Eczeemdekens Shetlanders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jambolover

Eczeemdekens Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 21:24

Hoi allemaal

Ik zag hier net ergens een heel oud topic over eczeemdekens (Boett). En aangezien het een topic van 2006 was dacht ik 'ik zal maar een nieuw openen' :)

Emir heeft zijn deken welgeteld iets maar dan een jaar en heb het al 2 keer moeten laten maken door een naaister en zelf heb ik het al zeker 20 keer zitten naaien aan de nek :s Ik vind het echt zonde want het heeft me 155EUR gekost bij Kerckhaert.

Ik wil niet zeggen dat ik spijt heb van deze aankoop maar nu ben ik verplicht een nieuw te komen aangezien hij zijn manen weer helemaal los schuurt... Maken heeft volgens mij geen zin meer want onbegonnen werk.

Hebben jullie dit ook al voor gehad bij jullie shetlanders? Zoja wat doen jullie?
Een nieuw Boett-deken bestellen, of een goedkoper deken namelijk(Epplejeck): http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=3320001

OF gewoon een halsstuk kopen maar ik zou niet weten waar je dat kan bestellen?

Graag wil ik even jullie mening want wordt er een beetje gefrustreerd door :p

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:47

Hallo,
Ik heb jammer genoeg ook veel ervaring met exzeempony`s en weet hoe frustrerend het is. Ik zou de pony nu met het hete weer eens eerst goed wassen met een ontsmettende shampoo betadine of teershampoo. Hiernaar met een lotion goed in masseren en spoelen zoals deze.Je kan brandnetels plukken deze in water koken.Het geheel afzeven en afkoelen dan wat zeezout toevoegen.Goed de manen en staartwortel ermee spoelen en masseren. Hiernaar smeer en masseer ik staart en manen in met zalf. ik maak zelf zalf maar je kan ook kant en klare kopen voor exzeem. De markt profiteert van de ellende van anderen en er is heel veel te koop op het gebied meestal iets verlichtend. Dus tip van mij koop gewone vaseline en doe er wat etherische olien in zoals teatree en pepermunt tegen de pijn jeuk en ontsteking en lavendel en lemongras zou je toe kunnen voegen om de insecten op afstand te houden. Dan heb ik voor mijn shetty`s de exzeemdeken van Pagony bij Divoza gekocht. Echt super dekens de prijs zo 70 euro en doet niet veel onder tegen een boett sowieso zonder als ze veel gaan schuren.Op moment ben ik nog iets nieuws aan het testen van de dierenarts drankje en piepklein tubetje zalf om te smeren. Het heet Caleste en kost voor drie maanden 80 Euro..........nou ook weer geldverspilling ik merk geen verschil bij de pony.En geloof maar dit is het zoveelste dure middeltje dat van alles belooft en toch niet helpt wat ik uitprobeert heb. Dus volg mijn tips en je pony komt de zomer wel door. Met de lotion,zalf en de deken moet het lukken. De mijne heeft nog lange manen. Heel veel sterkte en succes ermee.

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 22:17

@ Sunflower: hartelijk dank voor uw tips. Daar ben ik echt al mee geholpen en ga het zeker zelf eens proberen met wat jij maakt. Ikzelf heb ook al veel middeltjes gemaakt, gekocht enz maar tevergeefs en duur :) Ik heb hem gewassen met paardenmelkshampoo maar idd, zal niet genoeg zijn!

Ik ga alvast al die middeltjes die jij opsomt kopen.
De zalf die ik maak bestaat uit uiercreme, geplette look en olijfolie maar helpt ook niet bij mijn weten.

Dat eczeemdeken is idd ook niet slecht, alleen moet ik de maat nog meten! Vallen de dekens klein uit? Want dat boettdeken dat hij nu aan heeft past net.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:22

Jambolover

Re: Eczeemdekens Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 22:39

@ Kirri: Oh, dank je. Ziet er ook een goed deken uit! Alleen de maat, die snap ik niet goed :p

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:58

ja ik vind het een super deken, ze staat met een erge speelse ruin, dat ding is niet kapot te krijgen :D mss kun je eens even vragen in de winkel? ik heb voor mijn merrie normaal 175, die hadden ze niet dus een 170 geprobeert die was flink te klein, geruild voor een 185 en die past goed, ik denk dat ze dus wel wat kleiner uitvallen :)

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 04:19

En deze?
www.Divoza.nl

Iemand bij ons op stal heeft deze deken ook
en echt waar, voordien schuurde het beest zich tot bloedens toe open!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:29

Ik heb een Everline en die gaat maar 1 seizoen mee en dan is mijn pony nog heel zuinig op haar deken. Pas geleden een Rambo Sweet itch hoody besteld in Engeland (voor mijn shet van ongeveer 1 meter kwam dat uit op 4,3 inch da's onderlengte 130 cm) en die dekens zijn echt geweldig! Heel sterk spul.
Mocht je nog een halsdeken willen hebben ik heb er een van Ivanhoe te koop. Twee weken gebruikt dus zo goed als nieuw. Ik moest uiteindelijk toch een hele deken hebben.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:35

PP > SV

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:27

Even een stipje, staan goede tips in :j

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:33

Voor de haflinger hier hadden wij eerst een boett daar heeft hij twee seizoenen mee gedaan. Daarna zijn we over gestapt op de deken van pagony maar die is een heel stuk minder stevig en daar houd hij het meestal geen half seizoen mee uit.

