Eindelijk komt mijn kanjer naar Nederland!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Eindelijk komt mijn kanjer naar Nederland!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 22:24

*BRRRRR* Ben zo nerveus!!

Vrijdag wordt hij opgehaald door een grote vrachtwagen van Potijk en de reis duurt 2,5 dag. Dus zondag komt hij als het goed is gezond en wel aan op mijn nieuwe stal in Ridderkerk. Ik hoop dat hij een beetje kan wennen daar, en ik ook, het zal zo anders zijn. Ik ben soms bang dat ik het toch niet zo leuk ga vinden in Nederland als ik had gehoopt maar ja, positief denken!

Mensen, moet ik een deken omdoen vanwege het grote temperatuurverschil, en zo ja, wat voor? Nou ik hou jullie op de hoogte!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:26

Hoe warm is het daar? Overdag staan hier veel paarden in de wei, sommige nachten komt de temp al niet onder de 10 graden. Overdag is het hier tussen de 15 en 20 graden.

:evaw:

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:09

Leuk dat je nu naar Nederland komt!
Hopelijk gaat de reis goed.
Ik wil hem wel een keer komen meeten als in Nederland bent!
Over die temperatuursverschillen weet ik niet zoveel,hopelijk word hij niet ziek hier.
Veel succes met de reis.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:13

Hihi je zit je alweer veeeeeel te zenuwachtig te maken Knipoog
Ik zou hem in de overgangsfase wel een dek op doen s'nachts, niet te dik maar toch wel iets, hebben wij ook gedaan met Piropo, de temperatuur is niet alleen anders dan in Spanje maar alles is anders.... het is een ander soort klimaat kan je wel zeggen Knipoog
En als de avonden en nachten hier weer iets warmer zijn doe je het weer af.
Tot snelllllllllllllll *LOL*

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:29

Jaaaa, nog een paar nachtjes, dan is het zo ver! *spannend*
Ik ga de aankomst voor je filmen, en zal er dan wel foto's van maken voor op bokt Knipoog
En die stal in Ridderkerk zal vast wel leuk zijn!

Nou tot zaterdag dan maar!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 23:39

Het was eerst superwarm, maar vandaag is het met hozen begonnen niet normaal meer! Echt moesson, alles was onder water Boos!
Het is dus nu veel koeler dus ik hoop dat dat zo blijft, dan is het temperatuurverschil niet zo heel erg groot. Maar ja meneer was vandaag al aardig fris en druk, omdat het gisteren zo'n 30C was en nu ineens zo sterk is afgekoeld.
Het is natuurlijk wel een heel ander klimaat. Ik ga zaterdag lekker even bij de hyporama neuzen he An? Haha!
Mensen ik ben ook heel blij, we hebben een huisje en dus kunnen mijn vriend en ik nu samen voorgoed naar Nederland verhuizen! *Ben blij*

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:40

Het zal wel een beetje loslopen, dat wennen...
Maar, neem voor de zekerheid maar wel een dikke trui mee!! Alhoewel, een vriendin van mij zat twee weken geleden in Spanke en die had haar regenkleding maar aan, terwijl wij hier in een t-shirtje liepen!!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 00:02

Mijn paard is afgelopen zondag vanuit Ned., na een reis van 8,5 uur, in het warme Dld. gekomen (bij mij was het qua temp. dus precies omgekeerd Knipoog !) Heb je misschien een wolle zweetdeken ?? Evtl. kan je die er op leggen! Ik denk dat je snel genoeg merkt of het te warm voor hem is of niet ! Ik wens jullie iig een goede reis!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:52

Zo dus je komt weer naar Nederland!
Ja lange reis hoor voor je paard. Maar die internationale paardentransporten, doen zoiets niet voor het eerst, dus ze weten wel waar ze mee bezig zijn. Al kan ik me goed voorstellen dat je het spannend vind.
Ik moest na 8 maanden Spanje toch best wel weer wennen in Nederland hoor. Maar waarschijnlijk als je al je vrienden in Nederland weer ziet, went het wel weer snel. En gelukkig is het hier nu voorjaar, gaan we richting zomer en wordt het ook weer warmer.

Goede reis!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:55

Jeetje, spannend.. zo'n reis!
Kom je op de Sportlaan te staan?

Veel succes met de verhuizing en welkom terug in het koude kikkerlandje Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:54

Je hebt hier nu zo lang naar uitgekeken, dus ik denk niet dat bang moet zijn dat he het misschien tochniet zo leuk zal vinden.
En idd, die internationale transporten weten wel wat ze doen, je betaal ze er tenslotte voor!!
Kan je geen Bandito of Gerente op de vrachtwagen proppen bij Suev?? En zeg dat ze dan maar even een stop maken in België... Haha!
Nadat mijn thesis afgewerkt is en die rotte examens voorbij zijn, kom ik jullie zeker bezoeken!!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:14

gaaf waar kom je in Ridderkerk te staan, want als je het leuk vind kan ik een keer langskomen. ben namelijk erg benieuwd naar je schoonheid, wil hem wel heel graag eens in het echie zien, spannend hoor!
nog een paard nachtjes en je kan heerlijk van hem genieten, wedden dat je er geen spijt van krijg!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 17:52

Jaaaa tuurlijk mag je langskomen, op de Benedentijweg bij Stoeterij de Woude. Het zal voor mij ook heel anders zijn weer, maar ja idd, ik heb dit zo lang gewild en ik hoop dat het net zo leuk is als ik altijd had gedacht Haha!

Hej Idra, het bod voor Bandito was te laag Boos! maar voor Gerente zou het wel goed zijn, of lager. Ze rijden over Antwerpen dusssss..... Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:48

Wat spannend voor je zeg! Heel veel plezier op jullie nieuwe stal!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Hanjan, inge_romeo, Jannie79, JoyenUnory, kerstkransje, Lukasje, MeesMo, Noor17, Padoertje, Poldermenner, SemrushBot, Texas02, Thincla, VivianHesen, xSCWx en 167 bezoekers