jonkiepraat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

jonkiepraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 16:38

heb jij of verzorg jij een jong paardje ?
hier kan je al je verhalen of vragen kwijt

zelf ook erg blij met mijn verzorg (bijna) 3-jarige Lovers

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:43

Leo is bijna twee...... Haha! Haha! Over een paar dagen een feestje hoor!!!!!!!!

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:00

ja, ik verzorg samen met iolalover(van bokt) een shetlander en die heeft een veulen.

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:01

Ik heb 4 'veulens' nu!!! Haha! Een shetlander hengstje van 2,5, die heb ik pas een week en hij heeft ok nog geen naam (nog ideeen?? Verward), Sammy, een tinker x nrps hengstje van 2 jaar oud (uhm jong Knipoog), Vanilla, ook een hengstje van 6 maanden jong en Ginger van 3 maanden oud Haha!.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 18:19

so een hele kinder(veulen eigenlijk)crech! namen ?? rakker!! hahaha nee te penny toch , regal (reekal), raswin, m(e)ilo , brutus? vindt je het wat laat je het me weten

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:30

Milo is leuk!!! ik zat zelf al te denken aan muis hahaha al kun je dat een pony niet aan doen he Tong uitsteken Milo Mouse Haha! Haha! Haha!

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 18:38

hahaha nou ja ik ken ook een pony die ze koe hebben genoemd en ze was niet eens bont!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:28

Even on topic: ik heb Joris als veulen gekocht en nu hebben we een jonge fries op stal, ze is net 2. Joris is nu 4 en die he ik al een heel eindje beleerd. Leuk, ben gek op jonkies

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:00

Ik heb ook een 'jonkie', Indian Summer een 2-jarige pinta. Nou ja over minder dan een maandje tijd dan!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:12

Uk (Ustinov) is net 2 geworden, maar eigelijk is het geen kleintje meer. Hij is nu ong. 1.68 !!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:23

Par wordt in juni 3.
En heeft mij vandaag weer een paar grijze haren bezorgt

Ze is ene hafmerrie met een paar apenstreken.

Foto's staan in mijn profiel

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:15

Leo heb ik al bijna een jaar, en ze is toen ze 1 was pas gespeend, toen wij haar kochten. (Die grote lummel was bijna groter dan haar ma en hing nog aan de uiers) Op zich niet fantastisch goed dat ze zo oud was al, maar ze ziet nu haar 'nieuwe mensen' echt als haar beste maatjes. Ik kan heerlijk met haar knuffelen en ze knuffelt terug ook Lovers Zoooooooo lief paardje gewoon Kwijl

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 23:04

Leo_ke schreef:
Leo heb ik al bijna een jaar, en ze is toen ze 1 was pas gespeend, toen wij haar kochten. (Die grote lummel was bijna groter dan haar ma en hing nog aan de uiers) Op zich niet fantastisch goed dat ze zo oud was al, maar ze ziet nu haar 'nieuwe mensen' echt als haar beste maatjes. Ik kan heerlijk met haar knuffelen en ze knuffelt terug ook Lovers Zoooooooo lief paardje gewoon Kwijl


Oe dat klinkt wel lekker hoor Lovers
Omdat Par nog niet zo bekend met mensen was, was ze dus niet zo knuffelig, kroelen vondt ze wel lekker maar niet te lang want er waren wel meer dingen te doen

Tegenwoordig duwt ze zelf haar hoofd tegen me aan en legt haar hoofd op mijn schouders of arm en als ik gebukt sta mijn rug of *au* een speels hapje in mijn kont

En ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig naar hoe ze over zoveel jaar is, of ze dan nog knuffeliger is, of ze lekker zal lopen onder het zadel en natuurlijk onder mij.
Dus kan eigenlijk niet wachten en zou het liefst een heel stuk overslaan Haha!
Maar dan zou ik nu weer zoveel missen Nerd

Dus we wachten af en ondertussen troelen we steeds meer met elkaar *hoe penny achtig het ook is..als zij wil kan ze het krijgen ook Lovers

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:02

Ik heb geduld voor ik Leo mag inrijden. Natuurlijk heb ik er zin in, en ben ik niewsgierig hoe ze zal rijden, maar ik zou dit voor gee goud willen missen!!! Zo'n jong paardje zet je zo naar je hart!!! Lovers Zo groeien we zegmaar weer samen op, precies zoals met mijn vorige pony. Maar dat was een echte wilde hengst en die moest al heel snel gecastreerd worden.
Zo'n jonge merrie is niet minder voorzichtig ofzo, ze is soms nogal... ehm... lomp, maar ze steigerd en bokt en slaat niet ofzo, en ze is gek op knuffelen!!! Ik vind dat jonge hengstjes dat wat minder hebben... Scheve mond

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:07

Ach ja wat is lomp he *drie keer in een kwartier op je voeten dansen* Haha!
Maar je hebt gelijk hoor, in die periode dat je nog niet rijdt en gewoon bezig bent met je paard voel je de band afentoe gewoon groeien

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 15:12

Leo is wat groter en sterker dan ze zelf beseft denk ik Haha!