dat mijn moeder veel te hard had gereden (en mijn moeder rijdt dus ook NOOIT te snel, net als haar zus)
Enfin, wij zijn toen ook in het gelijk gesteld.

Oppassen dus met die "achteraf-getuigen"!!

http://www.open-canoe.be
Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:53

Ik zou het vooral wazig vinden dat jij het niet voelt, maar iemand die iets verder staat het wel ziet. Scheve mond

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:56

Wanneer is het gebeurd ?
Want als hij merkt dat hij schade heeft moet hij meteen een melding doen bij de politie van aanrijding met doorrijding. Wij komen zelfs ter plaatse als die man zijn auto nog niet heeft weggezet of niet in heeft gereden. Hij kan aangifte gaan doen, maar erg veel bewijs heeft hij niet.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:58

dapperdier schreef:
De getuigen hier zijn zijn buren en die hebben volgens tegenpartij dus ook mijn kentekennummer en auto genoteerd. Hij heeft zelf niets gezien... heeft ie gezegd.

Ik wil liever niet allerlei rechtzaken enzo, maar ben niet het type dat maar gewoon bekend om gerotzooi te voorkomen. Het kan dus bets dat ik er wel tegenaan heb gezeten en niets heb gemerkt. Alleen is dat onwaarschijnlijn gezien de situatie...

Jij komt er niet bij te pas hoor, het is onze verzekeringsmaatschappij die de zaak aangegaan is omdat het oplichting is/was!!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie