Antoine de Bodt gemeet....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:11

Dick schreef:
Ik hoor inderdaad ook regelmatig dat de gemiddelde leeftijd van Nederlandse paarden (KWPN-ers) rind de 6 of 7 jaar ligt. Dit zou ook te maken hebben met een hoge veulensterfte (dat trekt een gemiddelde direct een stuk naar beneden).


Veulensterfte was idd een van de grote veroorzakers van dit griezelig lage gemiddelde, maar ik meen me te herinneren dat artrose en hoefkatrol ook genoemd werden in dit onderzoek. En da's natuurlijk koren op de molen van AdB.
Damn waarom weet ik nou niet meer waarin ik die uitslagen gelezen heb....


boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:19

Niet alleen adb meld dit gegeven.Dit is ook een uitspraak van Erik Laarakker.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 01:42

Ik heb pasgeleden ook AdB ontmoet bij mij op stal. Hij kwam een dag lesgeven aan diverse ruiters.

Ik moet zeggen dat ik in het begin vooral moeite had om hem te verstaan, want hij praat wel heeeeeel Belgisch Haha! Maar toen ik z'n accent doorhad kon ik het goed volgen.

Ik heb 4 ruiters met paarden/pony's gezien in een persoonlijke les en ik moet zeggen dat ik alle 4 de combinaties in dat uur flink heb zien verbeteren. Bij sommige gevallen viel m'n mond toch echt open. Op sommige paarden is hij zelf gestapt tussendoor om te laten zien wat hij nou precies bedoelde en bij sommige vond hij het niet eens nodig.

Één geval is mij bijzonder bijgebleven. Het was een pony die alleen maar kon bokken naar het flink corrigerend been of zweep. En dan echt vuil bokken. De pony werd op een gegeven moment aan de dubbele longe gezet en hij ging finaal over de rooie. Maar binnen 5 minuten had AdB de pony lopen alsof het een zeer ervaren dressuurpony was. Er kwamen gangen uit op een manier waarvan we niet eens wisten dat de pony die in zich had. (De paarden en pony's ken ik qua rijden, aangezien ze bij mij op stal staan.)

Daarna ging het meisje weer op haar pony en vervolgens nam de pony alles klakkeloos aan en schitterde op dezelfde manier als aan de longe verder. Geen bok of wat naar het corrigerend been of zweep.

Over AdB zelf. Hij heeft idd harde uitspraken die soms 'te ver' kunnen gaan. Maar die neem ik met een korreltje zout. Ik vond het een attente man die graag alles goed wil uitleggen, soms met een verhaal van een kwartier erbij Haha! Ik vond hem goed lesgeven en zijn manier stond mij wel aan.

Of het met Kasmier zou werken weet ik niet, maar ik kan de volgende keer als hij bij mij op stal komt als het goed is een les meerijden en dan kan ik het zelf ondervinden.

Zelfs als toeschouwer heb ik een hoop bijgeleerd. Het in praktijk brengen valt wat lastiger, maar toch. Hij geeft echt les alsof hij een clinic geeft. Hij geeft ook veel aandacht aan de toeschouwers. Hij vraagt ook veel op rijtechnisch gebied om daar dan antwoord van te krijgen van de ruiter of de toeschouwers. Ik vond het wel fijn, zo kreeg je de kans om mee te denken en het hield zeker de aandacht bij de les.

Conclusie: een apart mannetje, met humor, kan wat hard zijn, maar hij krijgt denk ik heel veel voor elkaar wat men graag wil bij zijn/haar paard. Het zal waarschijnlijk niet bij iedereen werken/liggen, maar dat is persoons- en paard/pony-gebonden denk ik ook.

Ik ben iig erg nieuwsgierig naar de volgende keer dat hij bij mij op stal komt. Ik zal dan ook zeker aanwezig zijn, wellicht op Kasmier z'n rug.

Tuurlijk is iedereen zijn/haar ervaring met hem anders, maar dit was iig mijn ervaring.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:04

Mayo schreef:
Over AdB zelf. Hij heeft idd harde uitspraken die soms 'te ver' kunnen gaan. Maar die neem ik met een korreltje zout. Ik vond het een attente man die graag alles goed wil uitleggen, soms met een verhaal van een kwartier erbij Haha! Ik vond hem goed lesgeven en zijn manier stond mij wel aan.


Soms moet je mensen choqueren om ze wakker te schudden, en ik denk dat een heleboel uitspraken van AdB daarop doelen. Dat menigeen op zijn ziel getrapt is als hij degene is waar de uitspraak op doelt, tja...

Ooit wel eens de opmerking gehoord: zachte heelmeesters maken stinkende wonden?

