hoe zijn jullie paarden bij de hoefsmid??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:13

Jesper is super braaf.............. tijdens de eerste hoef. Dan gaat hij zich vervelen en vindt dat hij al weer veel te lang stilstaat.
Ik schaam me soms dood voor dat paard, alsof hij werkelijk totaal niet opgevoed is.
Mijn hoefsmid blijft er gelukkig heel koel onder. Ach, zo is hij nu eenmaal zegt hij dan, ik ga de avond voor ik naar Jesper moet gewoon een uurtje vroeger naar bed. Haha!
Als Jesper het echt te bont maakt krijgt hij wel op zijn donder, maar meestal werkt dat alleen maar averechts, omdat hij naast ongeduldig ook nog eens kwaad wordt.
Als ik zelf oefensessies ga houden met meer dan een uur stilstaan en benen optillen is het een engeltje. Volgens mij doet hij het erom om mij voor schut te zetten bij de smid Knipoog
Maar nogmaals, gelukkig heeft mijn smid begrip voor zijn karakter en blijft hij het een leuk paard vinden.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:24

Nicole gaat altijd slapen Haha!
Ulvi niet, die kan wel voetjes geven, maar lange tijd op 3 benen staan vindt ze nog heel moeilijk, ze gaat dan snel hangen en draaien. Maar gelukkig gaat het elke keer beter! Ze is ook pas 2!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:46

3 van mijn paarden zijn super braaf, alleen Ramony is een draak. Ik heb een hele rustige hoefsmid maar die werd er soms ook moe van. Ze trekt de achterbenen terug, als je voor bezig bent gaat ze omhoog en springt dan naar voren zodat alle touwen weer knappen en zij bijna op iets verongelukt. Of ze gaat achteruit hangen. We hebben 1 keer een invaller gehad die heel rustig bleef maar wel bleef vasthouden. Toen werd ze erg pissig en begon te meppen. We hebben het geprobeert met een praam en met een verdoving maar ze bleef slaan terwijl ze amper op haar benen kon staan.
Nu gooi ik het over een andere boeg en probeer haar af te leiden. Zolang de hoefsmid met haar bezig is mag ze van een hooibaal snoepen. Als hij even weg gaat moet ze stoppen. Ik hoop dat deze dame hierdoor de hoefsmid als positief gaat zien. En de laatste keer ging dat al veel beter en heeft ze nu zelfs achter weer ijzers onder.
Gelukkig heb ik een smid die alle tijd ervoor neemt en niet onnodig agressief is. Hij wil haar best wel eens lelijk toe spreken of haar een tik geven maar niet als afreageren maar echt omdat ze bijv haar been eruit trekt.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:03

Melano is alijd zo eigenwijs als de hoefsmid komt.. Altijd wilt ze lopen dan als de smid net 1 hoef heeft opgetild. Maar over het algemeen zijn al mijn pony's wel braaf hoor Lachen
Furie de eigenwijze shet is nog het moeilijkst van de 3. Dan moet de hoefsmid al zo erg bukken gaat Furie ook nog is eigenwijs doen en proberen te stijgeren Extreme duivel Grappig gezicht is het wel *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:05

Yorghos geeft er helemaal niks om. Beslaan of bekappen maakt geen verschil.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:08

Ze zijn allemaal heel braaf. Staan tussen de touwen op de poetsplats. Ze worden warm beslagen.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:10

Geen idee trouwens. Ik denk wel braaf, hij is altijd braaf met voetjes. Een kindje van 5 kan z'n hoeven uitkrabben. Hij is nog nooit naar de hoefsmid geweest sinds ik hem heb. Nu al bijna 1,5 jaar. Het is gewoon niet nodig. Als z'n hoeven wat lang zijn ff de weg op om af te slijten en ze zijn weer prima. Nooit scheef of zo. Zomers kan ik wel 3 of 4x per week met hem de weg op zonder dat z'n hoeven te kort worden.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:12

Gewoon braaf. De eerste keer met beslaan heeft hij de praanm op gehad, omdathij steeds omhoog kwam, maar nu staat hij gewoon braaf. Hij wil alleen nog wel eens aan de rug van de smid friemelen, maar hij staat nu gewoon rustig.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:28

Eh...nadat Par de hoefsmid een paar keer bijna vermoordt had hebben we besloten een kalmerend middel te geven.
Alhoewel er naar mijn weten nog nooit iets engs bij de smid gebeurt is schijt ze echt 7 kleuren stront....

