Wie kan me wegwijs maken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Wie kan me wegwijs maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 18:06

De mensen in de kraamstal hebben natuurlijk nu de veultjes al of in elk geval bijna. Wat zouden jullie advizeren en waar zijn jullie tegen aan gelopen?

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:39

Zorg dat de stal vuelen klaar is. Lekker dik bed etc. Maar wat bedoel je precies. Als het vuelen nog moet komen, of als het al geboren is??

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 18:40

Tijdens de draagtijd voornamelijk!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:49

In ieder geval zorgen dus dat de stal in orde is als het veulen komt. Lekker dik bed. Wij hebben Genderose een birthalarm omgedaan zodat er bij de geboorte iemand bij is. Wel heeft de boer hiervoor 3 weken lang vele nachten voor niets eruit moeten komen, maar veel keren voor niets, dan helemaal niet als het gebeurd Lachen
Tja verder hebben we Gen zoveel mogelijk in de wei gelaten, veel gewandeld, omdat ze vocht ophoping kreeg aan haar benen. Verder eingelijk niets anders dan normaal. lekker poetsen en dergelijke. Ook het voer heb ik niet veel aan veranderd, alleen kreeg (en krijgt ze nog steeds) 2 weken voor de veulens werden geboren elke dag 3 handen zemelen. Ook brandnetels ben ik voor haar gaan zoeken, maar dat was meer omdat ze last van dikke benenen had en brandnetels schijnen te helpen bij dat soort kwaaltjes (niets van gemerkt overigens, maar is voor meer goed). Tja verder niet veel ander.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:08

mij merrie kreeg 3 mnd van t evoren meriebrok,rijd nu al eenweek niet meer ze is 6 mei uitgeteld,stal goed schoonhouden op dit moment want ik denkt dat het dee week komt...uiers nu goed in de gaten houden en het gedrag van mn merrie want ik wil de bevalling neit missen