Ik vond hem de keren dat ik hem heb zien lesgeven ook heel goed, zijn manier van rijden past niet helemaal bij die van mij (ik rij western) maar heb wel de nodige dingen opgepikt en die breng ik nu in praktijk.

Dat hij voor sommige vergevorderden niets aan hun trainingsmethode toevoegt: niet iedereen is zover, en de basis ontbreekt wel degelijk bij een heleboel ruiters.

Je suis Charlie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 08:41

De redenen waarom ik mij niet op mijn plek voelde bij AdB staan in een ander topic breed uitgemeten.
Maar ik wil nog even terug komen op dat korreltje zout.....
Ik houdt daar dus helemaal niet van, ik wil mijn instructeur/trice gewoon voor de volle overgave kunnen vertrouwen en niet iedere keer denken "Dat zal hij wel niet zo bedoelen" of "Nou, zal wel meevallen" in het andere geval.
Want over het algemeen wil hij aan het eind van de les nog wel eens omdraaien "Als hij zo loopt rijd je zo het Grand Prix in".
En daar geloof ik dan ook weer geen snars van waardoor je nou niet echt een vertrouwensband creëert.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:04

Wij hebben weer het hele weekend van zijn aanwezigheid mogen genieten. Ik had zaterdag zelf les (en stiekem zondag ook nog even), de vorige keer was ik niet tevreden. Maar nu had mijn eigen instructrice duidelijk aangegeven dat hij de vorige keer veel te snel ging, dus dit keer ging het veel beter. Ik was erg tevreden over mijn topper, wat ik wel merk is dat hij meer gewend is aan rijpaarden (ik heb zelf een Fjord). Hiermee doel ik op het feit dat Pablo nou eenmaal een stuk stugger is dan een KWPN-er of iets dergelijks. Hij was weer zeer te spreken over mijn stijl (ik neem aan dat hij houding en zit bedoeld). Ik had mijn digi mee, maar uiteraard bij me zelf vergeten om foto's te maken. Ik heb er wel 43 gemaakt maar ik moet ze nog even op de pc zetten. Dit weekend hadden we uit mijn hoofd 3 hoefkatrolpaarden (waarvan 2 afgekeurd door/voor de verzekering). Zaterdag was een meisje helemaal uit overijssel gekomen, maar haar paard ging echt stukken beter lopen. Op dat moment was er een dierenarts aanwezig en die moest toegeven dat het paard absoluut niet kreupel liep. Was best grappig om te zien. Al met al was het weer een leerzaam weekend. Foto's zullen nog volgen.......

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:39

Dick schreef
Citaat:
Ik ben het absoluut met Jippie eens dat je nooit dingen voor zoete koek moet aannemen, je moet je altijd af blijven vragen of wat je hoort ook inderdaad past bij jouw opvattingen en of het waarheid bevat.
Ik vind ook dat je open moet staan voor de denkbeelden van anderen en die in ieder geval een eerlijke kans moet geven hun denkbeelden uiteen te zetten. Wie weet leer je op die manier nog eens iets, maar dat schijnt voor sommige mensen een heel beangstigende gedachte te zijn.


Ik kan niet anders zeggen dan dat je hiermee de spijker op de kop slaat. Verder kijken dan de eigen staldeur is voor sommige mensen erg moeilijk en misschien ook wel onmogelijk. Redeneren, verbanden leggen en vragen naar het waarom is iets dat helaas te weinig wordt geleerd in zowel paardenland als ook het dagelijks leven.

Over AdB als instructeur kan ik niet oordelen want ik heb hem nog nooit in levende lijve meegemaakt. Ook over zijn didactische aanpak kan ik dus niets zeggen. Alleen is het zo dat boodschappen bij de ontvanger soms anders aankomen dan de zender ze heeft verstuurd.Dit kan zowel aan de zender als aan de ontvanger liggen en vaak ligt het aan beiden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:55

SuperPepeijn schreef:
begrijp alleen niet hoe je je leerlingen motiveert door te zeggen dat ze er geen barst van begrijpen, maar to each his own.

C'est le ton qui fait la musique SPtje. Hij zegt het, maar op zo'n manier dat je er toch open voor blijft staan, dus niet onvriendelijk, niet aanvallend.

Natuurlijk kan je instructeur voorzichtig blijven en liefjes doen in zijn kritiek maar dan bereikt hij bij veel mensen niets, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik vind ook niet dat je alle kritiek perse als afkraken moet zien, als hij daarnaast ook complimentjes geeft.