En toen ze hem tegen zijn hoofd raakte en het strohok in schopte was toch echt de maat vol.

Nu ze verdoofd is is ze nog steeds bang maar omdat ze wat slomer is kan de smid het een beetje zien aankomen en gebeuren er dus niet de hele tijd van dat soort dingen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:37

Piropo is altijd heel braaf bij de smid, het enige wat hij echt heel vervelend vindt is als er in de zomer vliegen op hem gaan zitten, dan wordt hij echt heel kriegelig, ik leg dan bij voorbaad een dek op en dan is hij weer heel rustig Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:44

Braaf - braver - braafst! Haha!

Moet ik nog meer vertellen? Alleen de uiteinden van de smid zijn schort zijn wel erg lekker om in je mond te nemen Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:16

Allerbraafst Haha!
Paard vind het prima, die doet een tukje terwijl ze aandacht krijgt van meerdere mensen tegelijk Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 07:28

Ik hoop ooit eens te kunnen zeggen dat mijn draakje Extreme duivel Ook zoooo braaf is bij de smid Knipoog ...
Ik vind het wel leuk om al die reactie's te lezen of ze zijn helemaal niet braaf of heeeel braaf *LOL*
Ach hij is nog jong, ik heb nog hoop Schijnheilig

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:23

sjaak wordt standaard platgespoten bij de smid. De voorbenen gaat nog wel, maar bij de achterbenen zit hij voor het minste of geringste op zijn gat. en nee hij houdt er niet mee op als hij op zijn sodemieter krijgt.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:30

BRAAF!! Hij staat vaak te slapen en dan hangt ie met zijn hoofd op de rug van de smid. Maar ik heb ook een fantastische smid (Frank Douve!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:36

Same here, superbraaf maar ik heb dan ook hetzelfde supersmidje als LindaM.
Frank is heel rustig en duidelijk voor de paarden, en als ze echt iets eng vinden (Leo de eerste keer dat hij warm beslag kreeg) dan geeft hij ze het vertrouwen dat het goed is.

Als mijn smid verhuist, dan ga ik met 'm mee Haha!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:04

Die van mij is een echte draak als het om hoefijzers gaat. Hij verslijt dubbel zo snel als een normaal paard en ik ben altijd weer blij als de hoefsmid is geweest, want daar is hij namelijk ook altijd aant stieren Koe
Nu moet ik zeggen dat de smid die wij hebben goed van aanpakken weet, en hij Marco in het begin een paar keer flink de waarheid heeft verteld }> , maar elke keer probeert hij het weer opnieuw, been niet willen optillen, been niet willen neerzetten, gewicht op het opgetilde been verleggen, wegrennen, en dan heb ik het niet eens over de hoeveelheid mest die hij in zo'n 3 kwartier kan produceren. Lips are sealed
Laatst had "onze" hoefsmid het in de rug en stuurde zijn vervanger, een man die duidelijk alleen maar brave pony's gewend was. Ik Marco pakken, want hij kon alleen maar bij ons voor op de oprit konden worden beslagen. En ja hoor, meneer wist zich los te maken en rende meteen weer weg (hoefsmid vond het overigens wel lachen Frusty ). Na een tijdje kreeg ik hem weer te pakken en kon de smid beginnen, Marco direct weer beginnen met klieren en probeerde zich weer los te rukken alleen nu richting de straat, dus geen denken aan dat ik hem losliet. Er was alleen maar een gangetje tussen de muur en zijn autospiegel van zo'n 70 cm, en je voelt 'm al aankomen, spiegel van de auto eraf Dit vond de smid echter niet zo heel grappig meer en vroeg toen of hij hem alsjeblieft eventjes aan mocht pakken Scheve mond , en toen pakte hij de praam wat toch wel ff hielp.
En het ergste was nog dat hij koud deed beslaan, dus de volgende morgen stond hij alweer voor de deur, want meneer had er weer twee van zijn ijzers onderuit, en ja hoor, het hele feestje begon weer opnieuw

