Super Koninginnedag: Nieuwe trailer gekocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:53

Onze vorige trailer was ook een Brenderup, en ze zijn echt geweldig! Gefeliciteerd ermee *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:16

Sjuim: mooi ding, maar beviel het instapsysteem niet dat er geen 2e Fautras is gekomen Verward
youngster"]
[quote="XoNo schreef:
Supergaaf ding zeg! Kwijl
Maar wat is het verschil tussen een Amerikaans laadsysteem en een gewone?

Een amerikaanse heeft geen of nauwelijk laadklep en een gewone dus wel, in amerika springen de paarden in de trailer.. sjonge moet jij toch weten.. ;)
[/quote]

Die zit Haha!
Xono: het grote voordeel van een Fautras is dat ze er achter makkelijk instappen en van voren weer zo uit stappen. Geen gedoe met laadkleppen, gewoon een deur.
http://www.c-chadwick.com/fautras%20trailers.html
Waarom het 'amerikaans laadsysteem' heet weet ik niet, waarschijnlijk omdat de grote amerikaanse trailers (goosenecks) allemaal 'instap' zijn. Hier worden de paarden trouwens ook dwars geplaatst, schijnt beter te zijn voor de benen, minder belastend.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:20

Gefeliciteerd met je aankoop !
Wij hebben ook alweer een aantal jaren een Brenderup, en ik kan er niet anders van zeggen dat het een super trailer is.
Daar ga je vast nog een heleboel plezier van hebben !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 22:02

We hebben inderdaad een witte genomen,
de meerprijs voor kleur was 1200 euro, mijn vader wilde het nog wel doen maar ik vind het niet normaal meer om zoveel geld uit te geven voor een kleurtje!
We hadden namelijk in eerste instantie een lichtgrijze willen hebben, ook omdat je daar niet zo snel vuil op ziet.
Maar deze afwerklaag is zo superglad, er stond een vieze buiten en daar hoefde je maar even met je vinger langs te gaan en het liet los. Met de stoomcleaner van de zaak is dat dus een fluitje.

Op zich hebben we heel veel schik gehad van de Fautras, alleen is de afwerking van die trailers zo slecht.
Maar zeker voor jonge paarden of slecht ladende paarden is die trailer absoluut een uitkomst!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:21

Zo Sjuim, dat kan haast geen miskoop zijn, wat een prachtig ding! Veel plezier ervan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:26

Sodeju, wat een bakbeest *LOL*

Wel supergaaf hoor, ik ben erg benieuwd hoe de paardjes 'm vinden. Ik vind 'm iig op en top goedgekeurd Tong uitsteken

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:05

Wow wat een kwijlding!
Euh wat koste dat nou? Schijnheilig
Weet je misschien een website waar deze ook opstaat? Ben ook vast aan het rondneuzen voor een nieuwe, maar heb zo het idee dat deze iets boven mijn norm zal zijn! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 21:12

www.vanhoofaanhangwagens.nl

Geen idee wat hij kost, ik hoef hem gelukkig niet te betalen, hij is van mijn vader namelijk.
Hij vond hem wel te duur, maar dat is zijn standaard opmerking bij alles wat hij koopt *LOL*

Ze ruilen ook trailers in dus hebben ook occasions.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:24

Wel komen showen he, als je hem op gaat halen. Je komt toch praktisch langs mij gereden!!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 22:27

Als ik hem alleen moet ophalen kom ik langs, maar niet voordat ik naar het Drunense Ruiterhuis ben gereden Haha!
Maar als vader meegaat ben ik toch van hem afhankelijk en die heeft het niet zo op Bokt en zeker niet op Boktmeetings *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:38

Sjuimpje schreef:
Als ik hem alleen moet ophalen kom ik langs, maar niet voordat ik naar het Drunense Ruiterhuis ben gereden Haha!
Maar als vader meegaat ben ik toch van hem afhankelijk en die heeft het niet zo op Bokt en zeker niet op Boktmeetings *LOL*


Een ritje naar het Drunens ruiterhuis sla ik natuurlijk ook niet af, er is altijd wel iets daar wat ik wil hebben... Haha! .

Bij van Hooff was ik ook geweest om een nieuwe trailer te kopen, maar mij/ons wilde hij echt een oor aannaaien met een trailer, uiteindelijk hebben we hem 500 euro goedkoper (én met alle opties die we bij van Hooff niet kregen) bij een ander gekocht...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:45

Jeeeeetje wat een waanzinnige trailer, echt een prachtding...hihi lijkt wel een camper Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 08:05

Jezus suus, kon ie niet groter? Wat een onwijs blits ding zeg!
Deze kan je mooi volgend jaar op almelo gebruiken! Ruimte zat om als trailer en caravan en stal te dienen!
Veel plezier ermee , maar denk niet dat dat een probleem zal worden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 08:23

Gefeliciteerd, mooie aankoop!
Veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:06

Potverdeurie wat een joekel zeg..... Scheve mond
Je mag voor je eerstvolgende wedstrijd wel een plekkie bij de vrachtwagens bespreken Nerd

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:38

Ja, dat is wel een nadeel.
Want ik heb ook een behoorlijk lange wagen, dat betekend dus dat ik alleen nog de grotere concoursen kan bezoek, of iig diegene met een groot parkeerterrein.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:57

Luxeprobleem... Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:51

Sjuimpje schreef:
Ja, dat is wel een nadeel.
Want ik heb ook een behoorlijk lange wagen, dat betekend dus dat ik alleen nog de grotere concoursen kan bezoek, of iig diegene met een groot parkeerterrein.