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:12

Nou Desiree,
SP heeft mijn les gezien en tegen mij was AdB absoluut aanvallend.
Bij mij zei hij dan niet dat ik er niets van begreep en waren het andere opmerkingen, maar ik begrijp niet hoe zulke opmerkingen bijdragen aan een vertrouwensband die je met je instructeur/trice hoort te hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:31

Sjuimpje schreef:
Nou Desiree,
SP heeft mijn les gezien en tegen mij was AdB absoluut aanvallend.
Bij mij zei hij dan niet dat ik er niets van begreep en waren het andere opmerkingen, maar ik begrijp niet hoe zulke opmerkingen bijdragen aan een vertrouwensband die je met je instructeur/trice hoort te hebben.

ja maar ik geloof wat ik uit dat verhaal van toen begrepen heb, dat Antoine echt zijn dag niet had omdat hij wist dat hij op bokt bekritiseerd werd en dat er veel bokkers aanwezig zouden zijn. Dat had ik in die topic ook al gezet. Ik herken hem namelijk niet in hetgeen je me vertelt, wat niet wegneemt dat ik je niet geloof. Ik geloof dat Antoine het gevoel gehad zal hebben dat mensen niet voor hem open stonden en hij kan daar kennelijk niet goed mee omgaan. Nu is dat ook erg moeilijk.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:33

De ervaringen met meneer De Bodt waren gelukkig alweer een beetje weggezakt in mijn geheugen, maar nu we het toch weer over die lesdag hebben, komt het wel weer boven drijven. Er zijn wat betreft de manier van doen van meneer De Bodt toch nog een paar dingen waar ik over struikel en ook zijn er een paar uitspraken van hem die ik met geen mogelijkheid kan plaatsen in het klassieke verhaal waar hij zich doorgaans mee verdedigt.
Verder ben ik het er wel mee eens dat het moeilijk is om te werken met een instructeur die het er als aanpak op na houdt om eerst te roepen dat jij alles fout doet, er geen snars van begrijpt en dat hij de enige is die het wel weet en dat je naar hem moet luisteren; en passant praat hij je nog wat probleempjes aan waarvoor hij -gelukkig- de oplossing heeft. Dat is hetgene waar ik nog steeds een beetje moeite mee heb, je ziet het wel vaker gebeuren hoor, het is een nogal simpele commerciele methode namelijk.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:41

Sjuimpje schreef:
De redenen waarom ik mij niet op mijn plek voelde bij AdB staan in een ander topic breed uitgemeten.
Maar ik wil nog even terug komen op dat korreltje zout.....
Ik houdt daar dus helemaal niet van, ik wil mijn instructeur/trice gewoon voor de volle overgave kunnen vertrouwen en niet iedere keer denken "Dat zal hij wel niet zo bedoelen" of "Nou, zal wel meevallen" in het andere geval.
Want over het algemeen wil hij aan het eind van de les nog wel eens omdraaien "Als hij zo loopt rijd je zo het Grand Prix in".
En daar geloof ik dan ook weer geen snars van waardoor je nou niet echt een vertrouwensband creëert.


De reden dat ik het met een korreltje zout neem is omdat ik van tevoren 'voorbereid' was hoe hij kon zijn. Ik heb hem niet echt keihard meegemaakt die dag. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet zo kan zijn. Wellicht had hij bij ons wel een goede dag. Tegen mij persoonlijk was hij heel erg aardig. Maar dat terzijde.

Maar ik kan het me heel goed voorstellen dat de manier die je beschrijft je niet bevalt. Als dat zo tegen mij gezegd was dan had ik dat zeer waarschijnlijk ook niet kunnen waarderen. Maar ja, ik kan over dat gevoel niks zeggen, aangezien ik het zelf niet ervaren heb.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:38

Wat een heisa zeg om AdB.
Ik rij afgelopen donderdag een lesje,sonja komt kijken,was harstikke leerzaam en gezellig,en dan al die na weeen op bokt.......poe poe.
Gelukkig is elk mens anders en heeft iedereen zijn eigen ideen anders zou het ook zo saai zijn in de (paarden)wereld.
Voor al diegene die het niet met hem eens zijn,die niet tegen zijn kritiek kunnen,die hem een arogant mannetje vinden.That's life.jullie hebben vast ook wel instucteurs waar jullie helemaal idolaat van zijn.
Voor al die andere,geniet van die man en van zijn manier van lesgeven.Net als ik,ik rij 1x per anderhalve maand een uurtje les bij hem,heb daar ook genoeg aan.Heb afgelopen donderdag weer genoeg huiswerk gekregen dat ik zeker wel zolang nodig heb.
enjoy life,enjoy your horse...................................