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:03

Jordy is heel erg braaf bij de hoefsmid,hij staat echt rustig stil en doed niks.
Maar mijn jonge paard vind het nog best wel moeilijk om zo lang stil te staan met een been omhoog,dus die valt soms nog wel is om!
Maar verder is hij wel braaf!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:05

runningkawa schreef:
Kawa is braaf
Hij heeft vroeger wel eens proberen te klooien, maar dat was hij zo afgeleerd Extreme duivel

Maar bij Kawa was het dus geen angst, maar gewoon uit proberen tot hoever hij kon gaan.

Niet ver dus...

Hofsmid hoeft van mij niet te verongelukken omdat een paard gewoon niet opgevoed is.
Angst is uiteraard wat anders

Ik denk wel dat veel mensen angst verwarren met "kijken hoe ver ze kunnen gaan". En ik ben het helemaal met je eens. Maar ja, ik heb geen klagen. Mijn paarden zijn voorbeeldig, mijn hoefsmid (een vrouwelijke) kan ze beslaan zonder dat er verder iemand bij hoeft te zijn.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:11

Letterlijke quote van de hoefsmid: "Koop nou eens een normaal paard!!"
Ik heb natuurlijk een Tinker en een shet en daar werd hij niet blij van, dus hij komt niet meer en ik heb nu een ander.

Nuala: bij de voorbenen gaat ze steigeren, bij de achterbenen gaat ze zitten Frusty

Aranca is lief maar ja ze is 96 cm.

En de 3 draakjes? Nou die moet je verdoven, neerleggen en daarna erop gaan zitten!

Leuk he als de hoefsmid bij mij komt? Extreme duivel Ben zo blij dat hij uberhaupt nog komt!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:23

Ik weet het niet maar zijn het niet iedere keer dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:32

Laat mij dat nu al eens opgevallen zijn.

En zal ik eens zeggen wat mijn hoefsmid, hoe toepasselijk in dit topic, daarover zei

Ik zie aan het paard hoe de baas is.
Open, eerlijk, of juist het tegenovergestelde.

Een open eerlijke baas die geen geheimen heeft, heeft ook een eerlijk open paard.

En laat ik dat nu toch meteen geloven.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:35

Passion is bij mij nog maar 2 keer naar de hoefsmid geweest.
1ste keer moesten we een half uur ofzo wachten.
Toen werd hij hardstikke wild, kwam er ook nog eens een merrie in de bak tegenover
Bij het kappen zelf is hij wel rustig, maar veel lopen en bewegen enzo nog. Maarja, hij is nog jong en heeft wienig ervaring bij de hoefsmid.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:36

Magic is eigenlijk meestal wel braaf. Soms wat brutaler als wij erbij staan Haha!

We hebben net een nieuwe hoefsmid en hij zei dat ze een model paardje was en een genot om mee te werken Clown (toch leuk om te horen)

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:38

Tiek is opzich bloed braaf, hoefsmid is ook echt positief over hem, en zegt dat er in tiek geen kwaad zit. Wel is het zo dat ie soms als het m te lang duurt zijn been wegtrekt, en heel soms trekt ie m weg door een klein stukje omhoog te komen. T liefste is dat als de hoefsmid bezig is, en hij is een geduldig bui, hij zijn hoofd laat rusten op de rug van de HS of hem gaat kriebelen met zijn lipje...so cute Lachen