soms kan ik de eigenaar van mij verzorgpony's wurg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

soms kan ik de eigenaar van mij verzorgpony's wurg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 22:21

en
Wat ik nou weer hoor van een medeverzorgster.
Hij wil met een soort dag (van een voetbalclub) zijn pony's rondjes laten lopen met kleine kindjes tot zover ok. Maar ja, hij heeft 6 pony's er vallen af 2 drachtige merrie's en een jaarling, dan heeft hij nog 1 geschikte merrie en 2 ruintjes.
Die ruintjes, Devil en Hamlet zijn bijna 4 jaar en ik en mirjam hebben ze vorig jaar zadel mak gemaakt. Hij vond het echt supergoed gaan maar devil is extreem stessgevoelig en hiervoor echt niet geschikt, hij heeft een hekel aan kleine kindjes, bovendien heeft mirjam hem in totaal niet meer dan 10x bereden, totaal ongeschikt dus. Hamlett heeft meer gereden maar toch laatst schrok hij zich helemaal de ... van zn eigen scheet.
Maar nee hoor de ruintjes moeten mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:38

Het zijn zijn pony´s dus hij beslist.
Ik vind het trouwens erg onbeschoft van je om te zeggen dat je degene van wie je op zijn pony´s mag rijden wel kan wurgen.
Leuk bedankje

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:49

Ik denk dat dat een uiting van onmacht is, en tja netjes is het niet. Maar iedereen zegt wel eens wat in zijn boosheid he?

Het is wel heel vervelend maar als ze echt zo gevoelig zijn doet hij dat waarschijnlijk maar 1 keeren heeft hiu daarna een slechte naam. Je kunt proberen om het hem nog eens vriendelijk uit te leggen, laat hem eens kijken bij he rijden ofzo. En anders zou ik meegaan om iig die paardjes wat te steunen en is het helaas zijn keuze die je moet respecteren...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 23:25

Ilindra schreef:
Het zijn zijn pony´s dus hij beslist.
Ik vind het trouwens erg onbeschoft van je om te zeggen dat je degene van wie je op zijn pony´s mag rijden wel kan wurgen.
Leuk bedankje

je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terug.

MaF_

Berichten: 19
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: REO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:34

Ik kan mij de verontwaardiging en boosheid voorstellen en ik zie het toch even anders .... heel vaak worden paardenliefhebbers misbruikt, zij worden door eigenaren ingezet om de dieren alles te leren en vaak ook meehelpen van de dieren en in sommige gevallen moeten ze ook nog betalen .... en als het dier dan verkoopbaar is wordt er niet gedacht aan degene die zoveel werk heeft verzet en zich is gaan hechten aan zo'n dier ... of de eigenaar gaat heel slecht om met de dieren ..... ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is, maar vaak komt het op mij over dat ze de dierenliefhebbers misbruiken en zo betaalde krachten uitsparen ... en wat je ook voor zo'n eigenaar bespaard heb, het maakt niet uit, zij doen toch wat ze willen .... misschien zouden er meer mensen moeten weigeren zich op zo'n manier te laten gebruiken ... want zolang er mensen zijn die zich laten gebruiken. zolang zullen er eigenaars zijn die het doen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 07:47

Ik vind het moeilijk om in te schatten wie er hier gelijk heeft. Misschien kun je gewoon zelf naar de eigenaar toegaan en zeggen dat je twijfelt of het goed zal gaan met de pony's? Misschien kan hij je geruststellen, of wil hij luisteren naar jouw uitleg.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:52

Wie moet er met ze lopen????