pensionstal ellende

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:07

Wij hebben paarden op stal die in de zomer een paar maanden het land op gaan.De paarden gaan bij ons wel alle dagen naar buiten, maar we hebben te weinig land om de paarden volledig buiten te laten .Wij hebben de afspraak dat ,als de box leeg blijft en de klant er zeker van wil zijn dat diezelfde box weer voor hem of haar is,ze een deel van de huur doorbetalen.Ze kunnen er ook voor kiezen om niets te betalen,maar dan kan het zijn dat in september alles vol staat.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:10

Het is wel irritant als een pensionstal te druk wordt! Rijd je met zun 20tigen in 1 bak!! Verder vindk wel dat het handiger is om een paard op een pensionstal te stallen, dan op een manege!

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 18:23

Ik snap het wel dat je voor een box iets moet betalen dat is het probleem niet. Maar mijn paard staat maar 1 maand in training en dat is om ingereden te worden, ik heb daar ook nog een paard staan, dus het is niet zo dat ik opeens wegga. Maar gewoon het feit dat ze achter je rug om je stal verhuren aan een duitser. Die nog eens dik in het stro staat. Voor hun eigen mensen doen ze niets, ja geld overal voor vragen. Maar ik denk niet dat dit nog lang goed gaat. Ze bouwen zo een slechte naam op. Afgelopen 4 maanden zijn er 5 mensen vertrokken, dan moet je ook eens bij je zelf na gaan denken waar dat aan ligt. Oh ja ze hebben maar 10 boxen, waar er nu dus nog 1 vrij van is.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:03

Ik sta op manege molendijk, heel gezellig, 20 X 60 binnenbak, 20 X 40 buitenbak, trainingsmolen, springtuin en een stukje land, maar dat is niet om over naar huis te schrijven. En inderdaad staan ze 's winters binnen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:42

Wat een ellende met die pensionstallen. Ik ben zelf aan mijn 3e bezig in een jaar tijd. Het is gewoon zakkenvullen. Ik wil gewoon een stal met weidegang, ik heb een tinker die veel naar buiten moet. Bij de eerste stalt ging het goed totdat die ex-boer de paarden niet meer buiten zette. Kon ik iedere keer 8 kilometer rijden om haar buiten te zetten en 's-middags weer om haar naar binnen te halen. Stro was vaak op en ook nog van heel slechte kwaliteit, was nat geweest dus vieze dikke plakken. Klein boxje ook nog met sleche afwatering. Bij de 2e stal was een mooie grote wei maar er liepen altijd 2 enorme honden los die de paarden ook opjaagden in de wei. Sox was er heel nerveus. Waar ik nu sta heb ik in de winter een stal en in de zomer 24 uur per etmaal weidegang. De stal mag je 1x in de week helemaal leeghalen, voor de rest strooien zij hem op maar zonder de natte plekken en mest weg te halen met als gevolg nu behoorlijke mok. Na een week staan de paarden dus een meter hoog. Ik zou het liefst een wei met schuilstal hebben of een kleine pensionstal met genoeg weidegang. Zelf uitmesten vind ik helemaal geen probleem, liever dat dan dat zij het een keer in de week doen! Het is gewoon een verkeerde bezuiniging door op stro te korten. Ik betaal in de zomer 80 euro voor weidegang en in de winter 140, dan koop ik zelf de biks. Voor westerse begrippen is het misschien niet duur. Ik zou ook graag de keuze willen hebben tussen hooi en kuil. Ik heb de afgelopen maanden zelf nog hooi gekocht (bij de pensionhouder notabene) om haar hooinet te vullen. Veel paarden daar staan zich op stal enorm te vervelen omdat ze te lang binnenstaan en ook nog eens weinig eten krijgen. Ik baal als een stekker en wil echt vóór de herfst een andere pensionstal!

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:48

He Myla, ik had van de eigenares van de stal waar ik sta (in 't Veld)gehoord dat jij geweest was en jammer dat je het blijkbaar niet leuk vond.......het is hier super hoor!!!: 4 droge paddocks, dus in de winter elke dag naar buiten zonder vieze voeten, goede stapmolen, SUPER buitenbak, grote boxen, heel goed kuil, 4x per dag eten (bix, muesli, penen, kuil en in de winter elke week warme slobber) goed stro en noem maar op. De eigenaresse is zorgzaam en voorzichtig met de paarden, kortom een verademing.... en......al zou je het niet geloven je kan hier heerlijk buitenrijden. Het is hier relaxter rijden als in de duinen (ik weet waar ik over praat, ik stond nl. ook bij Jonker met Andy, begint het al te dagen????) Nou evengoed veel succes met zoeken. Sta jij nu bij Mu.....??? Staat idd als heel erg "zeeuws meisje" bekend!! (Ik vond het jammer dat je niet kwam, was erg benieuwd naar Tatum) Groetjes friesje

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:57

ik heb een eigen stal en mijn paard gaat ook altijd naar het land en de huurders zelf ook ik vraag geen geld om de stal vrij te houden als ik zeker weet dat ze terug komen dan hou ik hem gewoon vrij

maar omdat ik zelf geen weiland heb wil ik zomers geen paarden bij mij opstal omdat ik het dan zielig vind dat hij alleen of in zijn stal of in een stukkie zand ken staan,
Maar als de eigenaar er zelf voor kiest mag hij natuurlijk op stal blijven.

ik vraag stal geld voor een lege stal dat heb ik expres gedaan omdat ik anders steeds gezeik heb het enige wat ze krijgen is kuilgras 3x per dag en dat ik ze (als dat gewenst is ) buiten zet en voerd
dus dan is het gelukkig ook niet mijn schuld als een eigenaar geen voer of stro koopt wat overigens wel eens voor komt

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:12

myla schreef:
En op de meeste stallen staan de paarden de hele winter overdag binnen. En hier staan ze in de winter buiten.

Je wil er snel weg, en het gaat zomer worden, dan hoef je hiermee toch even geen rekening te houden?
Als je nu een stal vindt die perfect is voor jou, behalve dat de paarden in de winter niet buitenkunnen, dan neem je die toch gewoon en gaat dan rustig op zoek naar een goede stal waar ze ook in de winter buitenkunnen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:47

[quote="Soxje" Het is gewoon zakkenvullen.[/quote

De zak is niet zo heel gauw gevuld hoor als je daar 365 dagen per week voor moet werken! Scheve mond

Natuurlijk ben ik het met je eens dat als je voor iets betaald het ook goed moet zijn.Iedereen is gelukkig vrij om te gaan als hij of zij vind dat het niet goed gaat op stal *LOL* .

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 22:50

Friesje schreef:
He Myla, ik had van de eigenares van de stal waar ik sta (in 't Veld)gehoord dat jij geweest was en jammer dat je het blijkbaar niet leuk vond.......het is hier super hoor!!!: 4 droge paddocks, dus in de winter elke dag naar buiten zonder vieze voeten, goede stapmolen, SUPER buitenbak, grote boxen, heel goed kuil, 4x per dag eten (bix, muesli, penen, kuil en in de winter elke week warme slobber) goed stro en noem maar op. De eigenaresse is zorgzaam en voorzichtig met de paarden, kortom een verademing.... en......al zou je het niet geloven je kan hier heerlijk buitenrijden. Het is hier relaxter rijden als in de duinen (ik weet waar ik over praat, ik stond nl. ook bij Jonker met Andy, begint het al te dagen????) Nou evengoed veel succes met zoeken. Sta jij nu bij Mu.....??? Staat idd als heel erg "zeeuws meisje" bekend!! (Ik vond het jammer dat je niet kwam, was erg benieuwd naar Tatum) Groetjes friesje


Volgens mij ken ik de stal wel waar jij staat Zit dat precies in een bocht?? Ze hadden 2 jaar geleden volgens mij een buitenbak met bielzen.
Ik kwam daar toen kijken omdat de eigenaresse een vos te koop had staan. De stallen waren netjes en de buitenbak ook, maar het lijkt me niet dat je prettig buiten kunt rijden. Het is natuurlijk niet vergelijkbaar met Schoorl (lees: duinen, etc. Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 00:55

Hoi Myla, wat een belachelijke kerel, jee waaris zn respect..

ja is niet easy he een knappe stal vinden met wat voorzieningen, ik hoop dat t adresje wat ik je gegeven hebt wat voor je is!!

Succes Tong uitsteken

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:11

Als je bij ons vanaf stal richting Nieuwe Niedorp gaat en dan voor de brug rechts, nou, daar kun je fantastich rijden hoor ongeveer 1 auto per 3 uur die je tegenkomt, bermen van een meter of 15 breed met aan weerskanten bomen en daartussen een ruiterpad. Je kunt als je wilt (doen we natuurlijk niet) zo een 4 kilometer doorgalloperen, even oversteken en hup daar gaan we weer. Superveilig en praktisch nooit verkeer. Ideale omgeving om een paard verkeersmak te maken, die brede bermen, ze hebben heerlijk de ruimte om heen en weer te springen als ze iets eng vinden. Mijn vorig pony heeft in Bergen gestaan, was idd. ook heel leuk maar meer qua omgeving........
Voor het veilig en rustig rijden geef ik de voorkeur aan onze polder hoor! In bergen namelijk vooral in het weekend: mountainbikers in fluoriserende pakjes op het ruiterpad, kinderen!! op het ruiterpad, niet luisterende loslopende honden, hardlopers en niet afentoe, nee regelmatig! Die Bolle van mij was echt wel iets gewend hoor maar die is toch een paar keer door dit soort geintjes zwaar aan de kletter gegaan!!Verder hele stukken superzwaar duinzand (help z'n pezen!) slecht onderhouden ruiterpaden met heel veel (onzichtbare boomwortels waar je paard net achter blijft hangen). Ik heb heerlijk gereden hoor al die jaren in de duinen en het is er werkelijk prachtig en ga er nog steeds graag heen zo af en toe maar zeker niet in het weekend, dan kun je beter hier rustig rondsjokken......haha Groetjes Friesje

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:36

Ik geloof niet dat ik intresse heb in die 2 boxen die binnenkort vrijkomen.Succes met zoeken.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 08:43

Toch maar nieuwe stalling zoeken, ja.
Ik ken veel mensen wara de paarden slecht staan. In nieuwe Niedorp is een leuek stalling, al moet ik het adres nog even vragen, heerlijke stalling is dat, ruime buitenbak, grote weides, de paarden staan in groepjes buiten. Dus ze krijgen hun eigen vrienden kringetje waar ze bijhoren, héle ruime wijdegang, grote boxen... Ik zal aan mijn vriendin het adres nog vragen, daar is het echt heel mooi Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:06

Als je in de buurt van bergen/schoorl wilt staan moet je gewoon even alle stallen afgaan er zijn zoveel stallen hier,maar er is vast wel iemand die plaats heeft voor twee paarden.
Succes met zoeken.