Heb je wel eens sommige western-combinaties gezien, dan valt jouw auto/trailer best wel mee Haha!
Een mooie gooseneck 6-horse sland Kwijl
http://www.magnumtrailersales.com/insto ... /index.htm

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:01

Sjuimpje, je link werkt niet.

sugarmiss, whoowhieeee zeg, wat een bakken zeg!!!! Ik heb ze wel eens zien rondrijden in USA, maar die met complete livings, poehhhhh daar kan je wel mee voor de dag komen.

Maar, die van jou, Sjuimpje, is ook super mooi....

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:03


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:12

Zo, ben ff wezen sjoppen op de site van hooff. Weet je wat mij opviel dat best wel veel trailer een eigen gewicht hebben van rond de 800 of 900 kg en maar totaal 2000 kg!! Wel om rekening mee te houden als je twee KWPN-ers van 600 tot 700 kg wil vervoeren dat dat dus niet gaat als je ook nog je zadel en andere spullen in de trailer kwijt wilt raken. HEEEEEEEEEL vreemd. Iemand daar ervaringen mee???

Ook de trailer van sjuimpje heeft dus maar 1200 kg over om te laden. Mijn KWPN-er van 1.70 is precies 600 kg zwaar (gewogen). Dus met twee van deze jongens kan je geen zadel en andere troep meer meenemen. Plus dat ook door het BIT is getest dat de trailers meestal zwaarder zijn dan op de papieren is opgegeven omdat de gewichten op de papieren zonder de rubberen vloeren, wanden, tussenschotten, zwaar neuswiel en reserve wiel is. Mijn Westeria is op papier 620 kg, op een geeikte weegbrug woog die toch echt 750 kg!!!!!!!! IEmand ervaringe?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

Vreemd he Eleonoor, dat soort dingen waren mij ook al opgevallen.
Gisteren even op het typeplaatje van een (houten) 1 1/2 Weijer gespiekt: 1100 kg, 550 trailer, 550 paard. Dat kan volgens mij nooit!
Nou zal zo'n trailer heus niet gelijk instorten als het totaalgewicht uiteindelijk hoger ligt, maar vreemd is het wel en de papieren zouden toch moeten kloppen. Misschien dat dit exemplaar teruggekeurd was, maar onder die 1100 kg blijf je volgens mij echt niet als je een normaal formaat paard vervoert.

Ik ga morgen met paps Tong uitsteken naar www.bktrailers.nl en naar Heja, als ik zo'n "geval" tegen kom zal ik zeker vragen hoe het zit!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:41

Weet je wat het probleem is, de trailer zou het misschien wel aan kunnen, maar als je op de weegbrug moet met controle kan je gerust je paard uitladen en zien hoe je thuis komt! Ik heb wel eens gehoord dat inderdaad de zadels en andere spullen uit de trailer moesten en toen alleen met de paarden het net ging en mochten daarna met een vette boete verder rijden.
Zo hoorde ik ook laatst iemand die een trailer wilde terug keuren om met een B rijbewijs te rijden. Ze waren vergeten dat het paard ook wat weegt en dat de combinatie al boven de massa van de auto uit kwam. Nooit hadden ze er bij nagedacht en zo te zien ook de trailer fabrieken ook niet. Zal eens op stal navragen. Daar hebben ze de nieuwste Atec, luxe uitvoering staan. Volgens de site mag je die maar met 1100 kg beladen en er gaan twee grote springpaarden in (een van ruim 1.70 en de andere van 1.80 en samen echt wel meer dan 1100 kg).

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:00

Terugkeuren vind ik toch al een slechte zaak dat dat kan, komt de veiligheid niet bepaald ten goede. Als je een shet vervoert misschien, maar anders echt niet.
Ik zal het morgen zeker vragen als het aan de orde komt, maar ik ga in principe niet kijken voor een 2 paards, maar voor 1 1/2 max. 1600 kg, dus dan is het niet zo 'krap' allemaal.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:28

Very Nice *LOL*

Ik ben ook nog even aan het kijken geweest en ben wel gecharmeerd van de westfalia XXL, daar zit nog een kleine living voorin (2x1.60m), iemand daar ervaring mee of enig idee van prijzen etc