Western Shop touwteugels, verkeerde teugels opgestuurd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Western Shop touwteugels, verkeerde teugels opgestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 13:29

Ik word er niet goed van!

Ben al een half jaar op zoek naar simpele western touwteugels. Kleur donkerbruin/beige. Begin september had ik een westernwinkel gevonden waar ze die teugels verkopen. Ze hadden foto's gemaakt, want er waren twee soorten. Met een leren flap en met paardenhaar/tassel aan het uiteinde.

Ik wilde eigenlijk met een leren flap, maar aangezien ik de afwerking niet mooi vond, heb ik voor de paardenhaar/tassel gekozen. Zaterdag 19 september gelijk betaald en dan kon het geld er als goed is Maandag de 21e op staan en zouden ze het versturen.

Want vanaf 22 september tot 27/28 september was het NK Marienheem waar hun stonden met hun stand. Toen heb ik weken niets gehoord, ook niet toen ze weer thuis waren. Vrijdag 2 oktober weer gebeld waar alles bleef, Marienheem was allang voorbij, geld stond er vast allang op, dus in principe konden ze het gelijk die week versturen.

Toen ik vrijdag 2 oktober belde, vond die kerel aan de andere kant van de lijn, dat ik hem graag boos wilde krijgen. Hij vond die teugels niet belangrijk en hielp liever zadel-klanten. Dus hij zou het wel op de post doen. Ik zeg hem dat zijn vrouw/vriendin dat ook makkelijk had kunnen doen aangezien ze met zijn tweeen zijn. Een kwartiertje om naar TNT te rijden moet toch geen probleem zijn. Eindelijk, dinsdag 6 oktober lag er een pakketje.

Wat denk je, daar zitten touwteugels in met LEREN FLAP met die stomme afwerking. Ik had het duidelijk in de email gezet en zelfs bij het overmaken heb ik als omschrijving TASSEL/PAARDENHAAR neergezet. Kan gewoon niet missen.

Aangezien die man niet normaal kan praten aan de telefoon, heb ik een paar emailtjes gestuurd. Krijg ik de schuld omdat ik zoveeel mailtjes stuur en hij daar veel tijd aan kwijt is. Als hij ze gewoon gelijk zal beantwoorden, hoef ik geen 100 mailtjes te sturen.

Nu kan ik deze verkeerde touwteugels terugsturen en krijg de verzendkosten + aankoopbedrag terug. Maar dat wil ik niet, ik wilde GOEDE touwteugels en hoef geen aankoopbedrag terug, alleen de verzendkosten van de verkeerde teugels.

Ben al een half jaar op zoek naar deze touwteugels, hun hebben de teugels die ik wil. Ik krijg nu al 3 dagen geen reactie meer. Het is hun fout, hun moeten dit oplossen, hun sturen de verkeerde teugels! Maar krijg gewoon geen reactie meer.

Wat moet ik hier mee aan?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:04

Stel dat het bedrag er toch niet de 21e opstond, dan kan het misschien zijn dat ze je bestelling pas in behandeling hebben kunnen nemen na de 28e. En als je vervolgens op 2 oktober hebt gebeld, dan heb je toch niet 'weken niets gehoord', maar gewoon 4 dagen later gebeld? Het is inderdaad wel slordig dat ze in de teugels dan niet meteen de 28e de teugels op de post hebben gedaan, maar qua tijdspad vind ik het niet echt 'dramatisch'. :)

Verkeerd verzenden kan op zich natuurlijk gebeuren, maar het is in elk geval wel heel vervelend als je dan ook het gevoel hebt niet serieus te worden genomen. Ik zou zelf dan toch snel zoiets hebben van 'stik er maar in' en de boel op hun kosten retourneren. :P Je zou in je contact in elk geval even kunnen zeggen dat je het vervelend vindt hoe het contact en de gang van zaken tot nu toe is geweest. Maar aangezien je nog even met ze 'verder moet' als je echt die teugels wilt hebben, zou ik proberen - hoewel de fout inderdaad bij hen ligt- om de toon toch vriendelijk te houden en het nog één kans te geven - echt boos worden kan dan altijd nog. ;)

Ik zou terugmailen en duidelijk aangeven dat er kennelijk iets verkeerd is gegaan bij het verzenden, omdat je de teugels met de flappen hebt ontvangen maar je de teugels met de tassels had besteld, en dat je alsnog graag die laatste wilt ontvangen. Daarbij vermelden dat je de teugels die je nu hebt ontvangen zult retourneren als zij de portokosten daarvan naar jou over willen maken. En dan nog even iets in de trant van "zou u mij dit even kort per ommegaande of telefonisch even willen bevestigen?" Als je dan na twee dagen niets hoort er even achteraan bellen (meer mails sturen werkt vaak averechts).

