Veel te hoog gegrepen....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Veel te hoog gegrepen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 07:24

Ik heb Mirage nu bijna 2 jaar (in juni) Ik kocht haar toen ze net een weekje 4 jaar was en net 'ingereden'. Stap, draf en halt zat erop (die halt was wel fijn Knipoog )

Eigenlijk.....was ik op zoek naar een doorgereden ruin. Een ruin omdat ik hiervoor ook een merrie had en ik toen zei; geen merrie meer.
Doorgereden; omdat ik zelf maar een B ruiter ben en zeker geen capaciteiten heb om een paard ff te laten zien hoe of wat......

Maar helaas.....ik werd verliefd. En ja, ik kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan, maar het is nu eenmaal zo; ik heb d'r gekocht en besloten er het beste van te maken.
Flink veel lessen gehad, soms zelfs alleen erop gereden als ik les had, zodat ik maar niets fout kon doen. Ongeveer een jaar bezig geweest gewoon een lekker rondje te rijden, d'r in de goede galop aan te laten springen etc. Oh, wat heb ik vaak gedacht......... Frusty of erover gedacht d'r in training te laten zetten. Waar was ik aan begonnen?
Maar jeetje, wat klikte het goed tussen ons!!!!! We waren echt een team, althans zo voelde ik dat.

Afgelopen oktober begonnen de blessures en voorlopig staat ze nog stil.
Maar er gaat zoveel door je hoofd, je blijft malen, dagen/nachtenlang, heel vermoeiend.

En ook denk ik nu; waarom heb ik toen niet beter nagedacht. Waarom ben ik uberhaupt gaan kijken naar een 4 jarige merrie, want daar was ik helemaal niet naar op zoek. Maar ja, je maakt er het beste van.

maar nu moet ik eerlijk toegeven dat ik best wel 'ns eraan denk om d'r te verkopen, want ze wordt 6 in mei en ze kan nog niets en volgens mij wordt het het ook niet meer met mij als ruiter.
En als de blessures weer goedkomen heeft ze volgens mij wel de capaciteiten om een echte sportpony te worden! Alleen vrees ik dat dat niet met mij zal zijn.
Maar jeetje, verkocht is verkocht en wie weet zeker of ze goed terecht komt............heel eng!!!

Heeft iemand ervaringen, ideeen, tips, iemand zelf zo'n situatie meegemaakt? Ik houd zielsveel van dit beestje en in een nuchtere bui denk ik; verkopen. Maar als ik dan op stal kom en ik zie dat koppie krijg ik een brok in m'n keel..................ze betekent veel voor me.... Lovers


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:35

Wat dacht je van een instructeur die jouw eigenwaarde ook een beetje op kan krikken? Volgens mij schat je jezelf veel te laag in....

