4 paarden ontsnapt uit de wei gisteravond...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

4 paarden ontsnapt uit de wei gisteravond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:09

Goeie morgen even het laatste nieuws van de poloclub in Houten.. (hihi)

Gisteravond was ik bij Mabel maar pas om 8 uur. Masja had Mabel al uitgemest en gepoets. Ik heb haar opgezadeld en Masja ging rijden. Ze had ook een meisje bij zich en we stonden te kijken hoe braaf Mabel was het ging best goed. Ze schoot er nog wel een keer van door toen de vriend van masja de autdeur dichtdeed die op het laantje stond maar verder was er geen vuiltje aan de lucht.

Zie ik ineens de paarden lopen op het stuk achter de bak daar horen ze normaal gesproken helemaal niet te kunnen komen dus ik er meteen heen met dat vriendinnetje van Masja. (sorry ik ben haar naam kwijt). De paarden ontsnapte richting de tennisbanen dus ik heb meteen Rick gebeld die zat in de colonie. Het vreemde was dat de paarden niet naar stal liepen maar de rondweg op gingen... dus meteen de politie gebeld tot 2x toe in de wacht gezet echt een ramp om daar door te komen. Gelukkig had dat meisje meer geluk.

Ik sprong in een auto die me op pikte en zo zijn we over de rondweg richting de utrechtseweg gereden. Daar had een meisje Rubia al vast en ik kon Tinkie pakken.
Donatella en spica waren nog door het dolle heen en er werd een ware klopjacht op touw gezet. Een politie te moter, celine achter opeen scooter, dat meisje met een streekbus mee en ik stond daar Tinky vast te houden maar die is zo sterk dat ik blij was dat Rick het overnam.
Rick heeft Tinky vastgezet aan het hek van de boomgaard en 2 andere mannen hielden Rubia vast want ze wilde maar wat graag achter die andere 2 aan.

Inmiddels renden dona en spica richting de colonie via de doornkade en daar hebben ze ze kunnen vangen. Tinky en Rubia heeft Rick met zijn vrachtwagen opgehaald even later.
Wonder boven wonder mankeerden de paarden niets en voor zover ik weet is er ook geen blikschade. Echter met het afladen van Rubia stapte ze naast de klep en verwonde zich aan haar voor en achter been. Helaas dus toch nog een ongelukje.

Masja had ondertussen de grootset moeite met Mabel die wou er natuurlijk ook achteraan. Ze steigerde en liep nog een stukje op haar achterbenen verder, vertelde ze me.
Maar ze heeft haar veilig op stal weten te zetten. Gelukkig stonden spike en mistral al op stal die kon niets overkomen.

Zo een erg lang verhaal maar ik moet het even kwijt ik ben er nog erg vol van.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:13

gelukkig is het goed afgelopen!!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:27

Jullie zitten zo eng dichtbij de rondweg. Hebben jullie verder geen dubbel hek bij de weilanden? Ik zou er toch nog wat extra voorzetten strikt dicht blijft.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 12:39

Er zal nu wel een opknap beurt komen van de omheining waar we al zo lang om zeuren maar er moet altijd eerst iets mis gaan voordat er nagedacht wordt jammer is dat altijd.
Ik ben echt heel blij dat Mabel geen rondje Houten heeft gedaan en dat ze in goede handen was pff als ik er nog aan terug denk...

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:07

Zou toch niet meer met een gerust hart hem buiten durven zetten. Vooral omdat dat retaurant er zit en er dus zo mensen op het terrein kunnen komen. Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je paard ook al doet een bekende het hek niet goed dicht of een kwajongen.

Ik heb eens zo´n ongeluk meegemaakt en dat is echt niet leuk. Vooral als er dode of zwaar gewonde bij vallen door je paard.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 17:37

Hee Diana!

Het was inderdaad maar goed dat jij er was, ander had het misschien anders afgelopen.. Je deed precies wat je moest doen!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:54

Ook met rubia gaat het goed de wondjes zijn maar klein bij daglicht zit alles er beter uit.
Mabel was nog wel wat gespannen maar we kunnen weer rustig adem halen.
We gaan komend weekend de weitjes langs het poloveld klaar maken dan kunne ze daar volgende week in. Daar komt een flinke dot stroon op, kanp paard die daar nog uitbreekt Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers