Ik heb de knoop doorgehakt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:19

Wat is ONZE Rijvereniging, Nathalie? De rijvereniging van Nederwetten?
Daar zitten ook meiden bij die jonger zijn dan jij.. ze staan alleen op een andere stal... (Dit even ter info over de rijvereniging Knipoog )
Verder denk ik dat je een verstandige keuze maakt nu.... gezien je berichten van de laatste tijd!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:14

Ik zeg heus niet alleen dat ik dr niet vind misstaan omdat ik die pony heb uitgezocht ofzo!
Ik vind het nog zat kunnen.....Tuurlijk staat ze mooier op een E pony.
Ik vind het best jammer want Camilla is absoluut een pony met heel veel kwaliteit, en nath is een meid die talent heeft!
Ik sta ook heus wel achter haar beslissing want je moet wel een vertrouwd gevoel hebben tijdens het rijden!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:19

Ik wist het al, maar vind het nog steeds knap dat je het nu toch de knoop heb doorgehakt. Het is beter voor jullie beidjes.
Het is jammer, maar tis beter beter zo. Je schiet er ook niks mee op als je er mee blijft zitten. Jullie komen allebei niet vooruit.
Succes met een goed tehuis te zoeken Lachen
Je kan altijd tegen me praten op msn als je het moeilijk hebt hoor, meis Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 07:59

Smaxie, die komen dus ook niet naar de lessen dan? Dus dan zal ik ze niet zo vaak zien.
Maarja er is toch geen mogelijkheid om bij de paarden te starten, heb geen trailer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:42

Nathalie"]
Bij onze rijvereniging zitten idd alleen maar volwassenen.
[/quote]
DAt is dus niet waar. want marith is de jongste telg en die is pas 11 of 12 of zo. Ook Angeliek van hier op bokt zal proberen lid te worden van onze rijvereniging en die is volgens mij van jouw leeftijd. Ze rijdt alleen nog maar op paarden en daar staat ze heel goed op, een pony zou voor haar een hele stap terug zijn. maar marith komt niet naar de les, dat klopt. Maar de meeste leden komen niet naar de les, want we hebben veel en veel meer leden dan die paar die bij de rijvereniging op les komen.

[quote="Nathalie"]
Maarja er is toch geen mogelijkheid om bij de paarden te starten, heb geen trailer.
[/quote]
Kun je niet die van Mark teunissen huren? zal die daar zoveel voor vragen?

[quote="obsession schreef:
Ik vind het best jammer want Camilla is absoluut een pony met heel veel kwaliteit, en nath is een meid die talent heeft!
!

wist je dat doorzettingsvermogen een onderdeel van talent is? En discipline ook. D.w.z. : ondanks dat de zenuwen door je keel gieren vanwege de spatjes van je paard er toch maar weer op. Niet een half uur blijven stappen van de schrik maar RIJDEN. En VEEL rijden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 19:38

Ik kan best een trailer huren, maar mijn vader heeft ook geen zin om ieder weekend te rijden. Nu ga ik lekker mee met de ponyclub en hoeft mn vader niet mee. En we hebben ook geen trekhaak..

Maaruhm, ik heb wel doorgezet, ik heb 2/3 maanden geprobeert of het nog goed kwam. maar we zijn nu gewoon tot de conclusie gekomen dat het niet meer gaat..

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:57

Nathalie schreef:
Maaruhm, ik heb wel doorgezet, ik heb 2/3 maanden geprobeert of het nog goed kwam. maar we zijn nu gewoon tot de conclusie gekomen dat het niet meer gaat..


Wat stelt nu eigenlijk 2/3 maanden voor....?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 09:30

Appie schreef:
[
Wat stelt nu eigenlijk 2/3 maanden voor....?
[/quote]

Ik heb met paddy langer getobd, grinnik, en met iones ook! in het geval van iones lag het aan mijn gebrek aan ruiterschap en hij maakte de kachel met mij aan, terwijl je niet kon zeggen dat hij niet deugde. Mijn vader vond hem maar niks, ik viel er steeds van af. Hij vond maar dat ik hem moest verkopen. Maar ik heb doorgezet. Het heeft wel 7 maanden geduurd voordat ik niet meer zo bang was en dat ik gewoon in het zadel kon blijven zitten. Maar het is vet de moeite geweest, heb er een gouwe bok aan over gehouden.

