Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LadyLaura schreef:Ik voel me dan schuldig tegen over het paard.
Die moet maar rennen en jij zit op z'n rug muziek te luisteren.![]()
Ik praat altijd vrolijk tegen mijn verzorgpaard met buiten rijden, maar misschien ben ik ook wel heel erg raar.

.
.
!sHaKiEjLaVeR schreef:Bovendien vind ik het buiten absoluut geen goede keuze om muziek te blijven luisteren, erg gevaarlijk met verkeer om je heen en je hoort geen geluiden waar je paard van schrikt of kan schrikken!
Want dan blijf je ontspannen en schrikt het paard niet van jou. Soms komt onwetendheid prima van pas. 
botje schreef:Wat als een brommer of auto je vanachter nadert, en begint te toeteren omdat jij niet aan de kant gaat omdat je het niet hoorde aankomen?
In de auto hoor je ook vrijwel geen geluid van buiten (soms zelfs de sirene niet, of pas heel laat), dat vang je op door op andere manieren op te blijven letten. Je moet er alleen wel rekening mee houden. (En of iemand dat kan, moet ieder voor zich maar uitmaken. Je hebt fietsers met muziek die goed opletten, maar ook die de wereld om zich heen vergeten. Als je tot de tweede groep behoort is het inderdaad verstandiger om het niet te doen.)