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:48

Wat moeilijk voor je. Tja ik heb het eigenlijk ook aan de hand. ik mocht na jaren en jaren zeuren mijn eigen paardje kopen wat was ik in de wolken. Ik rij al meer dan 10 jaar maar altijd op de manege. Hiermee bedoel ik dat mijn zit enzo wel goed is maar een paard echt dingen leren zoals helemaal goed onerin lopen en zijgangen maken dat kan ik niet. Ik heb wel ooit een verzorgpaard gehad die 5 jaar stilstond en daar heb ik die dingen terug bij naarbovengehaald dus de hulpen eno ken ik wel maar het is toch heel anders als je een groen paard hebt. ik ging dus op zoek naar een zadelmake ruin liefst een Arabiertje. En met wat kom ik thuis? Een Tinkermerrie van 2.5 jaar oud. Tja wat moet ik zeggen liefde op het eerste zicht. Ik had eerst een arabieren merrie op het oog en de koop was gesloten maar toen ik met de trailer voor de deur stond wilde die mensen plots niet meer ! Wat een teleurstelling was dat. Toen na nog een tijdje zoeken kwam ik sweety tegen. Een Tinker die heel veel vertrouwen inde mensen had maar toch was alles nog nieuw want ze kwam net uit Engeland uit een kudde. Het klikte niet meteen tussen ons ze was dominant en zag me enkel als voerbak. Ik heb ook vaak gedacht wat he ik toch gedaan. Ik begon langzaamaan met longeren maar jee dat werd een ramp. Ze zette zich meteen dwars endeed nogal boos naar mij. Toen heb ik er hulp bijgeroepen. Een grote keren die al jaren wedstrijden springen reed en een goede kennis van me was kwam me te hulp. Dit liep helemaal niet goed af; sweety verdroeg het helemaal niet dat iemand haar op zo een strenge en dominante maniet de les kwam spellen. Het was een ware boxmatch. sweety probeerde echt met haar hoeven al steigerend zijn kop af te maaien wat een zicht. Mijn moeder kwam toen ook net kijken en zei toen nog wat voor een monster heb ik je laten kopen! Wat toen gedaan. Toen ben ik maar op mijn eens tje verder gaan wrken met haar. Wat boeken van Monthy Roberts erbij en waarempel na 2 weken deed ze stap en draf en halthouden op comando in de cirkel ik kon mijn vebazing niet op! En die kerel vond het ook supertof voor me. Toen ik haar ging inrijden ging alles echt van een leien dakje daar valt niet veel meer over te schrijven. Sweety en ik zijn nu echt voor elkaar gemaakt. ik ben gek van haar en zij van mij. ze word nu net 5 en ja ze loopt nog niet perfekt onderin en kan geen zijgangen So What! vnd ik niet erg we rijden toch bijna altijd buiten. Maar ik ben sinds kort wel met NHS lessen begonnen eens kijken hoe dat afloopt tot nu toe ben ik er heel tevreden over en sweety ook. Ik wens je heel veel suc6 bij de keuze met je paard. haar als ze jou graag heeft en jij haar dan zou ik haar niet zo snel verkopen. Je kan misscien nog wel paarden vinden die lekker braaf zijn enzo maar of ie net zoveel van je gaat houden als het paard dat je nu hebt weet ik niet. En ik denk niet dat je paardje het erg vind dat ie niet in de sport meeloopt. Suc6

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:50

Moeilijke keuze. Je moet voor jezelf duidelijk krijgen wat je zelf wilt. Los van het paard/pony die je nu hebt. Zet dat op papier. Kijk dan op welke punten je huidige beestje daar van afwijkt. Kijk dan of die punten zwaar wegen of niet. Dan heb je 2 opties: of je accepteerd het of je accepteerd het niet en dan kun je haar beter verkopen. Bedenk wel dat zij er niet om heeft gevraagd om jouw dier te worden en dat zij geen keuze heeft. Jij hebt haar gekozen.
Sterkte ermee. Mischien heb je iets aan deze denkwijze. Ik heb de keuze ook moeten maken en heb toen mijn pony weggedaan. Moet zeggen dat het voor mij de juiste keuze was.

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:51

Ik heb ook nog niet zo lang geleden mijn maatje weg moeten doen. Verdrietig Ik reed mijn merrie al bijna 6 jaar waarvan ik de laaste 3 jaar zo mijn best heb gedaan om haar te kopen! Afgelopen september was het dan zover ze werd eindelijk van mij! Oh man ik was de koning te rijk! Maar helaas heeft het maar kort mogen duren, in oktober ging zij kreupel lopen, zij was dan ook drachtig dus stapje terug en rustig aan met haar. Helaas verwierp zij haar veulen 16 november en bleef daarna ook kreupel. Nouja heel veel ellende verder heb ik toch besloten om haar terug te verkopen en een andere merrie zelf te kopen. Geloof me het was de moeilijkste beslissing die ik ooit moest maken en ik heb dan ook echt elke dag erom gehuild! Maar nu ik eenmaal besloten heb, tja ik weet niet, ik probeer het van me af te zetten en dat gaat aardig. Ze zal altijd mijn eerste speciale paardje blijven en ik weet zeker dat ik er nooit meer zo een krijg als zij, maar het ging gewoon niet meer. Ik weet dat ze het nu goed heeft, ze staat lekker in de wei en kan zo hopelijk rustig opknappen. Ik wil graag rijden en dat kon niet meer met haar. Hoe egoistisch het ook klinkt, soms moet je gewoon kiezen in het belang van het paard. Iedereen denkt dat hij of zij het beste zorgt voor het paard, dus de nieuwe eigenaar van je paardje denkt dat ook! Wie weet wat voor ander leuk paardje jij dan straks hebt waar je zo veel meer plezier aan kunt beleven omdat het qua rijden wel klikt tussen jullie! Denk er goed overna en probeer vooruit te kijken in je beslissing. En hoe moeilijk het ook is, probeer niet te veel met emotie te denken, maar meer met je verstand. Dat heb ik ook moeten doen. Heel veel succes!

