De trektocht naar zuid Limburg gaat niet door.

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lindy

De trektocht naar zuid Limburg gaat niet door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 05:40

We gaan nog wel op trektocht,maar niet meer naar zuid Limburg.

Vanaf het begin heb ik al getwijfeld of het wel zou lukken,60 km op een dag is niet niks,en ik heb blokstage,dus zoveel kan ik niet trainen.
In het begin heb ik me een beetje over laten halen,maar nadat ik er beter over na had gedacht,voelde ik er toch steeds minder voor.
Ik wil wel graag een uitdaging,maar niet de uitdaging of mijn paard hier zonder rugproblemen en/of peesblesures door komt.
Het kostte ook zo veel voorbereidingen,en zo veel training,en dat kan ik niet opbrengen door mijn intensieve stage.Ook geestelijk kost het me veel,omdat ik het nu erg druk heb,omdat ik zelf dan ook een paard heb,en veel meer dieren thuis,zodat ik echt de hele dag druk bezig ben.
Zoveel trainen,regelen en voorbereiden lukt me gewoon niet,en ook al zou het me wel lukken,dan nog blijf ik 60 km op een dag teveel vinden.
Ik keek er eigenlijk steeds meer tegenop,dus ik zei tegen Janke dat ik het niet meer helemaal zag zitten.

We hebben nu wat anders,wat we eigenlijk eerst ook zouden doen.
We gaan wel op trektocht,maar we weten nog niet waarheen,hoe lang enz.
Tijdens het rijden zien we wel waar we heen gaan,ipv de hele tijd op de kaart zien waar we heen moeten kiezen we gewoon de leukste weggetjes en paadjes,en we zien vanzelf waar we uitkomen.Ook slaapplaatsen regelen we ter plekke,en mocht dat niet lukken,of zijn we uit gereden dan worden we gewoon weer opgehaald.
Nu is de uitdaging dus dat we nog helemaal niet weten waar we heen gaan,en waar we gaan slapen.Hoe lang we wegblijven enz.
Het kost minder voorbereiding,en vooral:we hoeven niks.
we moeten niet zoveel km maken om bij de volgende slaapplaats te komen.We kunnen stoppen en doorgaan wanneer we willen.
En dat maakt het even een stuk relaxter.

Er moeten een paar dingen veranderd ivm het sponseren.Mensen die geld geven weten daarna natuurlijk niet wat en hoeveel we nou gereden hebben.Daarom kunnen ze hun emailadres invullen,en na de tocht maken we een email die we naar alle sponsers mailen,waarin we ze bedanken,vertellen hoe de tocht is gegaan,en hoeveel en hoe lang we nou hebben gereden.Verder krijgen ze aan de deur een informatieblaadje van het Brooke Hospital,zodat ze ook meer kunnen lezen over het doel waar ze geld voor geven.

We weten ook nog niet wanneer we gaan,iig in de zomervakantie,we zien gewoon wanneer het mooi weer,dan pakken we de spullen en gaan we!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:16

Verstandig om het af te blazen nu je jezelf en je pony niet voldoende kunt voorbereiden. Misschien gaat het volgend jaar wel lukken?
Iig heel veel plezier met de andere tocht!

* To Belg, or not to Belg *

jilleroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:40

ik moet zeggen dat ik 60 km op de dag wel erg veel vind.. maar ik wens je veel success met je rit die je nu gaat maken.
iig veel plezier hebben en hope op goed weer

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:41

Wow, klinkt super!
Heel goed dat je voor je paard kiest, en dat je deze verstandige keuze hebt gemaakt. Daar heb ik respect voor. Meeste mensen gaan het toch doen, omdat ze het in hun hoofd hebben.
Succes en veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Krab54 op 05-05-03 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:50

en hoe zit je met de vogelpest? Je zal niet zomaar overal kunnen rijden vrees ik

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:53

Veel plezier. Maar eughh 60 km per dag is wel erg ver voor een trektocht hoor. Dan moet je toch wel over een zeer getraind paard beschikken. Ken veel mensen die op trektocht gaan elk jaar maar 60 km per dag rijden doet bijna niemand. Op een paar endurance fanaten na dan. Vaak plan je ook een route maar de km moet je eigenlijk standaard maal 1,5 doen omdat je uitmeten niet altijd klopt of omdat je wel eens verkeerd rijdt.
Veel plezier. Wij gaan dit jaar waarschijnlijk richting belgie. Alleen natuurlijk als de vogelpest voorbij is.

Geniet van de dag

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 08:56

Goed lezen mensen!!!!! Ze gaat dus GEEN 60 km doen per dag....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:01

Nou, oke dan...jammer, want ik keek wel uit naar jullie bezoekje...
mara vond het ook een hele onderneming, dus ik kan me goed voorstellen dat je er toch vanaf ziet. En wat jullie nu gaan doen, is ook leuk!
Veel plezier!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 16:47

Ik vind het nog steeds jammer, ik had graag gegaan en had de tijd ook wel om mn pony genoeg te trainen, heb er ook al veel voor voorbereid, maar ja als je met zn 2en rijd en de een het niet kan of wil doen dan gaat het over. We denken er nu over een andere tocht te gaan maken, maar dat is ook nog niet helemaal zeker. Ik ben wel een fanatiek langeritten rijder. Over de 60 km per dag, dat is veel, maar niet onmogelijk, ik rijd nu vaak al 30 km in 3 uren zonder mn paard uit te putten (wel met pauzes er tussen hoor) dus 60 km had met mijn extra training ook moeten lukken, maar het hoefde voor mij ook geen 60 km per dag te zijn, maar om in 8 dagen van de ene kant van nderland naar de andere te komen moet je dat ong rijden (met afbouwend aantal kms in de laatste dagen) Ik had het liever ook in 2 weken gedaan, dat is veel relaxter maar Lindy had niet meer tijd dan 8 dagen en wilde ook niet langer onderweg zijn, maargoed het gaat niet door, ik blijf het jammer vinden maar ik kan Lindy niet dwingen en ik begrijp het ook wel, want ze kan door haar drukke stage programma niet veel trainen en dat is wel nodig voor zo'n tocht. Maar misschien dat ik dit jaar van mn ouders nog met mn pony naar het buitenland mag met een georganiseerde trektocht of een vakantie (ook in het buitenland) waar ik veel kan ondernemen met paard (op een ranch in Amerika ofzo). En ik denk dat ik in dat soort dingen toch een tikkeltje meer ondernemend en impulsief ben dan Lindy als ik weg ga dan meteen maar voor een paar weken (ipv 8 dagen) Gewoon lekker samen met mn paard en niemand die me stoort of niks dat ik moet. Ik zie het meer als ontspanning dan een uitdaging.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie