Reacties van mensen als je meer dan 1 paard hebt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Reacties van mensen als je meer dan 1 paard hebt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 08:08

Zelf heb ik 2 paarden waar ik actief mee bezig ben, zowel dressuur als springen. Toen ik m'n 2e paardje kocht, Kalisto, kreeg ik gelijk de opmerkingen over me heen van: Dan gaat die ander zeker weg? Alsof het standaard is dat als je een ander paard koopt je huidige paard moet vertrekken . Men geeft dan aan dat je het vast niet red om allebei te rijden op 1 dag. Yeah, sure. Heb tot 4 paarden per dag gereden Haha!.
Zelfs toen ik eindelijk m'n eerste eigen paardje had kwamen er al opmerkingen van mensen: "Dan ga je zeker nu zelf een verzorger zoeken? Anders wordt het wel heel erg veel hoor in de week. Is wel lekker hoor 1 of 2 dagen in de week een ander erop laten rijden."
Ben ik nu de enige die dit soort opmerkingen krijgt of zijn er meer mensen die dit soort opmerkingen krijgen? Overigens heb ik hier een aantal opmerkingen niet geplaatst die ik te horen kreeg, aangezien die net even iets te ver gaan.


Belker

Berichten: 15250
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:12

Bij ons op stal zijn er meerdere mensen met meerdere dieren.
Toen nr.2 bij ons kwam werd aan mij gevraagd wat ik er mee ging doen. Ik heb aangegeven dat nr. 1 voor de verkoop was en nr.2 voor de keuring. Na die tijd zie ik wel hoe het staat . Ze waren verbaasd dat nr.1 in de verkoop ging. Die was nu ingereden en een maat groter dan nr.2. Ach zolang ik weet wat ik wil is het goed. En zolang mijn vriend erachter staat helemaal Tong uitsteken . Maar waar mensen zijn wordt gepraat. Zij denken in hun stramien. het is moeilijk voor mensen om daar vanaf te stappen en niet anderen te verorodelen naar hun eigen maatstaven. Ook ik maak die fout. Ik ben ook maar een mens Haha!

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:14

Voor mij zou het iig niet te combineren zijn. Ik heb het idee dat het toch ten koste van de paarden gaat. Je moet alles toch meer afraffelen dan wanneer je een paard hebt.
Maar als anderen mensen denken het prima te redden, dan moeten ze dat vooral doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:15

Ja, die opmerkingen krijg ik ook, Wennepen. En nu ik een kind heb helemaal: o dan moet hij zeker weg, zooo belastend en als je een kind hebt heb je nergnes tijd meer voor...Dat maak ik dus zelf wel uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:16

Heel herkenbaar hoor. Wij hebben samen twee paarden, Dick rijdt op Leonardo en ik op Milena, en zelfs daar werd en wordt zo op gereageerd.
Zelfs hier op Bokt krijg je nog wel es naar je kop dat je achterlijk bezig bent, omdat je paard dus bv niet 4 uur per dag uit z'n stal is. Dat komt dan doordat je er twee hebt Verward en dat krijg je dan te horen van iemand die "serieus in de sport bezig is" Haha!

Ach, gewoon laten l*llen, ze zijn niet wijzer.....

Belker

Berichten: 15250
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:20

Fitzroy schreef:
Voor mij zou het iig niet te combineren zijn. Ik heb het idee dat het toch ten koste van de paarden gaat. Je moet alles toch meer afraffelen dan wanneer je een paard hebt.
Maar als anderen mensen denken het prima te redden, dan moeten ze dat vooral doen.

Ligt eraan hoe je met ze omgaat. Grappa is veel aandacht gewend. Nu Spuit11 erbij is gekomen krijgt hij dat minder. Dat is gewoon zo. Hij wordt wel steeds als eerste benaderd en krijgt nog veel aandacht. Maar op de momenten dat hij los staat met Napoleon heb ik de tijd voor Spuit11. Die vind alles prima. Aandacht, losstaan, poetsen. Die komt zo van het land en is nog niet veel gewend. het is simpeler om maar 1 beest te hebben. Dat klopt maar toch denk ik niet dat ze te kort komen. Het belangrijkste voor een paard is gewoon paard kunnen zijn. Weiland, grazen en elkaar. Niet de mens die er een tutbeest van maakt.
Ik heb ook het gevoel dat ik mijn beesten niet voor 100% kan bieden wat ik ze wil bieden. Hopenlijk komt de tijd nog dat ik dat wel kan.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 08:53

Wat ik hier laatst meemaakte...
Komt er een laag hangend autotje aangereden, ik loop naar de oprit toe. Stapt er een olifant uit, die zegt tegen mij: (in het duits) ik heb van die en die gehoord dat je hier paarden hebt, mogen we even rijden? WE? O verrek d'r zat er nog 1 in de auto. Die nam de moeite niet om eruit te komen. De gene die mij aansprak nam ook niet eens de moeite om zich voor te stellen! Ik zo "HIER?', ja hier. Ik heb alleen maar hengsten, en daar mag je niet zomaar op, en die merries staan hier om te dekken of om ingereden te worden. Kijkt ze me zo aan van, ja, en? Daar zakt je broek toch van af! Ze waren alletwee al geheel in rijkleding met chaps en al. Ze konden zo opstappen volgens hun.
Ik heb ze de weg naar de manege uitgelegd en gezegd dat je daar op paarden mag rijden, en hier niet. Was ze geloof ik niet blij mee. Ik denk namelijk dat ze daar vandaan kwamen.
Blijkt dat dit in duitsland wel vaker gebeurd bij mensen die meerdere paarden hebben. Want daar heb je namelijk toch niet genoeg tijd voor, en dan zal je wel blij zijn met dat soort "aanbiedingen".
geweeeeeeldig!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 09:01

Hahaha, wat een figuren joh!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:01

Tja, de enige die opmerkingen maakt over mijn paardenstapel is mijn moeder... (mijn huishouding schiet erbij in he..., nou had ik poetsen toch al niet als hobby...). Wij hebben drie paarden (nou ja, Insley is eigenlijk een pony, maar wel een grote...) en ik vind het geweldig. Het kost me hardstikke veel tijd alleen al aan stallen doen en verzorging, om over rijden maar niet eens te spreken, maar ik zou niet anders meer willen. Als je eenmaal in een zekere routine zit dan loopt het vanzelf. Ik heb zelf 3 x in de week les, mijn zoon Rick ook (en dan onze jongste Mitchel ook nog, maar die rijd voorlopig nog op een manegepony). In het weekend concours of een buitenrit en omdat wij de paarden thuis hebben moet ik ook al het onderhoud aan stallen en bak nog zelf doen. Mijn man helpt alleen als ik iets moet doen wat ik echt niet kan (electra enzo) want hij vind het mijn hobby, en ik heb daar geen moeite mee. Ik heb me tenslotte zelf zoveel werk op mijn hals gehaald en geniet daar nog iedere dag van. Sterker nog, als ik de gelegenheid krijg komt er rustig nog een paard bij...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:19

Ik heb ook 2 paarden, waarmee intensief getraind en gereden wordt - in ieder geval met de jongste. de oudste is meer een recreatiepaard maar ook daar ben ik serieus mee, "zomaar rondjes rijden" kan ik niet, het heeft altijd een doel. Inderdaad word je voor gek verklaard, je zou nergens meer aan toe komen, je sociale leven zou er bij in schieten of je huishouden.... Nou, dat maken mijn man en ik lekker zelf uit! Ik wil geen anderen aan mijn paarden, en ik wil er ook elke dag zelf naar toe, het is mijn hobby en mijn uitlaatklep voor de spanningen die mijn 40-urige baan soms meebrengt. Wanneer ik door een cursus of iets dergelijks een dag niet naar mijn paarden kan vind ik dat helemaal niet "lekker", ik vind het juis frustrerend!
Gelukkig doet mijn man dan beide paarden, net zoals ik ze beide doe wanneer hij niet kan. Blijf ik gewoon een paar uur langer, geen probleem. Gelukkig werk ik van half acht tot vier uur, het is dus prima te doen.

Van de niet-paardenmensen krijg je altijd te horen "zo, dat kost nogal wat twee paarden, jij hebt zeker een heel goed salaris!" Die zijn weer alleen maar gefixeerd op het geld dat erin gaat zitten... Reden waarom ik soms niet eens zeg dat ik er twee heb!

Ach, het zijn mijn keuzes en ik ben er gelukkig mee.

Extremely rare and Beyond Compare

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 09:26

Werktijden aanpassen is inderdaad ook een goede optie. Zelf werk ik nog iets vroeger zelfs, van 06:00 tot 14:30. Voordeel is dat ik op m'n gemak nog alles kan doen. Zelf kan ik ook niet zonder paarden. Voor mij is een dag zonder paarden, een dag niet geleefd. En wat betreft die opmerkingen van niet-paardenmensen. Kreeg op m'n werk ook de nodige opmerkingen: Heb je salarisverhoging gehad? Had je geld teveel? Dan heb ik echt zoiets van, zout toch op! Zeur toch ook niet over jullie mega-asociale-veels te lange-veels te dure-veels te luxe cruise of vakantie? Ik heb er elke dag plezier van, jullie niet :p
Wat dat betreft ben ik dan altijd blij met m'n ouders die me steunen door dik en dun Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:30

Toen wij nog twee pony's hadden, gingen de opmerkingen vaak in de richting van 'Jullie hebben twéé paarden?? Zijn jullie dan zo rijk?'. De realiteit was dat we één rijpony in een stalletje bij huis hadden (zonder veel land) en één oude pony (die inmiddels met pensioen was) bij kennissen op stal, en in de zomer liepen ze met z'n tweeën in een gehuurd weitje. Maar voor de buitenwereld ben je dan toch blijkbaar stinkend rijk, want je hebt twee paarden. Er gingen zelfs verhalen dat mijn ouders in een groot huis met oprijlaan, enorme weilanden en veel stallen woonden, waar haalden ze het vandaan? Was het maar zo... *LOL*

Ergens hebben ze wel gelijk: paarden zijn een rijk bezit. Maar veel geld houd je er niet aan over, wel veel plezier. Cool

En idd, de een geeft z'n geld uit aan ieder jaar een nieuwe auto, de ander aan drie keer per jaar een dure hotelvakantie, en ik aan de paarden. Ieder z'n hobby hoor, maar geef dan ook geen commentaar op de mijne.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Belker

Berichten: 15250
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:42

Wij roken niet, drinken geen alcohol, houden niet van uitgaan Slapen . De enige luxe dingen die we ons veroorloven zijn dus de pony's en een goede wagen *LOL* . Op vakantie gaan is bijna altijd naar Italie, in een gebied waar ik al van voor mijn geboorte kom. Geen luxe hotel, een simpel hotel zonder tv, radio en telefoon op de kamer. TV kijken doe je beneden half in de bar tussen de mensen uit de streek. Een douche die in de meeste hotels niet gehandhaaft zou worden, maar met een uitzicht en een lekker en goed eten. Daar kan weinig tegen op. Halverwege een bergmeer op 500 m. hoogte, allemaal bergen om je heen en een 3 gangendiner voor 10 euro. Ik geloof dat we voor zijn 2-en halfpension 60 euro betalen.

Paarden zijn een heel duur en een heel rijk bezit. Ik geniet nu heel erg met de ponys. Ze hebben mij geestelijk goed in evenwicht gebracht. Vroeger was ik maar een niet stabiel persoon nu ben ik veel evenwichtiger geworden. Mede door de paardensport.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:53

Wij hebben er 4 *LOL*, althans mijn moeder 3,5 en ik de laatste 0,5.
Daarvan is er een veulen (mijn halfje Haha!) en eentje is gepensioneerd, maar die andere zijn voor de sport. Gelukkig doen wij het dus samen, anders werd het me wel te veel met een volledige baan.

Grappig genoeg zou den we dus van een aantal bokkers ze niet mogen verkopen omdat je je paarden de rest van je leven houdt, terwijl anderzijds 4 paarden veel te veel zou zijn Verward Whatever, wij zijn er blij mee, en de rest kan me gestolen worden.

Het enige commentaar bij ons op stal is dat we het beste een eigen blok kunnen gaan afhuren, substal Van Laren Haha!
Mijn

ieris

Berichten: 1757
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:07

Ik heb ook twee paarden,maar ik rijd ze nog niet allebei.
De jongste is twee jaar dus daar wacht ik nog een tijdje mee.
Op de ander rijd ik wel bijna elke dag.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als volgend jaar mijn jonge paard ingereden is of ik nog genoeg tijd overhoud voor de ander.
Ik krijg ook wel is opmerkingen van jij moet wel een hele dikke sok onder je bed hebben liggen,anders kun je dat tog niet allemaal betalen. Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:11

Ik herken het niet hoor. Zelfs de tijd dat ik 3 pony's had heb ik zulke reacties niet gehad.
Maar het scheelt natuurlijk veel dat ik maar 1 pony heb waarmee ik fanatiek rijd, de ander van zn pensioen mag genieten en de 3e pony een shetlander was. Haha!
Nu heb ik er dus 2, maar 1tje mag lekker van zn pensioen genieten dus daar ben ik zeker niet meer actief mee bezig.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:15

ja sommige dingen zijn heel herkenbaar.

Ik heb nu al 4 jaar lang 2 paarden.
Krijg van mijn collega's vaak te horen dat het zo enorm veel geld kost.
nee, wat hun doen is niet duur 75 euro op zuipen in een weekend.


en tijd voor 2 paarden, ja hoor. Ze staan 24/7 buiten dus als ik er eens eentje laat staan is dat helemaal niet erg.

tis gewoon een kwestie van plannen. Party!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:18

Ik zou het idd niet trekken, er twee paarden op na houden bedoel ik. Ik heb nu soms al heel weinig zin om 's avond nog heen te gaan en mijn ruin te rijden, laat staan dat ik er twee zou hebben. Lips are sealed Dat zou ten koste gaan van allebei. Mijn instructrice heeft er een paar staan, dus als ik eventueel nog energie over zou hebben, kan ik altijd één van haar uit de box trekken. Komt niet zo vaak voor *LOL*

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:19

Veel 'niet-paardenmensen' roepen voortdurend dat paarden zoveel tijd en geld kosten. En dat zou dan 'raar' of 'verkeerd' moeten zijn. Daar snap ik nou echt helemaal niets van. Een hobby kost nou eenmaal tijd en geld, maar als het je hobby is en je hebt er plezier van, wat is dan het probleem? Verward

Plus dat het hen geen donder aangaat waar ik mijn geld aan uitgeef. Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 10:21

ieris schreef:
Ik krijg ook wel is opmerkingen van jij moet wel een hele dikke sok onder je bed hebben liggen,anders kun je dat tog niet allemaal betalen. Haha!

