Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idinn schreef:Er zijn simpelweg te weinig mensen die ernaar kijken, in plaats daarvan kunnen ze veel beter voetbal, hockey of wielrennen dat soort dingen uitzenden. Daar zijn wel genoeg kijkers voor. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen, al denk ik dat het niet gaat werken, eurosport zendt toch vaak wel aardig wat paardensport uit?
Leentje1 schreef:Paardensport is dan misschien geen voetbal, maar er zijn zeker wel mensen die er graag naar kijken.
idinn schreef:Leentje1 schreef:Paardensport is dan misschien geen voetbal, maar er zijn zeker wel mensen die er graag naar kijken.
Maar zolang andere sporten meer kijkers trekken en succesvoller blijken te zijn op tv zullen die mensen helaas geen verschil kunnen maken.
Ik denk dat paardensport op tv altijd een beetje een aanhangseltje zal blijven, voor die paar honderd kijkers doen ze het niet.. Daarbij is het nu eenmaal een sport waar erg veel mensen bij wegzappen, terwijl die bij andere sporten wel blijven kijken tot er weer voetbal (bijv) achteraan komt. NOS moet het toch hebben van de hoeveelheid kijkers, niet de hoeveelheid liefhebbers daarvan die kijken. Vind eurosport trouwens best veel uitzenden, weet niet hoe dat nu was, maar daar heb ik toch vaak zat paardensport gekeken. En bijvoorbeeld BBC of de duitse tv zenden vaak ook meer uit dan de NOS.
Wie weet willen ze het wel doen, maar denk dat ze gewoonweg niet veel kunnen vanwege het lage aantal kijkers in vergelijking met andere sporten.
Heb het idee dat we om de huidige hoeveelheid al in onze handjes mogen klappen. Met de OS zenden ze vaak wel meer uit.. misschien is EK gewoon te weinig?
Leentje1 schreef:Ik vind die Nederlandse commentator en flut commentaar geven. Het hoeft allemaal niet super hoogstaand te zijn, maar van het commentaar dat nu gegeven wordt krijgt mijn vader zelfs de kriebels.
idinn schreef:Sja ik vind dat ook niet eerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een wereldrecord behaald door een Nederlandse ruiter trekt gewoon geen mensen aan ofzo. Al hadden ze dan wel wat beter in hun samenvatting kunnen zijn en dat iets uitbreiden juist door dat record. Plus ze best weten dat er mensen zijn die het wel graag volgen, dan kan dat niet, zorg dan iig dat zo'n prestatie in je samenvattingen aan de orde komt op een waardige manier..
Edit: ik weet niet of het was.. maar de zender politiek24 is tegenwoordig sport24, is daar ook niks op geweest qua paardensport? Heb zelf daar eigenlijk helemaal niet aangedacht om langs te zappen
Ronja_b schreef:Leentje1 schreef:Ik vind die Nederlandse commentator en flut commentaar geven. Het hoeft allemaal niet super hoogstaand te zijn, maar van het commentaar dat nu gegeven wordt krijgt mijn vader zelfs de kriebels.
Inderdaad, Die kunnen zagen zeg!
Ik herinner me nog dat er een commentator was die zich afvroeg waarvoor dat kapje (oornetje dus) nou diende?
Misschien was het als grap bedoelt, maar het kwam toch redelijk serieus over hoor...