Voor het eerst los op Treasure

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Voor het eerst los op Treasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 09:22

Gisteren was het zo ver, het was van de week zo gruwelijk heet dat we het maar niet eerder hadden gedaan, maar gisteren was de dag.

Eerst even longeren, eerst rechtsom, haar moeilijke kant, daarna linksom.
Ze was goed aan de stemhulpen en toonde weer veel interesse.
Daarna dus op naar de bak. Eerst even 2 rondjes aan de longeerlijn gestapt en toen ging de lijn eraf. Mijn instructrice stond er nog wel met een longeerzweep.

Netjes de bak rondgestapt met wat afgeronde hoeken en wat stukjes waar ze niet op de hoefslag wilde lopen. En toen... toen moest ik op zoek naar het gaspedaal!

Treasure drrrrraf. Beetje drijven en na geen reactie met het speciaal hiervoor aangeschafte korte springzweepje een klein tikje op haar hals om haar alert te maken. En nog een keer. Treasure... drrrraf!
En daar ging ze. Een heerlijke zwevende draf, lekker ruim, lekker slungelig maar ze ging perfect in draf.

Na een één of twee rondjes gingen we nog even stappen, halthouden en weer draven. Nu was ze nog wakker en nog niet op, dus gelijk het galopje maar. Even op het binnen voorbeen lichtrijden i.v.m. de balans, 1 x galop zeggen en hoppa, ze zat in de galop. Ze houdt het nog niet lang vol, een halve tot 3 kwart ronde, maar het gaat erom dat ze naar de hulp luistert. Sterker gaat ze toch wel worden.

Toen de andere hand op. Hier weer precies hetzelfde. Het ging ook op haar makkelijkere linkerhand erg goed. Alhoewel de draf daar iets minder is. Ze komt daar minder vanuit haar schouders. Maar het galopje ging hier een stukje beter.

Maar jemig, ik was vergeten hoe vermoeiend het is om een jong paard te rijden. Een uur flink dressuren is makkelijker. Je hebt nu geen gaspedaal, geen rem en geen stuur. Maar vooral dat gaspedaal... je gaat toch proberen te drijven, je werkt zo veel mogelijk mee met je zit... maar geen reactie. Want sja... ze kent het niet. Je werkt voor 10.
En op zo'n jong paard voel ik me altijd zo'n beginner. Het zit zo slungelig, het beweegt zo slungelig... alsof je je eerste longeerlessen hebt, dan drijf je ook zonder reactie en dan stuur je ook zonder dat het paard een reactie geeft!

Maar goed, het gaat dus erg goed. We denken nog 2 keer nodig te hebben en dat ze dan de basishulpen van drijven en halthouden wel door heeft. Dan mag ze dus echt een maand op het land zonder dat we hier iets aan gaan doen. Lekker verwerken!

Ben zo trots op haar. Alles gaat haar zo gemakkelijk af. En ook op de spuitplaats gaat het erg goed. Gisteren waren we zo klaar. We hebben geen geruzie gehad, ze stond keurig stil.

Mijn meisje leert erg goed. Ik denk dat er wel een gymnasium in zit voor haar Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:19

Goed hey... nog even en we kunnen samen een buitenrit maken.. Haha!

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:22

wat leuk voor je en wat doet treasure braaf zeg!!! Lovers

kan me voorstellen dat je helemaal trots op haar bent, heb je al Cheese! ??
of heb ik die weer over het hoofd gezien Bloos

ONDERSCHRIFTLOOS

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:23

tof hoor! binnenkort fotootjes van je knappe meid onder het zadel? Haha! Hyper!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 10:25

Pst, zie mijn onderschrift eens. Daar kunnen jullie foto's vinden van de eerste keer onder het zadel.
De foto's van de tweede keer zijn erg overbelicht helaas. Misschien dat ik voor maandag wel weer een fotograaf kan regelen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Briiet, ComscoreBot, criollo_yess, ElinaSK, horssie, jitskenienke, Laj1, Laura82, micksage, Mo_Noah, MyWishMax, neline11, Pantykous, rocky_1995, Sjofel, Sting en 94 bezoekers