Ik heb de knoop doorgehakt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:48

Nathalie"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
Dat ik je te groot vond had ik vanaf het begin al gezegd, maargoed Haha!
Vind het een goed besluit want als het niet gaat dan gaat het niet en is het stom om door te gaan..
Meen de wel dat het later toch zo goed ging weer, na dat zadelprobleem??


Ja dat was ook zo, staat hierboven ook. Maar mijn angst blijft, terwijl Camilla nu gewoon geen vlieg meer kwaad doet!
[/quote]

Dat is voor des te meer reden om aan je angst te werken. Ik ben ook meer het type van je koopt een paard en daar ga je dan voor. Maar goed ik heb gemakkelijk praat want ondanks Gam zijn wilde streken afgelopen winter zijn we er samen uitgekomen en heb ik nooit angst voor hem gehad.
Camilla is beter af bij iemand die er wel voor gaat, succes.

Ik hoop voor je dat je op de rest van de paardjes die nog komen gaan geen angst hebt, anders zou ik me daar toch wat meer op gaan richten dan de paarden verkopen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:52

Hai Nathalie,

Ik weet precies hoe je je voelt, meis.
Dit zijn echt geen leuke dingen.

Knap dat je het toch op Bokt durft te zetten.

Het is zo'n dubbel gevoel he....aan de ene kant ben je ontzettend verdrietig en blijf je tot aan het laatste moment twijfelen.
Aan de andere kant ben je blij en enthousiast voor het nieuwe paardje.

Misschien wel beter dat je gelijk een ander krijgt, dat helpt.

Heel veel succes met de verkoop en houd je ons op de hoogte?

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:52

Ik heb echt precies in dezelfde situatie gezeten.
Nu is het verschrikkelijk moeilijk, maar echt het beste. Het is ook gewoon niet goed om een paard te houden waar je helemaal geen plezier mer aan beleefd, niet alleen voor jou maar ook voor het dier.
Veel succes nu iig.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 18:02

Pellie"]
[quote="Nathalie"][quote="Anna-Jelly schreef:
Dat ik je te groot vond had ik vanaf het begin al gezegd, maargoed Haha!
Vind het een goed besluit want als het niet gaat dan gaat het niet en is het stom om door te gaan..
Meen de wel dat het later toch zo goed ging weer, na dat zadelprobleem??


Ja dat was ook zo, staat hierboven ook. Maar mijn angst blijft, terwijl Camilla nu gewoon geen vlieg meer kwaad doet!
[/quote]

Dat is voor des te meer reden om aan je angst te werken. Ik ben ook meer het type van je koopt een paard en daar ga je dan voor. Maar goed ik heb gemakkelijk praat want ondanks Gam zijn wilde streken afgelopen winter zijn we er samen uitgekomen en heb ik nooit angst voor hem gehad.
Camilla is beter af bij iemand die er wel voor gaat, succes.

Ik hoop voor je dat je op de rest van de paardjes die nog komen gaan geen angst hebt, anders zou ik me daar toch wat meer op gaan richten dan de paarden verkopen.
[/quote]

Ik weet van mezelf dat het niet bij andere pony's is. Dat vind ik het vreemde eraan. Ik stap zo op alle ponys, ben niet snel af te schrikken. Maar bij Camilla ligt het echt anders, ik weet niet hoe het komt..

Mellow

Berichten: 6476
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:12

klopt het dat ze al een tijdje op marktplaats te koop stond?
zag namenlijk een pony die precies op camilla leek.
super moedige beslissing van je.
het zal niet makkelijk zijn geweest.
maar jullie moeten beide plezier hebben en als dat niet het geval is dan is er maar 1 optie.
heel veel sterkte toegwenst.
ik hoop dat je in de toekomst de pony vind die bij je past.
Lachen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:13

Ik weet precies hoe jij je voelt. Heb zelf bij 2 paarden hetzelfde gehad, maar dat weet je wel. Ik denk dat je er verstandig aan doet om deze beslissing te nemen. Het is jammer omdat Camilla echt een leuke pony is, maar als het niet gaat moet je niet doorgaan en het plezier helemaal verliezen. Zover was het bij mij wel bijna gekomen en ik ben echt blij dat ik de knoop heb doorgehakt en verder ben gegaan met een andere.
Dus ik snap je heel goed, maar ik geef je 1 tip. Ga heel veel ponys bekijken en kies alleen diegene waar je er zeker van bent dat het klikt. Je kan beter gewoon heel lang doorzoeken en dat je dan zeker bent dat je de goede beslissing neemt. Echt, er zijn leuke pony's genoeg waarmee het helemaal goed gaat komen! Je vindt er vanzelf 1 Lachen
Succes!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:34

Goede beslissing. Misschien een beetje naar om te horen, maar ik geloof dat ik bij de koop al schreef dat het me niet zo'n goede optie leek, zo'n jonge pony... maarja, helaas voor jou is dat ook gebleken.
Laat bij de volgende koop nou alsjeblieft je hoofd spreken ipv je hart!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 18:37

Ja inderdaad. Daarom voel ik me ook zo "stom".
Het vreemde was dat t/m de bevalling alles zo ontzettend goed ging, er gebeurde nooit wat en ze was hartstikke braaf. Maar na de bevalling...
De afgelopen maanden heb ik zo vaak bij haar in de stal zitten huilen, knuffelen.. Ik zei ook vaak als ik weer afstapte omdat ik ontzettend bang werd, "Ik KAN dit niet, ik kan geen jonge pony inrijden.." Inprincipe is het nog aardig goed gegaan want ze loopt netjes en is braaf. Maargoed.. Ik kan het niet meer terugdraaien. Ik weet nu wel, dat ik de aankomende jaren geen groen paard meer koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:52

Goede beslissing
en ook een goede beslissing dat je geen groene meer koopt
Waren er maar meer net zo verstandig!

Ik hoop dat je Camilla kunt verkopen aan lieve mensen
en dat je snel een andere leuke pony kunt vinden waarmee je wel relaxed kunt rijden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:10

ik ben eerlijk gezegd helemaal niet verbaasd om dit te lezen

niet vervelend bedoeld hoor, maar toen dat gedoe met het bokken/zadelprobleem enz dacht ik nog t zal wel weer ff goedgaan, maar t klikt blijkbaar toch niet helemaal met t rijden

dus ik vind het heel verstandig dat je opzoek gaat naar een leuke niet-groene E-pony!!

veel succes met het vinden van een goed tehuis voor Camilla, en met het vinden van een geschikte pony!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 19:26

Ik wist het ook al even. En zal natuurlijk ook voor je uitkijken naar een goed baasje voor Camil, en een leuke E-pony voor jou!
Het gaat helemaal goedkomen! Succes alvast!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:09

Ik ken je twijfel, die had ik ook met de verkoop van Revanza. Ik wilde haar helemaal niet wegdoen, maar op een of andere manier had ze pijn, de da kon er ook niks aan doen. Nu staat ze heerlijk in de wei in drenthe als gezelschap voor een veulen. Ik heb nu een nieuw paard, wel een groene, maar een super leuke. Op dit moment ook niet echt lekker te rijden maar hij heeft 10 dagen alleen maar mogen stappen enu 2 dagen rijd ik weer. Dat gaa nu dus ook niet echt zoals ik zou willen, maar dat komt vast weer goed Haha! .

Veel succes, en ik denk dat het wel het beste voor beiden is.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:18

Nou meid ik vind het ook heel knap van je dat je deze keuze hebt gemaakt! Ik hoop dat je veel plezier gaat krijgen van je toekomstige pony en dat je voor Camil een fijn tehuis zal vinden!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 21:29

Ik denk dat je toch de juiste beslissing gemaakt hebt, al is het ontzettend moeilijk.. als je er geen plezier meer in hebt, dan is deze keuze inderdaad voor beide beter, sterkte en succes met het zoeken naar een leuke E-pony!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 22:06

Bedankt voor de lieve reacties. Had dit echt niet verwacht!
Inmiddels heb ik wel al een paar leuke E-pony's op het oog. Maar ik zorg eerst dat Camilla weg is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 22:17

Verstandige maar moeilijke beslissing. Sterkte met afscheid nemen en een nieuw baasje vinden en je zoektocht naar een nieuwe pony!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:14

he nath, ik wist het ook al en ik heb je ook al gezegd dat het een goede beslissing is. ik heb het ook met luuk gehad, maar geluukig is dat goed gekomen.
ik kijk ook hier in de buurt nog steeds voor een leuke e-pony voor je...

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:28

Het begint bijna saai te worden Knipoog maar ook ik denk dat je een goede beslissing gemaakt hebt.
Zo tussen de regels door lezend kreeg ik steeds meer de indruk dat het niet klikte tussen jou en Camilla en dan is het voor beiden beter om de beslissing te nemen om haar weg te doen.