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 18:00

Het kan natuurlijk zijn dat het bedrag er de 21e nog niet op stond. En dat ze dan een week weg zijn. Ze hadden dat misschien maandagavond 21 sept even kunnen laten weten dmv een kort mailtje. Er staat nog geen geld op, wij zijn een week weg, dus dan word het waarschijnlijk volgende week. Iets in die trend. Maar dat is verder geen ramp, en dat ik de teugels dan 2 oktober pas krijg, is ook geen ramp.

Ze kunnen (beetje dom, maar goed het zijn ook mensen) FLAPteugels versturen ipv de PAARDENHAARteugels, vooruit kan allemaal gebeuren.

Maar nu ze verder niet meer reageren en dit (HUN FOUT!) niet verder oplossen, vind ik het niet meer kunnen.

Voorheen heb ik niet echt slechte ervaringen met deze winkel gehad, ja een keer een verkeerde buckle gekregen en lange wachttijden op spullen. Maar ik hoor dus gewoon niets meer en met die man valt telefonisch niet te praten.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:16

wow, dan zou ik een partij boos worden. Zit je zo lang te wachten en dan sturen ze je ookn nog eens de verkeerde op! Mooie boel is dat en een hele fijne service van die man!
Laatst bijgewerkt door Ukje112 op 23-10-09 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Re: Western Shop touwteugels, verkeerde teugels opgestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:20

Is het heel ver weg om gewoon langs te gaan?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 23:01

In Tinte, Zeeland of Zuid Holland geloof ik. Benzinekosten zullen ze heus niet vergoeden en dan moet ik nog maar zeker weten dat ze die andere teugels niet per ongeluk hebben verkocht en of ze de deur wel open houden daar..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:07

Zo heel lang heeft het niet geduurd als ik het zo lees, wel heel naar dat je de produkten nog niet hebt die je hebt besteld en wel die je niet wilde.
Ik heb nooit zoiets mee gemaakt met ze, meestal zijn veel dingen wel op te lossen als je aardig blijft, ook wanneer men aan de andere kant niet zo aardig meer blijft. Succes er mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:09

Oh , Tinte , daar kom ik vandaan , dat is nog ZH hoor , zelfs het eiland daaronder is nog ZH :)

Ik hoor helaas wel vaker negatieve verhalen over die shop de laatste tijd , terwijl het vroeger toch voornamelijk positieve verhalen waren.

Ik zou zelf zoiets hebben van , ik hou die teugels wel en zet ze wel op Marktplaats , en bestel nog een keer nieuwe teugels , als je zo ontzettend graag wilt en je ze echt nergens anders kunt vinden.

Dan ben je zelf van het gezeur en de frustratie af.
Kun je ze niet gewoon bij bvb. Cornelie hier op Bokt , van http://www.justwestern.nl bestellen ? :)

Of als je eigenlijk liever flap-teugels wilde maar de afwerking niet mooi vond , laat dan een leer-bewerker er een mooiere flap aan maken zodat je echt teugels krijgt zoals je ze graag wilt hebben , heb je nog iets unieks en persoonlijks ook :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 17:56

Zag idd dat het Zuid Holland was.

Voorheen heb ik er ook nooit problemen mee gehad, zijn zelfs nog een keer een deken wezen passen bij mijn op stal voor mijn paard aangezien ik niet wist hoe ze uit zouden vallen. Ze waren wel in de buurt, maar toch, vond dat erg aardig en mijn paardje had een passende deken..

Helaas heb ik met Cornelie ook geen geweldige ervaring, zoiets als 3 maanden wachten op spullen zonder dat je wat hoort...

Hopelijk komt er nog is een keer een goede eerlijke western(web)shop!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:42

Okee , dat is balen. Maar als je weet van welke leverancier / producent ze komen , moet er toch nog wel iemand anders te vinden zijn die ze kan leveren ?

Ik heb soortgelijke teugels trouwens wel eens uit de USA gehaald , vond ze veels te dik om fijn mee te rijden maar was ze zo kwijt toen ik ze te koop aanbood :)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:09

Coentjuh schreef:
Zag idd dat het Zuid Holland was.

Voorheen heb ik er ook nooit problemen mee gehad, zijn zelfs nog een keer een deken wezen passen bij mijn op stal voor mijn paard aangezien ik niet wist hoe ze uit zouden vallen. Ze waren wel in de buurt, maar toch, vond dat erg aardig en mijn paardje had een passende deken..

Helaas heb ik met Cornelie ook geen geweldige ervaring, zoiets als 3 maanden wachten op spullen zonder dat je wat hoort...

Hopelijk komt er nog is een keer een goede eerlijke western(web)shop!

misschien een idee voor mij... :D

heb een webwinkel maar loopt voor geen meter, en dit soort berichten word ik erg triest van, het doet de goede mensen erg veel kwaad en niemand vertrouwt een webshop nog en willen dan niks meer bestellen. klantvriendelijkheid is toch echt service nummer 1, maar is helaas erg ver te zoeken en amper te vinden. |(