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:16

baudyh schreef:
Wat een heisa zeg om AdB.
Ik rij afgelopen donderdag een lesje,sonja komt kijken,was harstikke leerzaam en gezellig,en dan al die na weeen op bokt.......poe poe.


Juist daarom heb ik het erop gezet Baudy, om eens wat positiefs over die man aan te kunnen geven. Ik sta hier toch als een redelijk serieuze Bokker bekend, dus vandaar dat ik het goed vind om me eens positief uit te laten. Temeer omdat men weet dat ik zeer kritisch ben jegens instructie.

Niks van aantrekken hoor, diegenen die niet openstaan voor een ander komen er nooit. En jij lekker wel.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:13

Ik heb iets heel belangrijks van hem geleerd. Iets wat mijn andere instructrice ook wel zei, maar op een af andere manier kwam het bij hem duidelijker over... en wat ik dan geleerd heb?
Buiten teugel is mega belangrijk en een voorwaarts paard. Ik kan mijn paard nu op een linkervolte zetten met mijn binnenbeen en buitenhand, zonder dat ik daarbij aan mijn linkerteugel moet zitten. Hierdoor wordt mijn paardje weer losser in zijn lijf en ik merk echt verbetering! Dat is iets waar AdB ook duidelijk mee werkt (hij maakt bv. ook de longeerlijn vast aan de buitenteugel)
Maar nogmaals hij zegt niets nieuws en ieder zijn eigen mening, maar ik werd weer even wakker geschud, maar dat had ook door iemand anders kunnen gebeuren!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:28

LindaM schreef:
Ik heb iets heel belangrijks van hem geleerd. Iets wat mijn andere instructrice ook wel zei, maar op een af andere manier kwam het bij hem duidelijker over... en wat ik dan geleerd heb?
Buiten teugel is mega belangrijk en een voorwaarts paard. !

idem hier. Ik rij ook 10x zoveel meer met de buitenteugel en minder met de binnenteugel dan eerst. ik hecht nu ook veel minder waarde aan stelling naar binnen, eerst moet het paard nageven en dan kijk ik pas naar lengtebuiging naar binnen.

De hond is de betere mens

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:34

Desiree schreef:
idem hier. Ik rij ook 10x zoveel meer met de buitenteugel en minder met de binnenteugel dan eerst. ik hecht nu ook veel minder waarde aan stelling naar binnen, eerst moet het paard nageven en dan kijk ik pas naar lengtebuiging naar binnen.


gewoon een vraagje hoor wat is volgens AdB nageven? en bovenstaande is les 1 bij ieder gerespecteerd instructeur...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:42

Nou wat ik voelde met zijn nageven is dat het paard totaal tegen de hand was (was wel naar beneden), maar dook naar voren, waardoor ze op mijn hand ging hangen.
Bij Sjuimpje en Ozep was dit ook het geval, Ozep kroop zelfs richting voorhand.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:49

Wouter24 schreef:
[
gewoon een vraagje hoor wat is volgens AdB nageven? en bovenstaande is les 1 bij ieder gerespecteerd instructeur...
[/quote]

dat het paard zakt met zijn hoofd door het recht te stellen in zijn lichaam, waardoor het zijn rug goed gaat gebruiken en je een prettig contact krijgt met de mond. en die les 1 van jou bij ieder gerespecteerd ruiter, nou, heb les gehad van veel mensen, ervaren mensen (rijden bovenaan in de sport), maar dit was toch nog nieuw voor mij. Ik heb nu een instructeur die in die lijn met mij voortgaat en de paarden varen er wel bij.

jaja, ze ZEIDEN wel buitenteugel te moeten gebruiken maar naar buitenstellen an sich was not done, tenzij als oefening. dus stelling moest naar binnen en daar zat ik weer met die binnenteugel te kl.........

Nu moet ik het paard aan de buitenkant opvangen (en het naar buitenstellen wordt minder naarmate het paard d.m.v. training rechter wordt gesteld) en daarna oppakken met 2 teugels, en lengtebuiging naar binnen vragen.

De hond is de betere mens

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:55

mis het belangrijkste van paardrijden hierboven, beenhulpen, nageven is niet zakken met zijn hoofd dat heet de hand volgen heeft niets met nageven te maken...

Deze hele discussie is imo niet te doen via tekst, zolas het begrip nageven, zoiets kan je alleen voelen en zien, maar sommige hebben gewoon het rijtechnische gevoel van een keukentafel, dus zullen nooit echt voelen wat nageven inhoud...

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:36

Wouter24 schreef:
mis het belangrijkste van paardrijden hierboven, beenhulpen, nageven is niet zakken met zijn hoofd dat heet de hand volgen heeft niets met nageven te maken...

