Eileen naar de hengst

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

peeky

Eileen naar de hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 08:59

Nou, gisteren was het dan zover, Eileen ging naar de hengst!

Ik had in mijn agenda al precies bijgehouden wanneer ze weer hengstig moest worden en de mensen van de hengst wisten dat ook, dus het was nog gewoon een kwestie van welke dag het precies zou worden. En dat was dus gisteren. Nadat we terugkwamen van een buitenritje ging ze staan snuffelen met Jildau en ze deed kleine, troebele plasjes en slaakte hoge gilletjes. En Jildau maar flemen, die vond het wel raar ruiken Lachen Nou, dat kon in ieder geval niet missen!

Het was half 6 's avonds toen ik erachter kwam en toen heb ik meteen Saskia gebeld. Gelukkig konden ze haar dezelfde avond nog komen halen.

Helaas kon ik er niet bij zijn, want ik ging weer richting het hoge noorden naar mijn vriend, maar ik heb me door mijn moeder laten vertellen dat ze helemaal weg waren van Leentje. Het is ook een moordtinker Lovers Ik ben benieuwd hoe ze het zal doen op de keuring.

Nou goed voorlopig hopen we eerst maar dat ze drachtig terugkomt, maar daar maak ik me geen zorgen om. Ze staat gedurende haar hele hengstigheidsperiode daar en wordt om de dag gedekt, dus dat komt wel goed.

Tsja en mijn andere paard is een twijfelgevalletje....ik heb haar sind half september vorig jaar en ze is nog geen een keer hengstig geweest. Toch lijkt ze me te dun om drachtig te zijn....nou ja, we zien wel of er nog wat uit komt

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:50

Leuk zeg peeky, volgend jaar lekker een veulentje.

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 12:25

ben heeeeeeeeel benieuwd!en eileen doet het vast super op de keuring

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:25

Ooooh, spannend zeg. Door welke hengst werd Eileen nu ook al weer gedekt?

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 19:28

Door Collin van de Groterstraat! Foto's van hem kun je vinden op mijn homepage Schijnheilig

Volgens de laatste berichten uit Berlicum was ze waarschijnlijk al langer hengstig dan vanaf vrijdag, want mevrouw liet zich al gewillig dekken vandaag. Tong uitsteken
Het is wel leeg zonder haar hoor! Jildau staat er nog wel, maar die is natuurlijk helemaal zielig nu haar vriendinnetje weg is. Gelukkig is het maar voor een weekje...
En dan is het wachten op het moment dat ze gecand kan worden! Spannend spannend Party!!

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:35

staat collin in berlicum??toch niet berlicum in friesland??????

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:31

peeky schreef:
En dan is het wachten op het moment dat ze gecand kan worden! Spannend spannend Party!!

Ik heb trouwens het scannen van een merrie op mn stage gezien. Grappig hoor. Een klein zwart vlekje op het beeldscherm dat een veulentje moet worden

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 20:02

henla_tent schreef:
Ik heb trouwens het scannen van een merrie op mn stage gezien. Grappig hoor. Een klein zwart vlekje op het beeldscherm dat een veulentje moet worden

Ja echt gaaf dat de technologie al zover gevorderd is dat het allemaal kan!
En het is trouwens het Brabantse Berlicum Loes, Friesland ligt wel errrg ver uit de buurt hier *hoewel ik kan wel even gezellig bij de ouders van m'n vriend langs kan gaan Lachen *

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 13:55

berichtje van Saskia, de eigenaresse van Collin:

Met Eileen gaat het heel goed hoor, we heben haar vandaag weer laten dekken door Collin.
Dit liet ze heel braaf toe, ze stond er zelfs een beetje bij te kreunen, lachen!
Wat een braaf paard is ze toch, ook tijdens het behandellen tegen de mok blijft ze super cool staan.
leuk is ook dat ze iedere morgen hinnikt al we op stal komen, daar verdwijnt je ochtend-humeur wel door.

't is me ook wel een paard he Lovers

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie