Wat een deceptie!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Wat een deceptie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 23:31

Ik heb vandaag met open mond zitten kijken en luisteren naar een erg bekende ,door mij al niet geliefde maar -tot vandaag- wel gerespecteerde menner.
Een meisje dat ook bij mijn vereniging rijdt, rijdt enkele paarden voor hem en vandaag was hij haar aan het "helpen"met een 5-jarige die nog niet erg doorreden is en niet heel veel balans heeft, een lastige aanleuning heeft en om onder het werk uit te komen nogal over tempo draaft. De strekking was, voor de boel op slot gooien en achter flink gas (bijtikken/schoppen)

Het eerste wat hij deed was het gebroken bitje vervangen door een ongebroken, een slof eraan knuppen, scherpe lange sporen en een langere zweep!

Ik dacht wat gaan we nu krijgen!

En nu moest ze hem dus EN achter bijtikken EN hem in tempo terug laten komen (wat toch al niet lukte) Dat paard wist niet wat hem overkwam!

Ik stond echt perplex, dat het beestje meer moest leren dragen en terugkomen ala, maar op deze wijze en met al deze heisa, het moest gewoon in 1 keer voorelkaar en dat vind ik niet reeel en ook niet eerlijk. Bovendien ben ik geen voorstander van EN gas EN rem, zo snapt zo'n beest er ook niets meer van!

Resultaat, een overstresste bok die niet wist waar hij het zoeken moest en er alleen maar sterker van werdt (en als het op trekken aankomt winnen ze het toch!!)

Oh oh wat ben ik blij dat ik mijn eigen paardje heb en niet voor een ander rij, en de door de bak geblehrde, vreselijk foute adviezen/commando's op moet volgen (volgens mij was het meisje ook niet blij, want haar rijstijl is heel anders)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:36

Begrijp het niet helemaal Sam, een menner die les gaf aan iemand die een paard onder het zadel reed???

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 23:37

Een vierspan kerel wiens paarden (10) door verschillende dames ook onder het zadel worden gereden. En hij heeft een sterke mening over hoe dat dient te gebeuren!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:41

O ja das duidelijk die mening, uit je verhaal, ha ha. Ach ja geen uitzondering hoor heb je onze vroegere wereldkampioen Tjeerd Veldstra wel eens bezig gezien thuis???

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 00:06

sarabande schreef:
heb je onze vroegere wereldkampioen Tjeerd Veldstra wel eens bezig gezien thuis???


Meer dan me lief is, zie eerste bericht!! Frusty

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:12

Ha ha de manier van doen kwam me al bekend voor, alhoewel ik absoluut niet wist dat hij zijn werkterrein verlegd had.
Maar een ouwe vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken is niet voor niets een bekend gezegde Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 00:14

sarabande schreef:
alhoewel ik absoluut niet wist dat hij zijn werkterrein verlegd had.


Hoe bedoel je dat? Fysiek verlegd?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:21

Ha ha ha nee gewoon naar een andere lokatie, hij zal fysiek toch wel wat veranderen zo langzamerhand, maar qua instelling dus duidelijk niet.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 00:24

Nee, hij is hier Heer en Meester!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:36

Triest he dat dat zomaar kan en die paarden moeten natuurlijk vlug in elkaar getrokken worden voor de verkoop. Zal hem een zorg zijn wat er zowel met de psyche van het paard als dat van de amazones gebeurt. Gelukkig is de sfeer op zijn vroegere werkterrein nu toch wel heel anders geworden.