Deze hele discussie is imo niet te doen via tekst, zolas het begrip nageven, zoiets kan je alleen voelen en zien, maar sommige hebben gewoon het rijtechnische gevoel van een keukentafel, dus zullen nooit echt voelen wat nageven inhoud...


Ik heb Wouter op Bokt nog nooit rijtechnisch zo goed horen banketstaaf dan nu.....complimenten!! Haha!
Kan alleen maar zeggen.... . De tekst had van mij kunnen zijn namelijk!! Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:42

Wouter24 schreef:
mis het belangrijkste van paardrijden hierboven, beenhulpen, nageven is niet zakken met zijn hoofd dat heet de hand volgen heeft niets met nageven te maken...

Beenhulpen zou je niet nodig hebben,
want als hij voor langer wordt treed hij achter automatisch onder.
De vergelijking met een paard wat over een hek heen rijkt werd hierbij gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:10

Sjuim, wouter, suzanne,...

Ik heb AdB nog nooit life gezien en of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.
Maar als jullie hem niet mogen en zijn rijden niet mogen, waarom dan toch zoveel intresse in de topics zelfs deelname aan de clinics. Verward

Vele, ik ook, hier op bokt hebben de centen niet voor het oprapen om van Sonja of wie ook les te halen.
ook hebben de meeste "simpele" paarden onder de kont die niet van nature al een geweldig achterbeen, voorbeen en rug gebruik hebben.
Die vanzelf al in tact lopen al steek je er een bom naast af.

Fijn voor jullie dat jullie pappie en mammie wel geld hadden om op jonge leeftijd al goede ponys voor jullie te kunnen kopen, maar vele van ons reden op die leeftijd met geluk een beginners lesje op de manege .

Om eerlijk te zijn walg Misselijk ik van jullie reacties en laat anderen zo vrij zijn om te gaan lessen waar hun in denken dat ze het goed doen, goed voelen
en ga fijn jullie "gp" paardjes rijden, en laat andere met rust Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:30

runningkawa schreef:
Vele, ik ook, hier op bokt hebben de centen niet voor het oprapen om van Sonja of wie ook les te halen.


Mijn bankrekening is bang dat hier een andere Sonja bedoeld wordt... Haha!
Verder sluit ik me voor de verandering eens aan bij RunningKawa. Laat een ander lekker blij wezen, LOL MET JE KNOL is en blijft het belangrijkst voor de meeste ruiters....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:10

Pardon?
Ik heb gewoon mijn ervaringen hier neergezet, daar is Bokt toch voor?
Ik ben heel blij dat AdB resultaten heeft geboekt, maar ben ook nog steeds wat teleurgesteld dat ik er alleen met een lege portomonaie en een sterk paard vandaan kwam.
Zou even lekker wezen als ik dat hier niet meer neer mocht zetten, dan zijn we snel uitgezeverd want onderhand zijn alle onderwerpen al een keer behandeld.

En nog wat...
Ik heb pas sinds 2 jaar een paard waar ik misschien nog ooit het Z mee uit zou kunnen komen, een halve Gelderse om precies te zijn.
Hiervoor moest ik het met Friezen en een tuiger van 1.80 doen welke alleen maar weiland had gezien en in de prijsklasse slachtpaard viel.
Verder kreeg ik mijn eerste 10 manegelesjes toen ik 12 was,
daarna moest ik tot mijn 14e wachten en aangezien ik toen op school niet zo mijn best deed moest ik verplicht weer 2 jaar stoppen.

Wat betreft het met rust laten, ik weet nog wel wat topics waar jij ook aardig doordraaft, daar hoor je mij toch ook niet over?
Het zit jou schijnbaar hoog, net als AdB bij mij.
Verder was je inderdaad niet bij mijn les en Desiree heeft het inderdaad bij het rechte eind dat hij nogal opgefokt was door berichten die hij op Bokt had gelezen.
Alleen waren die berichten NIET van mij, ik heb voor die tijd altijd gezegd dat ik er heen ging om er wat van op te steken.
Je kan het navragen, ik heb me altijd opengesteld voor zijn methode.
Ik verwacht alleen na een uur les verbetering en die wist hij niet te boeken terwijl ik al zijn instructies heb opgevolgd. (Dus geen been geven en langer laten worden).

Verder sluit ik me aan bij Sonja haar opmerking over lol met je knol, ik hoop dat Baudy nog heel veel van AdB gaat ospteken, maar ik ga er nooit meer heen, omdat ik dus inderdaad lol wil hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, MightyMike, MirjamRobin, Monique1963, Plonspony, Supertje, Vagabondo, vilo en 168 bezoekers