vandaag: ikke Jopie rije en de andere 70 km

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 20:35

Allereerst die 70 km: ik was er niet bij, want ik ging Jopie-sitten. Maar ze hebben met 12 km/h gereden, en aan het eind werden ze allebei goedgekeurd. Voltrack bijna met 2 vingers in zijn neus (gaat m toch wel makkelijk af) en Hercules op t randje. De DA die hem eigenlijk niet mag, en in klasse 1 heel meen tegen hem en mijn pappie was, was heel lief vandaag en zag heel veel door de vingers (turgor was nét goed, hartslag was nét 60, hij liep wel ok etc). Mijn vader zag t eigenlijk niet zo zitten met de nakeuring. Vooral t lopen, ze stond maar te kletsen (allemaal uit zijn mond, was er niet bij he), en hij dacht maar: hij wordt me een partij stijf, die loopt zo stokkreupel. Dus hij liep al een beetje zenuwachtig mee, en toen hij terugdraafde stak de DA haar duim op, dat t goed was! Zo zie je maar: sommige mensen kunnen heel onverwachts toch wel aardig zijn (ze vond bij wedstrijd nr 1 die we reden Hercules al een zak, hij zou gericht trappen, imo is het gewoon een zenuwpees). Hij kan nu zijn warmte niet helemaal kwijt en hij loopt maar te drentelen en probeert te pissen. Dus t is m niet echt makkelijk af gegaan. Voltrack eet ook alweer, en Hercules knabbelt wat hooi en eet wel gras in de wei (ze mogen nog niet te veel eten, pas om 10 uur krijgen ze hun échte eten).

Terwijl mijn pappa en Rob 70 km uitzaten, ben ik op mijn gemakkie op Joop geklauterd. Lekker getut en zodra ik erop zat toch wel iets gedaan. In stap al lekker losgewerkt, was t kwartier in no-time allang om. Daarna in draf, beetje zijwaartse dingen, veel stellingveranderingen, tempowisselingen (hij was vrij sloom, dus scherp houden) en bochtjes draaien. Hij liep wel ok, maar ik wilde m er effe doorwerken. Dus in draf-halt overgangen en omgekeerd. Daarna in galop, hij was opeens een beetje racy. Dus ik ophoudingen maken, voltes rijden, stelling maken, en uiteindelijk wat schoudervoor/binnen. Ging heel goed, meneer was lekker en verzamelde steeds meer. Dus ik nog meer verzameling gevraagd, en ja hoor, hij liep er. Niks in mijn handen een een betonblok tussen mijn benen, hij werd weer sloom. Dus ook nog wat galop-halt of galop-stap overgangen. Ik dacht dat ik wel aardig kon rijden, maar vandaag had ik weer twijfels. Hij pleurde als een gek uit die galop. Of ik m'n been aan hield, ophoudingen maakte, t maakte niet uit voor mijn gevoel. Hij donderde gewoon een tandje lager. Is dus weer een puntje (linkerbeen is nog steeds niet ok) dat voor heel veel verbetering vatbaar is. Dat donderen zat ook nog eens niet prettig. Heb ik nooit zo meegemaakt eigenlijk. Was nogal geschokt (letterlijk en figuurlijk). Dus ook veel overgangen vanuit galop terug gereden. Er zat er 1 bij die helemaal ok was, maar die was galop-draf, toen ik vijf meter later ging halthouden donderde hij weer terug. Naja, 't was iets. Het werd wel beter, maar t is nog steeds niet je van het, maar goed, verbetering is 1, perfectie is 2!
Ik dacht altijd dat ik mijn overgangen wel goed 'reed'. Zegt mijn instructeur ook altijd, vandaag was hij misschien wat lui, waardoor hij liever letterlijk stilviel dan door liep. In galop was hij heel netjes verzameld op t laatst. Erin krijgen was niet zo netjes (moest m heel duidelijk erin 'zetten' zag er voor m'n gevoel niet netjes uit), maar de galop zelf was op t vele drijven na wel heel netjes. Ook heel zacht in de mond. In het begin viel hij als hij terugdonderde ook op m'n hand, op t laatst deed hij dat niet meer (had een paar flinke ophoudingen gemaakt, en daar reageert hij wel op!) maar hij was nogal snel met terugdonderen.
Het gaat mij erom dat ik in dat uur dat ik m gereden heb verbetering merkte, en dat hij nu ook weer andere (oude) problemen krijgt. Hij heeft bijv. weer een uurlang (vooral aan t eind) links lopen trekken, en op een gegeven moment betrapte ik mezelf op terugtrekken. Hij liep me ook iets te diep, maar het aan de gang houden kostte me al genoeg energie, dat ik het hoger instellen nog maar even heb laten zitten...
Een week geleden was ik echt nog helemaal in de hemel met minder dan dit, durfde ik bijna niet te rijden, en nu ben ik al weer druk aan t verbeteren en verder trainen. Toch wel apart! Ben ook wel erg blij nu, alles wat hij ooit kon kan hij nog, en ik ben ondertussen beter geworden, zodat we weer verder kunnen en weer een niveautje hoger komen. *zucht*, wat is paardrijden toch eigenlijk hemels...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:57

was je op wedstrijd???waar??want volgens mij reed vandaag ook een man bij ons van stal mee.aad op flaneur(een anglo arabier)hij had nml ook wedstrijd(ensurance)vandaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-15 22:00 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 09:12

ik was niet op wedstrijd, mijn pappa en Rob wel, ik was aan het Jopiesitten...
dus ik heb m niet gezien, maar gister was alleen Lage Vuursche endurance, eerste dit seizoen....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 09:37

Waar kom jij vandaan dan dat je telkens hier in de buurt aan het flupselen bnet?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 09:45

we rijden veel bij Lage Vuursche, Den Treek en alles daar tussenin. Mooi trainingsgebied...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 20:41

ik ging vroeger altijd op ponykamp in leusden en dan naar manege den treek(heet nu geloof ik de treekhoeve?)

soms is het beter om te zwijgen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 16:37

klopt, is wel een zooitje valt mij op, maar goed, we komen er niet zo vaak langs...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, Laj1, Luna_Rose, manonutjuh, miicchhellee, sterregoud en 134 bezoekers