Val je vaak van je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendytje
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:01

Ik ben al vaak genoeg gevallen, ben de tel kwijt. Laatste keren waren in de zomervakantie. (ik was al een jaar niet gevallen en stuiterde dr toen opeens 2x in 3 dagen vanaf). 1x was met uitstappen. Je kent het wel, teugels los, beugels uit, lekker naar het zonnetje kijken en denken: 'hmmm, ik ga zo lekker zwemmen!' En toen sprong mn paard op zij en zat ik in t zand...
De keer daarna was gemeener. Ik reed op ponykamp op een paard, dat 'nogal bokkerig' was in het bos. Ik mocht 't proberen zeiden ze, maar 't hoefde niet. Nou ja, ik proberen dus. 't ging goed en ik mocht 'm verder rijden... Maar toen reed ik een keer achter een hengstige merrie die hij wel zag zitten. Toen galoppeerde hij niet meer, maar ging hij bokkend vooruit. Patser.... Ik dus in de bosjes....

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:12

Ik heb Marko nu een jaar, ben er (gelukkig Schijnheilig ) nog nooit afgevallen. Was het eigenlijk ook niet echt van plan Knipoog

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:21

euh ik ben er echt al heel vaak vanaf gedondert...niet erg gewoon er weer op!! maar nu val ik er niet meer zo snel vanaf... nu ken ik al jupi's streken en bokken al! haha

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:22

ikke alleen 1 keer van eszelon (in 2.5jaar) haha hij koos links en ik rechts.. ik viel niet hard maar hij schrok van koeien die het nodig vonden ff op elkaar te springen Schijnheilig

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:07

Ik ben in 1 jaar tijd nog nooit van mijn eigen pony gevallen! Goed he! Hij is echt supermak! Op gisteren na dan, want toen is ie op de kletter gegaan voor een hond Tong uitsteken Dat was echt ENG! Hele pad weer terug...en das geen klein stukje....inclusief fietspad...Stond echt wel ff te shaken toen. Maar kan er nu gelukkig om lachen, want ik heb het toch weer voor mekaar gekregen te blijven zitten Haha!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:37

Ben de tel kwijtgeraakt...maar ook de laatste keer dat ik viel is vergeten...dat lost elkaar dan wel weer een beetje op toch? Lachen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:50

van Evita niet, maar ik denk dat je dan wel iets heeeel raars moet uithalen om daar af te vallen eigenlijk *LOL*

toen ik een jaar of 10 was op de manege lag ik er regelmatig naast, maar mn verzorgpony was ook niet echt de makkelijkste.... Schijnheilig bij die pony heb ik er trouwens nooit wat aan over gehouden, maar ik kon er toen wel om lachen, ik vloog er ook op nogal kunstige manieren vanaf (salto'tje Haha! of ik kwam gewoon recht op mn voeten terecht *LOL* )

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:54

Van Jamy ben ik geloof ik nog maar 3 keer afgevallen, een keer thuis zonder zadel (ze rende snel een adnere bak in, was toen nog heel grappig Boos! ) een keer op de ponyclub, ze ging in de hoek de andere kant op tijdens galoperen (ik viel gelukkig niet zo hard dus dat scheelt) en een keer buiten, ze begon keihard te rennen en bokken -> rodeo, dus ik viel er voorover af en kreeg nog een hoef tegen mijn hoofd (zo kennen de meeste Jamy eigenlijk niet, ik moet eerlijk zijn voor mij was het ook nieuw Verward )

Voorderest ben ik een keer heel hard tegen het hek gevallen van een huurpony, toen had ik mijn bovenarm gebroken Huilen

Verder ben ik er zo ontiegelijk vaak afgevallen dat ik daar wel 5 pagina's mee kan vullen Knipoog Tong uitsteken

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:00

Nou, ik ben eigenlijk nog nooit van Melano gevallen. Het is dat Melano steeds was gevallen en ik dus automatisch mee val Haha! Schijnheilig

Bij de cross les vlede jaar.. Ik moest over een boomstam springen en Melano tilde haar voeten niet zo goed op.. Boem daar lag ze met mij natuurlijk er naast. Of toen we een keer gingen buiten rijden.. We gingen crossen en opeens besloot mevrouw om naar rechts te gaan. En ja, ze glee uit en viel, ik lag er natuurlijk weer naast.

VOlgens mij is Melano 4x gevallen met telkens mij er naast Haha!

Van Early ben ik heel vaak gevallen. Moeilijk beest is dat zeg met het rijden. Altijd eigenwijs en bokken met der hoofd tussen haar benen

Hoevaak ik in totaal ben gevallen weet ik dus echt niet meer..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:02

Ik heb die van mij nu bijna 4 maanden en ik ben er 1 keer afgevallen. We waren aan het galopperen in de bak en toen sjeesde ze per ongeluk óver een hindernispaal heen, en die viel om. Toen we aan het uitstappen waren wou ze er even aan ruiken, ze schrok, sprong met 4 benen tegelijk de lucht in én opzij.. En daar lag ik hahahaha. En dat uit m'n westernstoelzadel Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:03

van Mirage pas 2 keer gevallen in 2 jaar en ook nog door HAAR schuld.
Zij ging op d'r plaat en nam mij mee. 1 keer in draf en 1 keer in galop, en die was weer wat minder, die val..........

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:23

Wat mij opvalt is dat velen goede redenen hebben waarom ze gevallen zijn. Het paard viel, hij ging als een gek bokken.
Zitten er niet ook gewoon een stuk of wat van die suffies net als ik Knipoog hier die een paar tellen niet opletten, voelen dat het paard een zijsprongetje maakt en zichzelf op de grond aantreffen?
Dat is namelijk wel negen van de tien keer de reden dat ik val, dat ik niet goed genoeg opgelet heb. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd de mazzel heb gehad relatief zacht te vallen *klopt af*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 04:22

Ik ben vroeger veel van stoute manege-paardjes afgevallen...dat was de goede oude tijd. Haha! Vorig jaar ben ik van Aron, mijn bijrijdpaardje gevallen. Dat was in het bos tijdens een buitenritje.....hij schrok van een paraplu die ineeens uitklapte. Hij schoot vanuit de galop naar voren en ik bleef min of meer zitten waar ik zat.....ik beleefde een zweefmoment en viel toen via zijn kont schuin eraf. AUW

Van Cheyenne nog nooit gevallen....gaat ook een beetje moeilijk, want ik heb nog nooit op haar gezeten.....Van de zomer gaat het spektakel beginnen!!!! Tong uitsteken

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:29

Inmiddels heb ik 2 keer houtsnippers mogen happen sinds 2 jaar dat ik mijn paardjes heb.
Dat valt toch nog wel mee dacht ik Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:36

Mmmm, dan hap ik toch liever zand dan snippers Knipoog

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:03

als je niet te hard valt, doet t niet zo veel zeer hoor Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:19

Ja, maar als ik val is het na een gruwelijk serie aan rotbokken en meestal met een snelheid waar je niet echt vrolijk van wordt Haha! Alhoewel dat soort valpartijen als het goed is nu wat minder moeten worden nu ik geen paarden van anderen meer hoef te corrigeren.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:29

Ik ben nu al een tijdje niet meer gevallen (even afkloppen).
Ik heb wel recentelijk twee bijna-val ervaringen gehad. Heel vreemd, maar ik ben die twee keer weere gewoon in het zadel geland.
Maar in paardrij-"loopbaan" heb ik al regelmatig de grond gekust. Och het hoort erbij he.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:34

Mikkie schreef:
Maar in paardrij-"loopbaan" heb ik al regelmatig de grond gekust. Och het hoort erbij he.

Jij dacht ook, wat de paus kan, kan ik ook? Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:54

In mijn paardrijloopbaan (van 6 jaar tot nu 22 jaar) ben ik er heel wat afgevallen... Met vallen en opstaan leer je toch zeggen ze,dus ik heb volgens mij heel wat geleerd Haha!

Sinds ik Lennon heb (van november 2001) ben ik niet meer zovaak op ongepaste/verkeerde wijze afgestegen... Nog maar 2 keer erlangs gelegen... Eénmaal omdat meneer na de sprong persé naar rechts wou en ik naar links... we allebei zaten te vechten om onze zin te krijgen... en toen ik heel abrupt toch mijn zin kreeg omdat hij afwende naar links viel ik eraf (had namelijk verwacht dat ie toch naar rechts ging gaan en verloor dus m'n evenwicht)
Tweede maal was in de wei, k zat lekker in de wei en dacht kan er evengoed op gaat zitten (nooit problemen mee gehad meneer bleef altijd rustig staan suffen met mij op z'n rug), maar ik zat nog geen seconde of meneer trekt in volle vaart een rodeo-spurtje en bam daar lag ik...

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:01

Toen ik net begon met paardrijden lag ik er gemiddeld 3x per les af .
Sinds mijn 11de (na 3 jaar onder de blauwe plekken) is het een stuk minder. De laatste keer dat ik eraf ben gevallen is 1.5 jaar geleden *slaat dwars door het bureau heen* Haha! .

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:28

Ik rijd nu 6 jaar en half paard en ik ben 2 keer van een manègepaard gevallen! Een keer van mijn eigen paard en ik ben ook nog 's 2 keer samen met met mijn eigen paard gevallen. Dus eigenlijk doe ik het nog vrij goed!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:38

Het kon minder Haha!! Raar genoeg van Avalon maar 2 keer (en 2 keer met paard) en van die sufkoppies veel vaker. Misschien omdat ik voorbereid was toen met die etterbak. Ik hoop dat Tica mij later gewoon laat zitten Knipoog

ramira

Berichten: 436
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:40

Ik val de laatste tijd best vaak ben nu ook erg onzeker geworden. En denk erover om ff met lessen te stoppen Maar ja aan de andere kant de beste ruiter van stal valt ook wel eens.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 07:39

ramira schreef:
Ik val de laatste tijd best vaak ben nu ook erg onzeker geworden. En denk erover om ff met lessen te stoppen Maar ja aan de andere kant de beste ruiter van stal valt ook wel eens.

Paardenrijden is met ups en downs, en helaas, ook met vallen en opstaan. Geef niet op als je ernaast ligt. Stap zo snel mogelijk weer op en ga weer verder.