ongeluk in de duinen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:46

Wat maakt het nu uit wie er de schuldige is? Ik denk dat we allemaal van dit soort ongelukken leren, tenminste, dat hoop ik dan! Paarden zijn inderdaad vluchtdieren maar zoals Leille al zei, 2 jaar rijden vind ik ook geen ervaren ruiten. Ik rij al meer dan 20 jaar en ik leer nog steeds nieuwe dingen die ik niet eens wist. Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is met zo'n grote groep. Een paar paardjes slaan op hol, en de rest volgt. Niets aan te doen, gebeurt nu eenmaal. Het belangrijke is dat niemand ernstig gewond is geraakt!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 00:30

Ik wil nog ff iets vragen aan de mensen die weten wat voor kinderen er met die rit meegingen. Er stond namelijk ook een stukje in de krant over het ongeval. En daar stond dat er 2 kinderen van 8 en een van 12 er waren afgevallen??? Niet dat ik vervelend wil doen, maar dan was de jongste toch geen 9, of heb ik ut nu mis???

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:45

Ik weet alleen als extra toevoeging. Dat manage de hoef nooit naar buiten gaat met zulke grote groepen. Heb ook begrepen dat er een aantal eigenpaarden in de groep liepen en die eigen paarden komen van stal sprenkeling. Wat voor stal dat precies is weet ik niet,misschien dat iemand anders het weet.En voor de overige ruiters hebben de aan manege de hoef gevraagd of die wat paarden wilde uitlenen/verhuren.
Wat ik verder vernomen heb is dat een v/d meiden die eraf is gevallen een hersenschudding heeft. Wie kan dit bevestigen?
Meer weet ik erook niet van.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:54

Het stond in het noordhollands dagblad, daar zeiden ze dat 2 meisjes de manege groep opdrongen en inhaalden, maar ik had dit verhaal al eerder gelezen, dus daar klopt geen fluit van... (Dat van de krant he)

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:29

Ik heb zelf ook de krant gelezen(nhd). Maar hoor van iedereen een ander verhaal dat ze hebben gelezen. Ik vind het zelf nogal vreemd als ze dingen gaan verzinnen want dan mogen ze mijn verhaal toch ook wel eens aanhoren. Ik heb zelf altijd geleert verschillende kanten aan te horen. Dus ik vind het nogal bizar als je dit in de krant gelezen hebt, aangezien ikzelf ook het NHD gelezen hebt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:36

ik rij op manege de hoef, en heb het dus ook gehoord...
het is echt erg!! en vet gevaarlijk..... Scheve mond k schrok me echt dood toen ik het hoorde....

gelukkig waren de ponys niet erg gewond, alleen Apollo paar wondjes geloof ik, alleen het is echt zo gevaarlijk ze zullen maar onder de auto's gekomen zijn Scheve mond

het gebeurt alleen echt nooit daar.. ik heb er al heel erg veel buitenritten gemaakt en het is nog nooit gebeurt! en de paarden zijn heel betrouwbaar.... maar toch is het vreselijk

wat ik trouwens heb gehoord ervan heb gehoord is dat 1 pony schrok ofzo, in ieder geval ging er 1 vandoor, en toen gingen er een paar ponys achteraan, en die gleden uit op de weg, in ieder geval een paar.....
verder vind ik het niemands schuld, elk paard kan schrikken, en als er 1 vandoor gaat is het ook niet zo raar dat er een paar achteraan gaan....

verder laat manege de hoef niet onervaren kinderen mee, ze moeten zeker goed in galop kunnen, en als je paard er met een paar anderen vandoor gaat, dan kun je hem echt niet makkelijk terugkrijgen, dat zou zelfs een gevorderde niet kunnen.....

nouja, verder weet ik niet zo heel veel..... Knipoog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:03

wodan schreef:
Ik weet alleen als extra toevoeging. Dat manage de hoef nooit naar buiten gaat met zulke grote groepen. Heb ook begrepen dat er een aantal eigenpaarden in de groep liepen en die eigen paarden komen van stal sprenkeling. Wat voor stal dat precies is weet ik niet,misschien dat iemand anders het weet.


Er gingen geen eigen paarden mee alleen die van de manege zelf. Ik sta op deze stal (sprenekling) en ze zijn slim genoeg om te bedenken dat er geen onervaren ruiters mee mogen!

Verder klopte dat stukje niet wat er in de krant stond, het meisje dat eraf gevallen was is 12 (die had een rib gekneust) en het jongetje 10 (alleen wat blauwe plekken en het andere meisje was 9 (en die had niks, ondanks dat ze met paard en al gevallen was).

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:00

wodan schreef:
Ik weet alleen als extra toevoeging. Dat manage de hoef nooit naar buiten gaat met zulke grote groepen. Heb ook begrepen dat er een aantal eigenpaarden in de groep liepen en die eigen paarden komen van stal sprenkeling. Wat voor stal dat precies is weet ik niet,misschien dat iemand anders het weet.En voor de overige ruiters hebben de aan manege de hoef gevraagd of die wat paarden wilde uitlenen/verhuren.
Wat ik verder vernomen heb is dat een v/d meiden die eraf is gevallen een hersenschudding heeft. Wie kan dit bevestigen?
Meer weet ik erook niet van.


Ik kan je verrtellen welke stal dat is:Namelijk mijn stal!.Er waren juist geen eigen paarden mee,zoals je in het begin van het topic kunt lezen.Het waren kinderen en volwassenen die bij ons lessen,maar wij zitten iets te ver van het duin af om een behoorlijke duinrit te kunnen maken.Onze paarden zijn ook niet echt gewend om in het duin te lopen,dus hebben wij een afspraak kunnen maken met Manege de Hoef dat onze klanten daar paarden kunnen huren voor een duinrit.We doen dit al een paar jaar en steeds is het goed gegaan.De kinderen en de volwassenen die meerijden konden echt wel rijden,maar het blijven dieren waar je mee omgaat.De onervaren kinderen (waarvan wij vonden dat ze niet meekonden) hadden die dag gewoon les op stal.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:38

19 ruiters ....