En ook met Omar ging het....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 10:36

heerlijk.
Gisteravond heb ik eerst alle regenbuien afgewacht tot ik naar Omar ging. Hij stond vooraan in de bak met zijn maatjes (had alle letters weer omgespit Haha! Verward ).
Dus ik dacht mooi, die pakken we, zetten we vast en de rest zetten we ff in de wei. Mooi niet dus. haha.
Ze liepen (net wat harder dan ik natuurlijk) lekker naar achteren in de wei. Verward
Nou ja, ik de bordjes maar weer op zijn plek gezet. (Ik reed eerst zonder letters, maar omdat ik er teveel 1 hele grote volte van maakte heb ik ze toch maar neergezet. Ze moesten eerst overal gezocht worden, maar we hebben ze allemaal gevonden, behalve de A, maar dat is nu een emmer.... Scheve mond\ Verward )
Toen Omar wezen halen, helemaal achterin. Hij doet ook weleens dat als ik achterin ben, rent hij naar voren bij het hek en dan wacht íe daar netjes opmij. (had je dat niet wat eerder kunnen doen denk ik dan....) hij zit me soms gewoon uit te dagen. Echt een grappig gezicht.
Gisteren kon ik 'm zo pakken. En hij liep braaf mee (doet hij meestal wel, maar vaak probeert hij me te verleiden tot knuffelscenes.... Lovers )
Lekker gepoest, het was een zwarte ipv een vos. Hij had in de modder gerold.... Frusty Nou ja, heeft hij zijn massage ook weer gehad.
Opgezadeld, opstappen... en jeh het zadel schoof niet toen ik opstapte (ben ik dan toch afgevallen.....) Het hoeft niet meer via het hek..... Haha!
Geprobeerd netjes binnen de bordjes te rijden. (ik heb de bak 20x40 gemaakt, hij is eigenlijk groter, maar aan de randen is de bodem keihard dus rij ik nu binnen in)
Ging best wel goed.
Zoals in de les was afgesproken ben ik me erg aan het bezig houden met rechthouden (vooral in draf, galop komt nog wel) Overgangen gaan al goed.
Rechtsom is ie echt ingewikkeld. Hij loopt ahw gewoon naar buiten (maar dat zet ik wel ff op rijtechnisch...)
links gaat perfect, volte hier volte daar, recht (bijna recht }> oversteken).
toen voor het eerst het aangalloperen op commando gedaan. Ik mag zeker niet klagen!
(vergeleken bij sjors de eerste keer)
rechts en zelfs links gingen goed!!!
Tot slot ben ik voor het eerst op zijn rug buiten de bak geweest. Ik stap 'm altijd uit op een landweggetje (echt in het land dus, tussen de spruitjes) Nu dacht ik, laat ik er maar eens op blijven zitten. hij keek een beetje zo van Verward is dit wel de bedoeling. Maar verder ging het prima. Zo rustig als ''ie is! (hij loopt wel dag en nacht in het land te klooien met de andere paarden, als hij op stal staat zal íe wel anders worden)
Nog even laten grazen in de berm. Toen in de bak gezet en even biksjes halen.
Hij stond me na te hinniken Haha! Lovers Lovers . Zelfs toen ik uit zicht was. Helemaal in het uiterste hoekje van de bak (waar ik het dichtst bij was) Ik hoop dat het niet om de biksjes was. maar ik denk het niet want hij krijgt niet altijd na het rijden biks.
Eerst heeft íe nog lekker in de modder gerold bleghhh. Dus heb ik 'm nog maar een uitgebreide poetsbeurt gegeven toen íe stond te eten. eten/nou ja meer slapen met zijn mond in de biks Verward .
Dat was het wel zo'n beetje, een lekker uitgebreid verhaal.
Als het nou vanmiddag niet zo plenst als nu ga ik weer. (ff longeren). Als het regent kan je niks doen, Omar nat, bak nat.
Groetjes Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Donderwolk55, Jannie79, LiDi, Ruai, Swift, vierhoef, WietskeK en 151 bezoekers