Met paddy heb ik op een andere manier lopen tobben: het klikte niet. Andere mensen verkopen dan hun paard, daarin kan ik hen niet ongelijk geven. MAar ik wilde ook op een paard als paddy leren rijden. Dus ik ging door. en ja, we groeien rijkunstig wel steeds meer naar elkaar toe .MAar ik heb nu ook een zeer geschikte instructeur die mij inzicht geeft in mijn paard en me vertelt hoe ik daar mee om moet gaan. Hij komt ook altijd voor haar op als ik op haar mopper en zegt altijd dat het aan mij ligt en dat IK het moet oplossen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 10:31

Ik heb toch besloten om het nog te proberen.
Ik denk dat dat vooral komt omdat we zon goede band met elkaar hebben. Dan ben ik maar wat te groot.. Je ziet meer mensen met een kleinere pony. Ik geef gewoon heel veel om die pony en ik heb er vannacht en vanochtend overna gedacht, en ik laat haar helemaal nakijken of ze echt nergens last van heeft, ze gaat naar de tandarts en dan ga ik het proberen. Ik ga nu echt doorzetten want ik wil haar niet kwijt, echt niet. Ik heb gister avond liggen janken en zit nu ook alweer de hele ochtend te janken, ik mis haar zo erg. Maar vanmiddag komt ze gelukkig terug, ik kijk er echt naar uit.
Ik heb haar echt heel erg gemist, en nu zie ik toch echt in dat ik haar niet kwijt wil, dat ik geen andere pony in haar plaats wil. Want ik ben gewoon hartstikke gelukkig met haar.
Als het beter gaat ben ik van plan om ook soms mee te doen aan de springles, om van mijn springangst af te komen. En daarna rustige buitenritjes, als dat goed gaat dan blijft ze gewoon. Ik geef veelsteveel om die knol...

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:10

Nathalie schreef:
Ik heb toch besloten om het nog te proberen.


Geweldig Nathalie! Ik ben echt heel blij voor je dat je het nog gaat proberen. Ik weet zeker dat je het kan en vooral jouw band met Camilla zal daaraan bijdragen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:13

Gelukkig...
Anders worden we weer overspoeld met topics dat je haar zo mist net als toen met Robin.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 11:24

Als ze echt blijft ben ik het gelukkigste mens op aarde. Haha! Dan heb ik Robin én Camilla, de 2 liefste pony's die er bestaan. (vind ik Tong uitsteken)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:25

Als je nu doorzet, win je meer dan alleen het houden van je pony.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:27

Desiree schreef:
Als je nu doorzet, win je meer dan alleen het houden van je pony.


Precies Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:58

heel veel succes!!!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:07

Super!!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:30

toch leuk dat je je pony nog houd. ik hoop echt dat het over een tijdje echt goed zal gaan. we gaan nu ook de winter uit en ik weet zeker dat dat ookwel scheelt. wel grappig trouwens om die fot's van die schimmel merrie te zien op mijn oude werk. dan krijg ik stiekem toch nog wel wat buikpijn dat ik daar weg ben gegaan!!!
fijn he trouwens op mijn 'oude' stuben springzadel.
en bij de D pony's is bijna iedereen te groot voor zijn/haar pony omdat ze daarmee vaak hun clubjaren afmaken ook al zijn ze te groot.

x yvon

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:42

Dapper van je hoor Nath! Om het weer te proberen ! Ik had het eigenlijk niet verwacht, je leek best wel zeker van je zaak! Ik heb het ook weleens gehad met Jamy, dan ging het zo slecht tussen ons, dat ik net als jij er geen plezier meer in had, bang werd, en haar dus wou verkopen. Maar als het dan bijna zo ver was ging ik toch nadenken of ik haar niet zou missen en wat ik zonder haar moest (ondanks dat het zo slecht ging) en dan bleef ze toch maar Lachen En dat is nu helemaal goedgekomen...Party!!
Dus veel succes dan maar! Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 16:35

Dankjewel!!
Ze staat nu lekker in haar oude vertrouwde stalletje. Lovers
Ze is wel wat dunner geworden en ze glanst niet meer zo, en hier en daar zitten wat (oude) wondjes. Boos! Ook heeft ze haar staart geschuurt..
Maarja, aan mij de taak om haar weer mooi te maken. Knipoog
Ik ga zometeen weer lekker naar stal om haar lekker te verwennen! Ik heb haar echt gemist!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:46

Fijn dat je het toch nog een keer gaat proberen. Ik had er alle begrip voor gehad als je haar weg zou doen, maar je paard zal ook ouder en volwassener worden, en jij ook. Dus als het in de omgang op de grond al klikt heb je al de helft gewonnen. Neem les, en als je verkrampt omdat er in de rijbak een ander paard gaat stuiteren, probeer dan eens een tijdje alleen in de bak te rijden...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 17:00

vonneke schreef:
fijn he trouwens op mijn 'oude' stuben springzadel.
x yvon


Haha nee sorry. Haha! Ik kon er niet op zitten, kreeg zeer aan m'n kont en er zit helemaal geen wrong bij je knie waardoor ik ook niet echt lekker zat. Haha! Dit was de eerste keer dat ik op die schimmel reed, met een zadel van daar dus, maar daarna heb ik mooi m'n eigen zadeltje mee genomen. Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:07

misschien dat je nu ze weg was, pas echt hebt gemerkt dat je haar helemaal niet kwijt wil!

en 2/3 maanden doorzetten stelt nix voor hoor, maak er 4 jaar van en je krijgt de 'haat-liefde-wanhoops-maar toch niet kwijt willen-relatie' die ik met Quentin heb Haha!

en ook al hebben we nog regelmatig een gevecht(vanaf de bakrand, waar ie dan op gaat staan met zn voorbenen als ie geen zin heeft om mee te werken met het rijden) ik kan die knol niet missen! en we zijn inmiddels M2!en zelfs buitenrijden(niet in mn eentje, want dan kom ik niet bij huis weg:P ) gaat tegenwoordig hardstikke goed!

en nog ff over het wel/niet te groot zijn

Quentin is 1.70 en heel slank&chique van bouw, destiny is 1.55 en heel erg compact en stevig gebouwd, toen ze alle2 op de manege stonden ivm brand in onze eigen stal, haalde wat mensen het in hun hoofd om te zeggen dat ik te groot was voor Quentin, diezelfde mensen(ouders van een kind dat lest, en die mensen reden daar ook in de lessen) zeiden de week erna toen ik ivm slecht weer met de les in de binnebak meereed met destiny, dat dit paard veeeel beter paste dan dat andere paard, terwijl desje mn pony is en Quentin mn paard Haha!

en bij de D-pony's zie je idd veel wat grotere meisjes(meestal meisjes) rijden die hun pony-jaren volmaken met hun D-pony

ik hoop dat t nu wel echt gaat lukken met jou&camilla, want steeds proberen en toch opegeven en dan weer proberen, dat is niet zo'n goed idee

maar omdat ze nu echt ff weg was, is het misschien duidelijk geworden voor jezelf hoe belangrijk ze voor je is!

succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 19:55

dankjewel! Lachen
Ik heb net gereden en t ging echt hartstikke goed. Op het begin waren we alleen in de bak en had ik echt nergens last van. Toen kwam er een pony bij en trok Camilla een sprintje en werd ik wel even angstig. Ik heb dr toen stil gezet, tot 10 geteld en gedacht "Niet zeiken, je kan het!" Ik ben toen weer verder gereden en heb haar flink aan het werk gezet! En eerlijk waar zo goed heeft ze nog (bijna) nooit gelopen, ze liep echt lekker. Ik ben eigenlijk wel trots op mezelf. Ik ga nu echt doorzetten en geef het niet meer op!!!!! Volgens mn instructeur gaat t wel goedkomen.
Ik ga nu echt doorzetten hoor.. Ik voelde me net zo fijn toen ik weer op dr rugje zat!
Ik had haar wel eerst aan de longeerlijn gegooit maar toen ze een kwart rondje gedraaft had en heel rustig was had ik besloten om er gewoon op te gaan.
Ze heeft trouwens ook mok aan haar achterbenen. Boos! Maarja dat komt allemaal wel goed.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:27

Haaaj meissie! Ik zie dit topic nu pas Foutttt...!!!!
Wist et ook al, leek me idd logisch voor jou om het ff niet op Bokt toen te zetten.... Maar nu lees ik dus dat je Milla toch houd, echt heel goed nieuws! Goed van je om tóch door te gaan, weer proberen je vertrouwen terug te krijgen in die pony! Vind het zeer moedig van je Ik hoop ook met heel mn hart dat het nu super gaat lukken met jullie, lekker veel wedstrijdjes afgaan, lekker WP's binnenhalen Knipoog Succes meis, je kunt het he, samen met je superpony Lovers

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:30

heey nath, heb het net op msn ook al gezegd maar vind het erg leuk dat ze blijft, ook al ging het wat minder met rijden. Die knuffelkont van je Knipoog
En als je hulp nodig hebt hoef je maar een gil te geven. Ik ben d'r om je te helpen als iets niet lukt.
Gewoon rustig aan doen.
( Ja zal het ook doen als we samen nog een keer gaan buitenrijden. Schijnheilig )