In mijn ervaring was de Boett deken een fijne, goede en stevige deken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:05

@pluklief je zou eens de rambo kunnen proberen die gaat echt niet stuk :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:07

Daar zla ik eens naar kijken, want hij moet toch weer een nieuwe (Hij heeft het stuk wat de achterhand bedekt eraf gescheurd.)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:08

dat is niet zo fijn ja := hij is wel prijzig hoor, maar superfijn

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:30

@ deedee19: hoeveel vraag je voor dat halsdeken?

Bedankt allemaal, is heel lief van jullie voor deze tips en meningen!
Ik was er inderdaad een beetje zot van aan het worden omdat je zoveel zaken hebt maar wat is goed natuurlijk ;)

Ik ga de Rambo Sweet itch hoody bestellen aangezien iedereen het hier over dat deken bijna heeft en toch tevreden er van zijn :) Alleen ben ik slecht in maten, misschien een dwaze vraag maar wat bedoelen ze met "onderlengte"?

Emir is 1m groot dus dan zou die 4'3 inch groot genoeg zijn voor hem?
Bij Boett had hij maat 0 en dat pastte net?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:35

Ik heb onlangs voor mijn shet van net geen meter hoog via Divoza een Pagony Excema gekocht (maat 145). Daarvoor had ik een Everline.

De Everline heeft het 1 seizoen volgehouden, maar de Pagony heb ik nu nog maar net. Dus ik weet niet hoe lang ik daarmee ga doen.
De pasvorm van de Pagony is voor mijn shet wel veel beter dan die van de Everline (die was toch te lang).

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:39

kirri schreef:
ik zou eens kijken voor de rambo sweet itch hoody :) het is een hele fijne exceem deken, en ontzettend stevig! ik geloof dat ze die ook in shet maat hebben :).

edit: linkje

http://www.paardenwinkel.be/producten/paard/dekens/vliegendekens/meer_info/sweetitch_hoody_zomereczeem_deken?gclid=CP7Q3rDGsJwCFZF_3godBDvvkg

Ik heb deze ook voor mn shet, maar dan in engeland gekocht bij http://www.4dobbin.com. veel goedkoper en ik had hem binnen 4 dagen binnen (incl. weekend)!
Je betaald wel meer voor verzendkosten maar uiteindelijk ben je goedkoper uit...
Ik ben er erg tevreden mee, nog geen 1x kapot en helpt heel goed. alleen is hij nu bruin/zwart :o

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:40

mijn shet van 1.12 ong had maat 4´6 dus 4´3 moet de jouwe wel passen hoor. Een geweldig deken, ik koop nooit meer een andere. had eerst ook de everline maar die stof is zo snel te scheuren wat met de rambo echt niet is

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:56

Jambolover schreef:
@ deedee19: hoeveel vraag je voor dat halsdeken?

Bedankt allemaal, is heel lief van jullie voor deze tips en meningen!
Ik was er inderdaad een beetje zot van aan het worden omdat je zoveel zaken hebt maar wat is goed natuurlijk ;)

Ik ga de Rambo Sweet itch hoody bestellen aangezien iedereen het hier over dat deken bijna heeft en toch tevreden er van zijn :) Alleen ben ik slecht in maten, misschien een dwaze vraag maar wat bedoelen ze met "onderlengte"?

Emir is 1m groot dus dan zou die 4'3 inch groot genoeg zijn voor hem?
Bij Boett had hij maat 0 en dat pastte net?

4,3 inch is goed voor jou shet. De mijne is ook ongeveer zo groot en heeft die maat ook.
Mijn halsdeken is trouwens te koop voor 40 euro om nog even antwoord op je vraag te geven ;)

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:37

Heb gisteren het deken besteld en ben het direct gaan storten, het was 151,90 EUR. Wel wat veel maarja volgens mij is die Rambo Sweet Itch Hoody echt iets goed :D

Hopelijk heb ik het snel :D Ben Emir ook net gaan wassen met Isobetadinezeep! En morgen ofzo brandnetels plukken voor het zalfje hehe :D

@ deedee19: oke, goed om te weten! Maar ik ga het nu niet kopen aangezien ik een nieuw deken besteld heb! Sorry...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:35

Geen probleem. Trouwens tip voor volgende keer. Bestel de rambo in Engeland. Heb voor de mijne 120 inclusief verzenden betaald ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:20

Bij epplejeck zijn ze nu 35,- ik vind het fijne dekens,
gebruik ze om ze schoon te houden (voor wedstrijd of keuring)

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:06

Aanbieding geld inmiddels niet meer voor de 35euro dekens ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:08

MissRoxyy schreef:
Aanbieding geld inmiddels niet meer voor de 35euro dekens ;)

dat is dan snel gegaan.... :D
Maar dan nog zijn ze 'maar' 49,95 in de aanbieding....
meeste eczeemdekens zijn duurder ;)

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 15:46

@ deedee19: ik wilde het wel bestellen via Engeland maar ik vertrouw internet zo al niet dus ik dacht liever dichterbij dan :p Heb al vaak dingen besteld via internet en is nooit aangekomen terwijl ik altijd al betaald had :s