<B>Lipizzaner: daar waar schoonheid en gratie samenkomen...</B>

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:12

Ik heb hetzelfde gedaan als jou.
Was op zoek naar een doorgereden pony, omdat ik gewoon nog geen tijd heb gehad om verder te komen als de basis omdat ik telkens weer opnieuw jonge pony's in heb gereden. Als ik dan even op de ruin van mn vriendin mocht rijden (die M1 was) dan kon ik gewoon zoo lekker rijden en mn ding kwijt, gewoon de wat "hogere" oefeningen.
Die ruin stond ook te koop, helaas al 18 jaar maar anders wist ik het wel!
Maargoed ik kwam dus ook met een 3 jarige thuis, eentje die stap-draf kende, halt en galop zaten er niet goed in. Maargoed ben harstikke blij met hem, en met de lessen die ik heb gehad zijn wij wel ontzettend vooruit gegaan en blijven vooruit gaan. Ik hoop dat het straks na haar blessures ook zo met jullie gaat. alvast succes!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:20

Het blijft altijd moeilijk, maar waarom wil je dat je pony een sportpony wordt. Misschien moet je kijken naar wat jij graag wil met je paardje. Is dat enkel in de bak en gewoon lekker buiten rijden dan is daar toch niets mis mee. Niet ieder paard hoeft een sportcarriere in te gaan hoor. Je zult alleen moeten kijken of de dingen die jij graag wil doen met je beestje of dat mogelijk is met haar.

Succes ermee! Probeer vooral te genieten!

Geniet van de dag

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 09:24

ik wil dus niet zomaar rondjes rijden in de bak, ik wil zelf de wedstrijdkant opgaan dus vandaar

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:41

Toen je Mirage kocht, had je destijds al de gedachten om wedstrijden te rijden?

En verder, volgens mij heb je gewoon twee keuzes. Of je verkoopt haar als ze goed is. Er zijn genoeg mensen die ook goed met hun paarden omgaan dus valt er heus een leuk thuis voor haar te vinden. Of je zet alles op alles, neemt goed en veel les. Desnoods laat je haar een of twee keer in de week door iemand rijden zodat Mirage weet hoe het moet. Neemt hulp van een Fysio voor de optimale begeleiding en controle dat je goed blijft gaan. Het is veel investeren maar zeker niet ondenkbaar dat het gewoon weer goed komt. Alleen, heb je daar het geld voor over? Als dat niet zo is, is het dan nog reeel om Mirage aan te houden? Dat kan ik niet oordelen, dat moet je zelf doen en dat zal niet makkelijk zijn. Dat je nu op een ervaren paard lest komt ook ten goede van Mirage maar zal onvoldoende zijn om daarna zelf weer aan de slag te gaan. Je ziet hoe het mij nu vergaat en dat het al stukken beter gaat, maar dat kost wel geld en zonder dat was is lang niet zover gekomen als ik nu ben.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:48

Als Mirage goe dis kun je haar toch met goede begeleiding alles aanleren. Als je goed les krijgt dan kom je een heel eind. Iedereen moet in de sport dingen leren en als je gewoon wordt uitgelegd hoe dat te doen dan kom je echt een heel eind. Twijfel je aan je eigen kunnen om het haar te leren laat iemand anders het haar dan aanleren en leer het onder tussen zelf. Welke discipline wil je gaan rijden?

Geniet van de dag

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:55

hoi,
ik heb zo'n paard gekocht. 3,5 jaar oud, eigenwijs, lui, verwend (want moederloos veulen) slim, en ook nog met Amorbloed (wist ik veel). Ik heb gewanhoopt, instructeurs versleten die wilden dat ik haar maar verkocht, maar volgehouden. Ik ben vreselijk gek met mijn paard. Uiteindelijk ben ik iemand tegengekomen die zowel mij als mijn paard begreep en kon lesgeven. Dat hielp! het ging niet snel, maar er zat vooruitgang in. Ze heeft Lanna trouwens ook een week of twee getraind omdat ik bepaalde zaken net niet zelf voor elkaar kon krijgen.

