Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:11

Nu ga ik binnenkort wat dingen vast laten zetten op papier, omdat ik ben gaan samenwonen (verdeling huis etc. ook in geval van overlijden partner). Maar ik vroeg me af, wat gebeurt er met jullie paard als je zou komen te overlijden?

Als ik weg zou vallen, kan dan wel vast zetten of afspreken dat mijn vriend hem overneemt, alleen zal ik daar mijn vriend (en paard) geen plezier mee doen. Hij heeft niks met paarden en zal niet voor hem gaan en kunnen zorgen.
Hij kan mijn paard dan verkopen, maar dan weet je niet waar het paard terecht zal komen.

Hoe denken jullie erover? Wat gebeurt er met jullie paard, stel dat je zal komen te overlijden?

Ikkuh_RolienJarig

Re: Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:14

Ik heb alleen een mini shetlander maar hij is officieel van mijn zus.
Dus kom ik te overlijden dan gaat hij naar haar toe.
En anders naar mijn beste vriendin.
Zij is als een zusje voor ons dus dan mag zij hem hebben en ik weet ook zeker dat ze dat wel wil.
Maar ik hoop niet dat het gebeurt zolang mijn pony leeft ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:15

ik heb eigenlijk geen idee, moet daar toch eens over na gaan denken en dingen op papier gaan zetten.

Mijn paintveulen is van mij en mijn vader samen al zou ik niet weten hoe dat verder moet als hij zelf ook ouder is.
Heb er dan nog een stel over, van een enkele weet ik zo een plek waar ze heen mogen maar of mijn man dat wil, zo ver bij hem vandaan..

Het is natuurlijk ook een hele kostenpost die je iemand 'oplegd' c.q. 'schenkt'.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:16

ja ik vind het best een lastige situatie. Ga er niet vanuit dat ik eerder dan mijn paard overlijdt, maar het kan natuurlijk gebeuren. Het geeft mij nu een onrustig gevoel, dat mijn paard dan zijn baas kwijt is en ik dan niet weet wat er met hem zal gebeuren.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:18

bij mij gaat ie naar mijn vriend en zoontje
loopt dan niet in de weg hebben een weide waar ie dan gewoon in kan blijven lopen

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:21

ik heb precies hetzelfde als ts.
Ook een vriendje die niets met paarden heeft.
Ik heb er al eens over nagedacht
Maar nog nooit echt een goede oplossing kunnen vinden, anders als dat hij naar mijn verzorgster zou gaan.
Maar dan moet voor diegene ook financieel haalbaar zijn natuurlijk.
Ga er toch nog is over nadenken.. Want zou niet willen dat hij de handel in zou gaan..

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 18:02

juist Wendy, dat heb ik ook. Zou niet willen dat mijn paard in de handel komt, dat geeft me een erg onrustig gevoel.
En mijn paard aan iemand op stal 'geven' tja, wie zit er op een 2e paard te wachten qua kosten etc. En dan moet het wel op papier staan en besproken zijn met diegene. Ook al ga je er niet van uit dat je nu al komt te overlijden, die kans is er helaas wel.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:06

Ik heb in ons samenlevingscontract laten opnemen dat de paarden van mijn vader zijn als ik kom te overlijden. Ik heb mijn vader weer verteld aan wie hij de paarden eventueel kan geven als hij er zelf niet voor kan/wil zorgen. Dat zijn mensen in de tinkerwereld (het ras dat ik fok) waarvan ik weet dat zij goed voor ze kunnen zorgen of anders een goed huis zouden kunnen vinden dankzij hun netwerk.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:09

naar mijn moeder of zusje. Heb het er wel is overgehad ik wil echt niet dat hij de handel ingaat.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:13

ik heb ook geen idee wat er met mijn paard en shet zou gebeuren,
ik zou echt niet willen dat ze in de handel belanden
mijn paard heeft OCD dus die moet zowieso een goed tehuis krijgen
en niet de handel in

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:17

naar mijn vriend, die zou ze met alle liefde verzorgen!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:20

Ik doe mijn paard gelukkig samen met mijn zusje..dus als er iets met mij gebeurd dan houd mijn zusje hem gewoon :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:21

Mijn ouders zouden ze blijven betalen, en mijn zus verzorgen :) (Al denk ik dat ze ze wel op een pensionstal zou zetten, is haar teveel werk iedere dag :P )

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:30

Heb het er wel eens over gehad met mijn ouders voordat ik op vakantie ging (het vliegtuig kan zomaar neerstorten, je weet maar nooit). Aangezien mijn ouders niks met paarden kunnen en ik enigst kind ben zou ik niemand anders weten en vertrouwen als degene die mijn pony al een paar jaar rijdt. Ik zou dan graag willen dat ze wel in het bezit blijven van mijn ouders en dat zij ook de kosten op zich nemen maar dat degene die mijn pony nu rijdt ze verder mag beschouwen als haar paarden (als ze dat zou willen natuurlijk). Zij is de enige waarvan ik weet dat ze goed is voor mijn paarden en met mijn merrie om kan gaan.
Ik zou verder ook geen goede oplossing weten. Net als de rest van jullie wil ik absoluut niet dat ze in de handel terecht komen.

