nieuwe merrie erbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

nieuwe merrie erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 23:22

Vandaag is mijn nieuwe merrie aangekomen.

Zal eerst even het verhaal ervoor vertellen:

Omdat mijn appaloosa hengst is goedgekeurd had ik minder tijd voor mijn 2 jarige bonte hengst (zie user icon, als veulen). Silvester werd al erg groot en omdat Bratt (de appaloosa) nu mag dekken, kunnen ze niet meer samen naar buiten.
De moeilijke beslissing werd genomen om mijn GVR (sil had nu al een stokmaat van 1.64m en hij was net 2) dan maar te verkopen.

Ik sil te koop aangeboden, reageerde er iemand die op zoek was naar een mooie bonte twee jarige hengst, om samen met zijn andere twee jarige hengst op het land te zetten voor nog een seizoen.
Hij wilde alleen liever niet kopen, maar ruilen en had een merrie te ruil.
de merrie was een 5 jarige elcaro x glendale.
Hij heeft silvester bekeken en daarna zouden wij naar de merrie kijken. Maar toen hij bij ons was merkte hij op dat hij ook nog wel een drie jarige had staan.
Wij naar hem toe om de merries te bekijken. De 5 jarige trok me niet aan en toen haalde hij de 3 jarige uit de stal Kwijl Kwijl
Hij heeft haar laten lopen in de bak (wat een draf Kwijl ) en daarna naar binnen om te kijken of we het eens konden worden... *LOL*
Silvester was 2, een hengst en heeft geen papier.
De merrie (Top Gun S) is drie, en heeft leuk papier (Neckar X Nimmerdor X Notaris). We hebben iets toe moeten leggen (niet eens veel) en nu staat ze op stal *LOL* Haha!
Ze is nog wat onwennig, maar erg braaf, zit nog half in haar oude vacht, is 100 kg te zwaar, maar trapt of bijt niet en heeft gangen om van te smullen. Kwijl Schijnheilig

We laten haar dit jaar dekken door onze eigen hengst en ik zal haar gaan inrijden (en ik had te weinig tijd voor een twee jarige Frusty maar ja, dit is een merrie en er kan mee gefokt worden...)
Ze moet dus alleen nog naar de stamboekopname dit jaar.

het was weer een heel verhaal, maar dan weten jullie dit ook weer Schijnheilig
groetjes Donja

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:40

He wat leuk!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:37

Gefeliciteerd hoor, krijgen we nog foto's te zien van de nieuwe aanwinst?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 01:17

Ik wilde haar eerst wat af laten vallen Haha!
Nee hoor, zal snel foto's maken en dan op itp zetten!