Je had haar sowieso binnen nu en een paar jaar moeten verkopen omdat je toch te groot voor haar zou worden.
Met een E-pony kan je eventueel ook na je 18e nog door bij de paarden.

En wat betreft dat doorgaan met een paard ondanks alles: ik geloof daar niet in. Niet meer in elk geval. Dat is een utopie, een mooie weliswaar, maar niet echt realistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 07:42

Even een vraagje? Waarom koop je niet een paard ipv een e-pony? Je bent nu toch al 16 dus dan zou je over 2 jaar er weer mee zitten of je wel met een pony bij de paarden zou gaan starten? Ik weet wel dat een hoop mensnen zeggen dat ze dat doen maar vaak kopen ze toch liever een paard na hun 18e verjaardag (ik heb wel met een pony gestart bij de paarden maar ik was/ben niet zo groot).
Vooral als je echt verder wilt komen lijkt het mij geen gek idee.

Succes!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 08:18

Katrien schreef:
Even een vraagje? Waarom koop je niet een paard ipv een e-pony? Je bent nu toch al 16 dus dan zou je over 2 jaar er weer mee zitten of je wel met een pony bij de paarden zou gaan starten? Ik weet wel dat een hoop mensnen zeggen dat ze dat doen maar vaak kopen ze toch liever een paard na hun 18e verjaardag (ik heb wel met een pony gestart bij de paarden maar ik was/ben niet zo groot).
Vooral als je echt verder wilt komen lijkt het mij geen gek idee.

Succes!


ja idd dat heb ik ook gedaan..
Anders zit je over 2 jaar weer.... verkopen of niet...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 08:39

Inprincipe is dat wel het makkelijkst, idd, om een paard te kopen. Maar ik heb nog 3 jaar bij de pony's, dat is toch nog best lang en die zou ik sowiezo graag nog afmaken. Ook heb ik een vervoersprobleem als ik een paard zou kopen. Bij onze ponyclub gaan we nl. gezamelijk op concours, met een veewagen. Bij de rijvereniging moet je zelf voor je eigen vervoer zorgen.
Daarbij komt ook nog dat ik nog lang niet weg wil bij onze hele gezellige ponyclub. Haha!
Daarom heb ik het liefst een grote E-pony, het liefst een klein gebleven KWPN'er ofzo. Netzoals de Gribaldi, ze toonde echt als een paard maar was toch echt maar 1.56.
Ik zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen in dit topic van die merrie met mij erop.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 08:42

Percy schreef:
Zo tussen de regels door lezend kreeg ik steeds meer de indruk dat het niet klikte tussen jou en Camilla en dan is het voor beiden beter om de beslissing te nemen om haar weg te doen.




Nee dat vind ik dus niet eigenlijk. Ik ben van mening dat het wel heel goed klikt eigenlijk. Behalve onder het zadel dan. Maar verder is het echt mijn maatje.. En doet ze alles voor me. Ik heb nog nooit een pony gehad die me zo lief vond, die het zo leuk vond als ik op stal kwam... Daarom vind ik het ook echt heel erg moeilijk en zit er nog steeds ergens twijfel. Ik ben zo bang dat ze verkeerd terecht komt en dat wil ik haar niet aan doen. Ik geef gewoon hartstikke veel om die knol, en ik merk dat dat van haar kant ook is..... Maarja, als het niet gaat dan gaat het niet. Verdrietig

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:16

Net als alle andere, ik vind dat je een goede beslissing genomen hebt. Jij bent zo better af en Camilla ook. Het is ff je tanden op elkaar zetten en doorbijten. Maar je moet prezier hebben in je hobby en er niet bang voor zijn.
Sterkte en veel wijsheid gewenst.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:18

Ik bedoelde ook met het rijden Nathalie, niet in de omgang. Dat had ik er inderdaad niet bij gezet. En aangezien dat rijden, uiteraard, toch heel belangrijk is denk ik dat je er verstandig aan doet om een pony te zoeken die beter bij je past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:23

Jouw beslissing verbaast me totaal niet hoor Nathalie. Ik heb je berichtjes steeds gelezen, en al vaker gedacht dat dit eraan zat te komen.
Ik denk dat het een verstandig besluit is, en ik hoop dat je snel een lief nieuw paard zult vinden en een geweldig baasje voor Camilla! Veel succes!