viertal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-01 22:25

hallo

maandag hebben we concour is extra ingelast vanwege het MKZ en nou gaan we maandag ook 4-tal rijden. eg wel cool.
heb er nu al zin in...

had vandaag concour en was weer 2de met 162 punten....... als ik nou eens een keer 3 puntjes meer reed dan de winnaar word ik ook eens eerste.....
grrrr zij wint de hele tijd.....

maar 2de is ook mooi

greetzzz ingrid

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 00:12

Als ik ergens een hekel aan heb is het viertal.....ik heb twee jaren meegedaan, een keer in het L en een keer in het M, en ik doe het nooit weer!
Iedereen langs de kant liep altijd wel op iemand te zeiken, de instructie was niet bepaald je van het, nouja. Misschien kan het bij andere clubs wel.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 00:51

Dat is het enige wat ik wel jammer vind van de paardensport tegenwoordig. Het is allemaal zo individualistisch geworden. De afdelingsdressuur stelt tegenwoordig echt niets meer voor.

Vroeger (daar spreekt weer zo'n bejaarde Bokker) was het een hele eer als je uitgekozen werd om voor de club 4- of 8-tal te mogen rijden. Bij sommige clubs had je zelfs meerdere 4- of 8-tallen.
Niemand die daar voor weigerde. Over het algemeen was je toch meer allround bezig.

Maar Ingrid, ben blij dat jij er wel enthousiast over bent. Wat voor klasse rijden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 02:16

Citaat:
Op 2001-07-14 22:25, schreef ingrid:

had vandaag concour en was weer 2de met 162 punten....... als ik nou eens een keer 3 puntjes meer reed dan de winnaar word ik ook eens eerste.....
grrrr zij wint de hele tijd.....


tip: die 3 punten kun je in de afwerking verdienen. Zorg om te beginnen voor een perfect getoiletteed paard en een onberispelijk uitelijk van jezelf, dat levert je veel meer op dan die 1 of 2 puntjes voor verzorging.
Laat eens wat (trainings)proefjes van jezelf op video zetten en bekijk dat heel gericht (samen met je instructeur?) daar kun je ontzettend veel info uithalen over kleine dingetjes die je kunt bijschaven, zodat je haar de volgende keer met 10 punten verslaat }>

zet m op!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 13:26

Ik vind viertal rijden nog steeds erg leuk. Wij hebben ook leuke instructie, dat scheelt denk ik 90%, want daardoor hoef je niet op elkaar te mopperen, dat doet zij wel Lachen en commentaar vanaf de kant is helemaal uit den boze.
Door Jeps blessure al 2 jaar geen viertal meer gereden, dit jaar dus helemaal geen viertal voor onze vereniging (wat ben ik toch onmisbaar Schijnheilig *LOL* ) maar ik vind het leuk, je bent toch eens met een team bezig ipv alleen met je paard en jezelf.
Bovendien moet je je rijden nog beter voor elkaar hebben als dat je alleen rijdt. Je moet je tempo kunnen aanpassen, hoeveel Z paarden kunnen niet meer in arbeidsdraf? Daar wordt je bang van. Je moet snel kunnen reageren om afstanden te corrigeren, bijv bij met enen afwenden, ook al zou jij het goed doen, als het gat tussen jou en je buurvrouw/man te groot is, moet je daarop inspelen, dus het vergt in ieder geval vor mij eigenlijk nog meer handigheid dan een Z proef sturen.
Bovendien vinden veel paarden het leuk, dus leuke afwiseling.
Ik merkte ook wel dat hij er wat lui van werd, voor hem was het werk toch wat eentoniger dan mijn eigen training, wat we dan oplossen door tussendoor (na de losse oefeningen en voor het proefje oefenen) even 5 min. voor jezelf rijden, zodat iedereen dan even kan doen wat voor zijn-haar paard goed is, stappen aan de lange teugel, of in mijn geval weer even scherper maken. en na de training rij ik hem ook nog heel even door om hem weer scherp te krijgen en dan heb ik de volgende dag nergens last van.
Ik snap dat het misschien verwarrend overkomt, aan de ene kant meer reactie nodig als met zelf rijden, en hem toch scherp moeten maken tussendoor. Dat komt omdat je in verhouding veel op de hoefslag rijdt om de afstenden constant te houden, en als hij een beetje te traag reageert, kan ik dat niet tijdens de viertal oefeningen corrigeren, dat doe ik dus tussendoor, zodat ik hem in de oefeningen weer scherp heb.
Ik sla hem dan trouwens niet in elkaar hoor (zou hij me ook lanceren) maar rij even veel tempowisselingen en overgangen.
sorry van het lange verhaal Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 15:16

netjes gereden toch???
leuk,joh viertal

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 17:32

ik heb echt wel zin in het viertal alleen is er bij ons weer een probleem zou ook weer niet: naast het viertal heb je ook 2 mensen die individueel moeten dressuren en 2 die moeten springen.

nou ben ik de enigste die me heeft opgeofferd om te dressuren en de rest wilt allemaal springen. maar goed dat is het heel gemakkelijk wilt niemand zich opofferen??? lootjes trekken en anders gooien we er iemand gewoon uit. een meisje begon zelfs al met als ik niet mag springen doe ik niet meer mee. nou is goed vraag ik iemand anders wel grijnzz mag haar toch niet Haha! Haha! Haha!

en zep: ik heb voor de verzorging altijd een 7 en waarom?? heb hem mooi ingevlochten zie er zelf goed verzorgd uit.... en idd ik mag die kleine puntjes wel iets afwerken weet ik al van mezelf...... maar vergeet het steeds weer tijdens de proef Haha! Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 07:34

Succes met het viertal Ingrid!!
Jammer dat ik ziek ben, anders was ik vandaag wezen kijken. Ik ben reuze benieuwd...
Doe je zaterdag ook mee in Didam? Ook dressuur? Dan zie ik je wel want ik ga zowel zaterdag als zondag helpen, schrijven bij jury enzo, dat soort dingen. Wel leuk.
Veel succes en jullie worden vast eerste met jullie viertal!
Groetjes, Dorine.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 10:27

zaterdag doe ik mee bij de baerle ja... springen in de B en dressuur in de L2.. en ook dan doen we mee met het viertal