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:34

Ik was daar laatst ook eens aan het denken en ik heb mijn moeder gedwongen mijn paard te houden en daar maar na toe te gaan om aan mij te denken ipv een begraafplaats, hahahh ze zou het onthouden!

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:38

mijn pony gaat naar mijn vriendin,! dat is helemaal afgesproken, en als zij dor mstandigheden hem ook niet meer kan houden gaat hij naar iemand anders die ik ken! en andersom heeft zij mij ook en anders een andere vriendin!

succes

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:45

Ik heb het nooit afgesproken. Maar mijn ouders hebben zelf ook een paard, dus mocht er iets gebeuren dat weet ik dat ze ook voor mijn paard zullen zorgen.
Door omstandigheden hebben ze een paar jaar geleden al een jaar voor hem gezorgd, dat ging ook prima, dus vertrouw er wel op dat het goed komt.
Mijn man heeft ook helemaal niets met paarden, dus die hoef ik het niet toe te vertrouwen.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:33

Mijn man en ik houden onze paarden zakelijk, bij ons gaat de zorg over op de langst levende bij overlijden.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:39

mijn paard wordt verkocht als ik er helaas niet meer zou zijn. vriendje is geen echte paardenman en mijn ouders ook niet. Ik wil niet mijn ouders opzadelen met de kosten voor het onderhoud voor een "verzorgster" en dat die dan gratis een eigen paard heeft.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:37

heb het er laatst nog met mijn vriend over gehad, dat als ik weg val, mijn oudere merrie (nu 21) onder geen enkele voorwaarde verkocht mag worden of weg gaat. die blijft hoe dan ook lekker staan waar ze staat tot ze ook het loodje legt. mijn jonge paard (nu 3) daarin tegen, die word of aan mijn bijrijdster verkocht, als zij dit wil/kan, en anders wordt er een andere lieve eigenaar voor gezocht. mocht mijn vriend nou samen met mij overlijden, dan doen mijn ouders precies het zelfde.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 11:58

Ik ga het er toch ook maar eens serieus over hebben met mijn vriend. Ben er al eens over begonnen, maar toen reageerde hij luchtig, zo van "je gaat toch nog niet dood, daar hoef je niet aan te denken". nu hoop ik ook maar dat hij gelijk heeft, maar je weet het nooit.
Misschien kan ik aan een vriendin vragen, als mijn paard verkocht mocht te worden, of zij wil inschatten of de koper bij mijn paard past.
Mijn vriend zou mijn paard wel kunnen onderhouden (financieel), maar zal er nooit iets mee gaan doen, dus het paard aan hem achterlaten doe ik mijn paard geen plezier mee.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:01

Toevallig, wij gaan ook samenwonen en ik wil dit ook op papier (testament) vast laten leggen.
Mijn paard staat nu ook al bij mijn ouders, dus daar zal hij ook blijven staan. Ik geef ze de keus haar te houden, of er een plekje voor te zoeken. Mijn vader is ook paardenmens, dus ik vertrouw erop dat hij het beste voor haar zoekt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:41

Ook ik heb dat nog niet op papier staan, maar ben al wel geruime tijd ermee bezig.
Mijn ouders en vriend vinden ze allebei super leuk, maar hebben er verder weinig mee en te weinig ervaring om er goed en verantwoord voor te zorgen. Voor mijn beste vriendin geld hetzelfde. Gelukkig heb ik nog wel één vriendin die én veel van paarden weet én gek is met die van mij en ik denk dan ook dat ik het aan haar over zou laten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:00

Mocht ik komen te overlijden dan is er voor mijn paard altijd plek op de boerderij van mijn vriend, maar aangezien hij er niks mee zal doen heb ik gezegd of op de boerderij of hij gaat naar mijn beste vriendin toe. Zij heeft al heel veel tegenslag gehad en zal blij zijn met een paard waar ze wel wedstrijden mee kan rijden. Hij mag dus absoluut niet verkocht worden, mijn paard heeft een verleden en daar kan zij redelijk goed mee omgaan.

ginalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:21

Ik ben getrouwd dus officieel zijn de 10 pony's die wij hebben bij overlijden dan van mijn man, en hij mag er mee doe wat hij wilt. Houden (we hebben er de plek voor) weggeven of verkopen. Ik kan me voorstellen dat als je partner wegvalt je niet zit te wachten om telkens voor de pony's van haar te moeten zorgen het zal wel pijnlijke herinneringen oproepen maar het kan ook zo zijn dat je iets van haar in stand wilt houden als aandenken en misschien is dat wel die pony hobby.