Inmiddels ben ik 3 jaar verder. Rij qua dressuur met haar in de L (ik hou niet zo van dressuurwedstrijden, dus ik rij er maar 5 per jaar of zo). Thuis loopt ze op M-niveau. Daarnaast ben ik gaan western rijden met haar. We hebben al prijsjes gehaald bij de beginners en starten binnenkort (als het veulen eruit is) bij de amateurs. En dat voor een paard waarvan iedereen zei dat ik haar toch echt weg moest doen. Kortom: als je wil, kan er veel, maar je moet wel de goede instructie/training erbij zoeken. Voor foto's van hoe ze nu loopt, zie mijn profiel (ze is daar wel drachtig).

Heeel veel succes met je paardje.
Anya

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:03

houd de moed erin hoor!! ik las dit net in je profiel:

Het klikt fantastisch tussen ons, wat een karakter heeft ze!!!
Het rijden gaat af en aan, maar dat komt vanzelf wel, ik heb goede begeleiding. Ze is nog jong zat.

dus ik zou zeggen: kop op! en zogauw ze weer rad is, gewoon weer beginnen!

All people smile in the same language....

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:12

Oei wat herkenbaar! Ik was op zoek naar een fijn gereden paardje, maar kwam thuis met een kleine 2 jarige pony met flink wat bloed. Had me voorgenomen haar niet zelf in te rijden, omdat ik ook maar een B ruiter ben. Uiteindelijk kon ik niemand vinden die het voor mij kon/wilde doen (en ook aan mijn eisen voldeed) dus heb ik het zelf gedaan. Het is ontzettend goed gegaan, maar ik loop nu (op 4 jarige leeftijd, half jaar onder het zadel) tegen problemen op. Verder is ze echt gewoon te klein voor me..

Nuchter bekeken zou ik haar te koop moeten zetten of inruilen. Ik ben te onervaren, heb niet de tijd en het geld er iets van te maken en ben te groot. Het is een superpony, en met de juiste ruiter zou ze het ontzettend ver kunnen schoppen.
Aan de andere kant hou ik zo verschrikkelijk veel van haar dat het al pijn doet eraan te denken haar weg te moeten doen. Ze is echt mijn maatje, ik ken geen ander paard met zo veel karakter, lol in het leven en guitig koppie. Van alle paarden die ik ken (en ik sta op een dressuurstal, dus er zitten best mooie tussen) is er geeneen die ik voor Fleurtje in zou ruilen.

Ik ben er dus nog niet uit, maar ik weet wel dat ik haar voorlopig nog niet kwijt wil en kan Lachen
Heel veel sterkte met je beslissing..


Als je besluit haar weg te doen zou ik haar 1 of 2 maanden ergens in training zetten, dat scheelt in verkoopprijs en kansen qua nieuwe ruiter genoeg om weer uit die kosten te komen.. Als je haar houdt zou ik heel erg mijn best doen goede instructie te krijgen, bij mij heeft dat ook al een wereld van verschil gemaakt..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:04

Heeej ik herken het best wel. Ik zocht ook een goed ingereden tinker maar kwam met mijn groentje thuis. Gam heeft ook meer in zijn mars met een goede ruiter dan met mij te prutsen op zijn rug. Maar ja, ik heb geen wedstrijden als doel dus ik pruts onder begeleiding lekker met hem door tot ik het wel kan. Lachen Ik zou hem dus noooooooit weg doen, ik heb voor Gam gekozen en niet voor eventuele doelen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 11:22

Eleonoor schreef:
Toen je Mirage kocht, had je destijds al de gedachten om wedstrijden te rijden? .


ja eleonoor en ik weet ook zeker dat Mirage (mits ze goed op de benen is nautuurlijk) de potentie heeft om het te redden. Ze kan aardig lopen, leuke papieren, echt een sportpony.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 11:26

ik geloof niet dat het aan goede instructie ligt, maar ja, dat kan nooit een professioneel inrijden/opleren vervangen........

