Ow... les!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

manic

Ow... les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 12:57

Na een aantal weken met een strontvervelend paard te hebben gezeten en wegens omstandigheden niet te hebben gelesd was het gisteren dus weer eens zo ver...ja ja... les dus. Om 9:30 's avonds, na mijn werk.... Slapen

Ik was al om een uurtje of 6 op stal, dus even flink tijdgerekt... helemaal afgelebberd door mijn paard die dat eigenlijk wel een uitermate goed plan vond.

Maarja, 9 uur dus maar opgezadeld en erop. Even eerondje gestapt en gedraafd en toen even met KingMarco lopen beppen, dus van inrijden kwam niet echt heel veel... maar wel gelijk heel relaxed. Hij voelde eigenlijk gelijk al een stuk beter aan dan het de afgelopen paar weken is geweest, zonder het bit vast te pakken en dergelijke....

Maar goed.. hij liep dus vrij fijn... en toen begon mijn les... Wow. Eerst even lekker draven, maar wel gelijk het tempo opvoeren..... nogal een verschil, maar hij ging echt gelijk super lopen! Hij doet het ook weer helemaal op rechts, wat wel zo fijn is Knipoog Hij liep nog wel iets zwaar op links, en reageerde niet helemaal goed op mijn linkerbeen, dus zwiepte we zo nu en dan een beetje uit op de volte, maar dat ligt dus voornamelijk aan mij, omdat ik echt moeite heb om hem links netjes op te sluiten. En dit komt dus weer doordat hij best wel scheef is... of, om het its vriendelijker te zeggen, hij is over het algemeen wat naar rechts gesteld....

Toen moest ik dus oefenen om hem recht te houden en dat deden we door hem op de binnenhoeflag te laten draven, waarbij mijn instructeur recht achter me stond.... en dan zo nu en dan een paar passen weg te draven... Poe poe, hard werk zeg! Natuurlijk doe ik weer van alles fout... zo heb ik de neiging om tijdens het wegrijden hem wat los te gooien, en ook hou ik hem op links wat te veel vast (hij ook trouwens, beetje een wisselwerking).

Maar goed, door deze oefening werd hij zo ontzettend fijn voor de hulpen... Zodra ik ook meer een beetje dieper ging zitten ging hij al wa wegdraven... zo'n heerlijk gevoel gewoon, vooral na die vervelende periode die we achter de rug hebben...

Vervolgens nog een linkergalopje geprobeerd en, wow... daar ben ik echt slecht in. Mijn instructeur zegt dat ik wat zelfverzekerder moet zijn, omdat ik op het moment dat ik aanspring echt alles wat ik daarvoor gedaan heb vergeet... en ZITTEN ZITTEN ZITTEN... Oof.

Hard werk dus, maar het lukte uiteindelijk toch... Mischien niet al te charmant, maar goede galop in ieder geval... en daarna was hij zo lekker los dat het echt de moeite waard was...

Denk dat we die galop binnenkort veel gaan oefenen... wordt het echt wel eens tijd voor namelijk.... probleem is dat hij het veel makkelijker vind dan ik Tong uitsteken

Anyway, ik was echt zo ontzettend moe aan het eind van mijn half uurtje en Soo was echt compleet bezweet... arm paard. Maar goed, weer helemaal happy met hem... dat opkikkertje had echt even nodig Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie