toffe rit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

toffe rit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 20:23

een tijdje geleden had er iemand bij ons op de stal een nieuw paardje gekocht, een keitofke!! Alleen het probleem was dat hij ongeloofelijk veel schrik had van mensen, hij komt namelijk van spanje waar ze hem goed overslagen hebben en echt dingen met hem gedaan die niet door de beugel kunnen..(bv. leeftig gecastreerd). Bloos Dus in het begin veeeel aan de hand mee bezig geweest ging super! alleen als je je hand te rap bewoog hersprong hij eens. Na een tijdje toch besloten om er eens op te kruipen ging ook goed. Alleen dat de mevrouw in kwestie haar been op zijn gat raakte, en hups weg was hij in VOLLE rengalop! hup zij eraf en paard niet meer vast te krijgen. De dag achter besloot ik om er mee te rijden, iemand hem stevig vastgehouden. en daar zat ik dan op het beruchte spaanse paardje Knipoog Alles ging super totdat ik het geweldige idee kreeg om mijn hand is uit te steken en er rondjes mee te draaien Frusty hij volle rengalop weg met mij en maar bokken en omhoog springen, ik ben welgeteld 7 seconden blijven zitten (is dat geen nieuw wereldrecord rodeo rijden? Tong uitsteken ), der direct terug opgekropen ma deze keer hadden ze hem niet zo goed vast, en hij schoot gewoon onder mij door, dus poef terug in de modder gevlogen
Na terug veel aan de hand te oefenen, ging die mevrouw er terug eens op, ze stapt dus binnen op, en van de moment dat hij in de piste komt schiet hij weer volle rengalop weg, en voor de omheining slaagt hij alles dicht!! Gevolg? zij vliegt met haar hoofd tegen de omheining, met haar bil tegen een treinbils en tja toen mocht de ambulance komen. Haar tweede nekwervel is gebroken, dus daar hebben ze een staaf in gezet en zo van die pinnen in de schedel en dat gedurende 2maand!! Gevolg voor het paardje: eerst dacht ze het af te maken, maar na lang overleg heeft ze besloten om het weg te geven, het staat nu ergens op de grens met Belgiƫ en Nederland, bij iemand die clinics geeft (Parelli). Ik hoop dat hij er wel iets mee kan doen..
Sorry voor mijn lange verhaal Gaaaap
groetjes

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:34

Jee, wat een gebeurtenis zeg! Klinkt ernstig wat er met die vrouw gebeurd is. Hopelijk kunnen die andere mensen beter met het paardje overweg.