en batje; ook bij mij is ze voor het mooie iets te klein, maar okee, 2 jaar geleden had ik heel bewust voor een e-maatje gekozen dus dat zij zo.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:37

mocht het nou zo zijn dat als ze weer opgeknapt is van haar blessure en dat jullie niet vooruit komen (je schrijft ze wordt 6 en kan nog niets....en komt met mij niet verder) laat er dan gewoon prof. verder beleren. Dan kan ze meer en kunnen jullie ook weer verder en hoef je haar niet te verkopen om beiden verder te komen.

En ach de maat. Uck is 1.47 en Nasir mijn arabje is 1.50. Ben zelf 1.75. Mooi is maar net wat je er zelf van maakt. Ik heb er geen moeite mee dat mijn benen iets uitsteken.

Geniet van de dag

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:51

Kop op meis,
Nu niet alles in het negatieve gaan trekken want dat is nergens voor nodig. Niet jezelf wegcijferen en naar beneden halen. Jij kunt best je paardje netjes aanrijden (als ik het kan kun jij het ook), als je je doel maar niet te hoog stelt.
Ga niet meteen voor die wp in de B, wees tevreden met een voor je gevoel netjes gereden proef (en die hoeft niet altijd een wp waard te zijn). Je hebt Mirage al netjes ohz, jammer dat je dat zelf niet ziet.

Wedstrijden rijden is geen doel, wedstrijden zijn een hulpmiddel om te kijken hoe ver je bent in de graad van africhting, althans zo zie ik het.
Als je wel het rijden van wedstrijden als doel op zich ziet dan moet je idd een Z paard kopen waar je lekker mee kunt scoren, maar daar zou ik geen voldoening mee hebben.

En alle problemen die je nu met Mirage hebt kun je ook met een doorgereden paard treffen hoor, verkijk je daar niet op. Een verkeerd doorgereden paard kan ook behoorlijk wat problemen met zich meebrengen.

Neem nou eerst eens even rust, ook voor jezelf, geniet van mirage in de wei, je bijrijdt-boktpaard is een leuke optie, maar ik denk dat je jezelf voorbij gaat lopen.

Wat die galop betreft, weet je nog dat ik er 2 jaar over gedaan heb voor Tjo wilde galoperen in een bak, lag niet aan mijn rijden maar Tjo vondt en vindt er gewoon geen drol aan, galoperen in de bak, buiten daarintegen......
En nog gaat het niet zoals het zou horen, maar ik ga me er niet meer druk om maken, het komt vanzelf wel als ze ouder en sterker wordt.

Kop op Ach gut , probeer die negatieve gedachten om te zetten in positieve en begin over een paar maandjes gewoon overnieuw. Mirage heeft nu de tijd om een beetje na te denken over alles en dat moet jij ook gaan doen. Niet een week, maar een paar maandjes.
Je bent niet voor niks Lovers op dr geworden. Jullie gaan het best samen redden als je maar even een stapje terug doet (wil doen).

Dikke knuf, Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:52

Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb deze periode pas ook gehad met Camilla.
Het klikt zo ontzettend goed tussen ons. Ze vertrouwd mij, en wat betreft het rijden en de omgang is ze best eenkennig. Vriendinnen van stal gaat nog, die ziet ze vaker, daar wil ze best mee knuffelen. Maar zodra er iemand anders op haar rug gaat zitten is ze stressie en wil ze alleen hard. Dat is wel irritant, maar het betekend zoveel voor me, dat ik weet dat ze me vertrouwd. We zijn echt een team, net als jij zegt.
Een tijdje geleden ging het slecht met rijden, ik kon ineens neit meer fijn zitten op haar, voelde me als een debiel als ik op haar zat.
Ik dacht toen ook echt "Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?"
Ik heb vaak zat gezegd op stal, ik ben hier neit aan toe, ik KAN dat niet, een jonge pony beleren. Maar ik heb doorgezet, vaak zat jankend bij haar in de stal gezeten. En dan was het net of ze me begreep.. Ik zei tegen haar "Wat moet ik nou met je?? Een baasje zoeken die het wel kan?" Maar dan kwam ze zo lief knuffelen, en het leek net of ze zei "Zet door, het lukt je wel" Als ik dat lieve knuffelige koppie voelde, en die lieve kusjes.. Dan ging ik terugdenken. Een jaar geleden vond ze een borstel al eng bwv spreken.. En nu, nu kunnen we zo de bak rond. En soms nog heel netjes ook. Als ik daar dan aan denk, dan denk ik "Ik kan het WEL, kijk maar eens, het is me toch gelukt!" Oke, het duurt wel langer als bij sommige andere, als ik hier verhalen lees, na een maand nageeflijk. Dat is mij niet gelukt. Maar ik doe lekker rustig aan. We hebben een hele hechte band en dat is gewoon super.
Dus ik heb 1 tip; Zet door. Ooit zal je blij zijn dat je doorgezet hebt!
Succes.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 12:12

bedankt voor de lieve reacties.
er spelen ook nog wat andere zaken een rol, maar die ga ik niet op bokt zetten. Maar het maakt de keuze wel alleen maar moeilijker.
Voor de duidelijkheid nog wel; als mirage weg gaat , komt er GEEN ander paard voor terug en ga ik me 'tevreden' stellen met paarden van anderen, dus als een soort van bijrijdster.

Ik kan nu geen rust meer vinden, ben er TE veel mee bezig. Nu gaat ze voor een aantal maanden op rust op het land, maar ik zal onrustig blijven.
bah, vervelend; keuzes maken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:02

MirageGidran schreef:
Ik kan nu geen rust meer vinden, ben er TE veel mee bezig. Nu gaat ze voor een aantal maanden op rust op het land, maar ik zal onrustig blijven.
bah, vervelend; keuzes maken


Komt vanzelf, kan ook niet op vandaag en morgen.
Nogmaals dikke knuf van mij en een geel monstertje.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:12

hoi,

Wij hebben het hier ook over gehad via de pb. Ik weet daarom ook heel goed hoe je je voelt. Toen ik mijn paard 5 jaar geleden kreeg. Heeft dat mij alle hoeken van de bak laten zien en dan wel een jaar lang. Ik kon er echt hele maal niet mee. Eindelijke na een jaar hard vechten is hij gaan lopen bij mij. Tot op de dag van vandaag heb ik soms nog moeite om hem te rijden.
Toch vind ik dat je meer zelfvertrouwen moeten hebben in jezelf qua rijden.
Maak gebruik van het feit dat je paardje een paar maanden op het land gaat en gebruik die tijd om er goed over na te denken. Hou mij op de hoogte.
Sterkte

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:18

Het valt niet mee, hè? Het is een moeilijke situatie, en ik kan me voorstellen dat je je zo vreselijk onrustig voelt. Helaas zal er niet zomaar een kant en klare oplossing komen.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, en vergeet niet om toch nog van Mirage te genieten! Ach gut
Groetjes, ook van mijn rare koetje!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:35

Je krijgt nu de kans om rustig na te denken. Neem er rustig de tijd voor, neem alles voor jezelf even goed door. Ik wil je hierbij dan ook veel sterkte toewensen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:12

Jij levert ook niet altijd top prestaties, ik ook niet Haha! en zo werkt dat bij paarden ook. Dan hebben ze een goede periode en lopen ze de sterren van de hemel om daarna weer een periode te hebben dat je ze wel achter het behang zou willen plakken. Probeer daarin te berusten en geniet als het goed gaat.

Zet door! Het komt echt wel goed Voor het gevoel kun je misschien soms op een ander paard rijden dat iets al wel kan, zodat je weet hoe het moet voelen, zodat je daar naar toe kunt werken.

Vraag ook hoe andere mensen iets aan zouden pakken en probeer de dingen die in jouw ogen het best bij je paardje passen. Geloof mij, en ik kan het weten *LOL* er is geen grotere beloning en opsteker voor je geloof in je zelf en je paardje dan wanneer jij je paardje iets leert Haha!

Heel veel suc6 en sterkte!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, IASCrawler, ikkedus, JeRekers, Nicollevs, NorwayFjord, Vlindy, xXutopiaXx en 38 bezoekers