Voor het eerst naar de les met Grimaldi

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Garfield

Voor het eerst naar de les met Grimaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 09:31

Gisteren weer met de hengst gereden. Ik had hem met de paasdagen lekker in de wei gedaan. Zaterdag, zondag en maandag lekker relaxen voor hem dus, mag ook wel hij is nog jong. Dinsdag weer met hem gereden en hij pakte het direct weer op. Het is echt een supercrack! Hij heeft een supermooie glanzende korte vacht, zwart met bij de flanken en zijn hoofd bruin erdoor heen.

Zaterdag ga ik voor het eerst met de Grimpie naar de les van Linda. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen, hij heeft één keer eerder bij een ander paard in de bak gereden. Deze week gaan wij dat nog een keer doen, maar hij is heel braaf. Ik ben alleen bang dat hij nog wel eens fris kan gaan doen op een ander terrein, andere paarden ........ Als er bij ons op stal vreemde paarden komen wordt hij helemaal, hoe zal ik het noemen.......... nogal heel erg hengst!

Het is een schat van een paard, maar hij moet zijn hengstekuren nog wel even afleveren, hij is nogal happerig. De ene dag totaal niet, de andere dag weer heel erg.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:41

Leuk he een hengst op stal als ze zich in ieder geval een beetje normaal gedragen. Ik heb ook zo'n lieverd thuis.
Ik wens je voor a.s. zaterdag veel plezier in de les en ik kan je maar 1 tip geven als je met een hengst met meerdere paarden op een terrein bent. Wees heel resoluut en hij moet ten alle tijden de aandacht bij jou houden. MIjn hengst vindt het ook geweldig om lekker rond te kijken en te reageren op andere paarden maar als je ze een vinger geeft nemen ze zo een hele hand. Zolang je erop zit, is de aandacht bij jou. Laat je nog even weten hoe de les is geweest?

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 12:43

Ik weet het. Ik heb meerdere hengsten gereden en die waren allemaal wel goed te rijden, maar je moet ze inderdaad iedere keer herinneren aan het feit dat ze op jou moeten letten i.p.v. de paarden/mensen/dingen om hun heen.

Ik laat uiteraard weten hoe het gegaan is.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie