Cheyenne maakt "noodsprong" over hek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Cheyenne maakt "noodsprong" over hek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 19:36

Ik kwam vandaag om een uurtje of 15:00 op stal....allemaal comotie......Cheyenne had een sprong "over" het hek gemaakt en was ontsnapt en naar een weiland verderop gerend. Ik schrok mij dood....echt het hele hek lag omver, paaltjes geknakt en ijzeren hek helemaal omgebogen. Dat zag ik als eerste, dus ik dacht "oneeee, hoe zal ze eraan toe zijn Verward "

Ik naar Cheyenne gesneld en alles geinspecteerd, maar ze had gelukkig maar 2 kleine schaafwondjes aan haar benen. Wel trok ze meteen haar been op als ik aan haar knietje zat, maar er was niets van een verdikking of wond te zien. Ook liep ze niet kreupel en niet lang daarna was ze alweer een sprintje aan het trekken met Aron door de bak....Ik neem dus aan dat het allemaal wel meevalt.

Maar de grote vraag blijft.....WAAROM is ze gesprongen??? Omstanders zeiden dat alle paarden erg onrustig waren en dat ze keihard aan het rennen waren door de bak. En dat Cheyenne niet meer kon stoppen voor het hek en dat ze daarom maar gespongen is.....Tsja, dat zal dan wel, maar ik hoop dat ze het NOOOIT meer doet.

In ITP staan foto's van haar en ook van het resultaat van haar sprong..... Tong uitsteken

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:39

Wow, dat word nog wat met haar! }>
Hoe hoog was het hek? Gelukkig heeft ze zich niet erg bezeerd, gekke knol.

Ik ga meteen ff op ITP kijken... *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 19:40

Ik schat het hek iets van 1.20............maar dat "redt" ze dus niet Knipoog

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:20

Hahaha, dat klinkt bekend. Die van mij heeft dat vorige week zaterdag ook gedaan. Het moet nog ergens bij VvdD staan.
Ze sprong vanuit stilstand over een hek van ong. 1.30m heen. En haalde dat dus net niet.
De ravage was alleen niet zo erg. Ik ga even je foto`s bekijken.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 07:33

Gelukkig dat ze er niet echt iets heel ernstigs aan overgehouden heeft, maffe merrie! Misschien dat ze de volgende keer wat beter nadenkt in een speelpartij en laat ze het uit haar hoofd om wéér een keer over zo'n hoog hek te springen.. Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:36

Hier zijn ook al eens twee paarden vanuit stilstand dan over een hek van ca 1,20 gesprongen. De een spong toen hij aan het rijden was, dus met ruiter en al...was ook een sprong uit paniek...maar haalde hij niet helemaal, maar gelukkig geen verwondingen. En de andere werd een keer opgejaagd. banketstaaf was dat ik 'm toen aan het halstertouw had en ik dus ook meegetrokken werd, magoed ook deze hield gelukkig geen verwondingen er aan over.

Meisju

Berichten: 28
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:33

KEI MOOI ARABIERTJE HEB JE ZEG !
Cheyenne heeft ook mooie ouders Lachen

whaha gek beest Party!! gaat tog niej over dah hek

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 22:15

Thank you!!! Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:45

Ach Tiko gaat doorgaans gewoon door het hek Pling

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:52

Bij ons is er van de week ook een paard over het hek geklapt. Er waren er twee bij elkaar gezet die we al uit elkaar gehaald hadden en die zouden elkaar dus wel even te grazen nemen. Ging er echt hard aan toe. Op een gegeven moment zat er een groot gat tussen en hebben we het hek ertussen dichtgetrokken. Degeen die er nog aangerend kwam had echter een waas voor zijn ogen en zag het hek niet. Hij klapte er vol overheen. Heeft ook een aantal wondjes, waarvan twee gehecht moesten worden. Hij heeft iig flinke mazzel gehad!!!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:02

Dat had je inderdaad verteld van de week Jurga. Hoe is het nu met ze?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:11

Hij doet het gelukkig erg goed. Wonden genezen mooi, hechtingen zijn niet losgeknapt en hij stapt heel behoorlijk....

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:14

Gelukkig maar, was niet best joh. Sterkte aan zowel Franca als aan Jurga.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:10

Mijn pony sprong vorig jaar als vier maand oud veulie vanuit stilstand over de staldeur zonder ongelukken .... Haha!
Verder staat ze nu achter een stroomdraadje buiten (ze kan niet meer in de stal omdat de hengst begint te ontdekken wat ie is) en springt de gekke trien niet over!!!! Begrijp er niets van ... al dat lekker gras en ze blijft staan dan ... Het is maar 1 meter hoog, dus zou makkelijk kunnen!

M'n hengst heeft een tijdje terug zich achterwaards met z'n kont door de staldeur geduwd. Tot z'n verrassing kon ie dus buiten wat ie deed, maar heeft er wel een schaafwondje aan overgehouden. Gekke beesten zijn het allemaal! Hij is gewoon gaan grazen terwijl m'n merrie bijna gek werd, maar toch mooi achter het draadje bleef.

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:26

Ik ken ook zo een jaarling die eens dacht om op stap te gaan. Ze sprong zomaar over het hek om even bij de paarden aan de overkant van de straat te gaan kijken. Verward Ze hield er een wond aan haar neus aan over en wat kleine schrammetjes van de prikkeldraad die rond de andere wei stond. Gekke beesten toch soms hoor...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 18:33

Ja, ze hebben soms vreemde kronkeltjes in hun hoofd *LOL*