Haha, die opmerking kreeg ik van degene die mij hielp bij de koop van Kalisto Haha!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:27

Wij hebben er vier waarvan er twee in training staan. Dan krijg je idd ook wel eens te horen "waar halen jullie het geld vandaan"? Maar met wat dealtjes sluiten (hooi leveren :D ) en twee die bijna niets kosten valt het allemaal best mee. En dat is nog allemaal hobby ook.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:30

Karin schreef:
Toen wij nog twee pony's hadden, gingen de opmerkingen vaak in de richting van 'Jullie hebben twéé paarden?? Zijn jullie dan zo rijk?'. De realiteit was dat we één rijpony in een stalletje bij huis hadden (zonder veel land) en één oude pony (die inmiddels met pensioen was) bij kennissen op stal, en in de zomer liepen ze met z'n tweeën in een gehuurd weitje. Maar voor de buitenwereld ben je dan toch blijkbaar stinkend rijk, want je hebt twee paarden. Er gingen zelfs verhalen dat mijn ouders in een groot huis met oprijlaan, enorme weilanden en veel stallen woonden, waar haalden ze het vandaan? Was het maar zo... *LOL*

Ergens hebben ze wel gelijk: paarden zijn een rijk bezit. Maar veel geld houd je er niet aan over, wel veel plezier. Cool

En idd, de een geeft z'n geld uit aan ieder jaar een nieuwe auto, de ander aan drie keer per jaar een dure hotelvakantie, en ik aan de paarden. Ieder z'n hobby hoor, maar geef dan ook geen commentaar op de mijne.


Dat is ook wat wij horen. Dat we bloedjerijk zijn. En dat terwijl in werkelijkheid we nog immer een heel stuk maand aan het eind van ons salaris overhouden, dus nee, rijk zijn we zeker niet Maar klagen doen we ook niet. Het is onze keus en toevallig ons beider grote hobby. De een geeft het uit aan treintjes en wij aan de 'babies'. Haha!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:32

Nou en mijn salarisstrookje deze maand is helaas ook niet veranderd Boos!

'Paint' it 'Black'

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:47

Cowgirl schreef:
Krijg van mijn collega's vaak te horen dat het zo enorm veel geld kost.
nee, wat hun doen is niet duur 75 euro op zuipen in een weekend.


tis gewoon een kwestie van plannen. Party!!


Helemaal mee eens...
Veel mensen zetten het op een zuipen en drinken zo 100 euro weg op 1 avond!!
Nee bedankt... Lachen

Dat geef ik liever aan iets anders uit..


Idd is het ook een kwestie van plannen,Ik werk fulltime en heb 2 paardjes..
Ik heb er geen problemen mee... Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 10:56

Karin schreef:
Toen wij nog twee pony's hadden, gingen de opmerkingen vaak in de richting van 'Jullie hebben twéé paarden?? Zijn jullie dan zo rijk?'. De realiteit was dat we één rijpony in een stalletje bij huis hadden (zonder veel land) en één oude pony (die inmiddels met pensioen was) bij kennissen op stal, en in de zomer liepen ze met z'n tweeën in een gehuurd weitje. Maar voor de buitenwereld ben je dan toch blijkbaar stinkend rijk, want je hebt twee paarden. Er gingen zelfs verhalen dat mijn ouders in een groot huis met oprijlaan, enorme weilanden en veel stallen woonden, waar haalden ze het vandaan? Was het maar zo... *LOL*

Ergens hebben ze wel gelijk: paarden zijn een rijk bezit. Maar veel geld houd je er niet aan over, wel veel plezier. Cool

En idd, de een geeft z'n geld uit aan ieder jaar een nieuwe auto, de ander aan drie keer per jaar een dure hotelvakantie, en ik aan de paarden. Ieder z'n hobby hoor, maar geef dan ook geen commentaar op de mijne.


Haha dat mensen denken dat je dan rijk bent dat is inderdaad zo!
Vorig jaar waren wij met de ponyclub op kamp bij de Heksenlaak in Barchem, een camping waar dus veel mensen zaten. De 2e dag ofzo leerde we een groepje jongens kennen (waarvan 1 mn vriend werd Bloos ) en t eerste wat ze vroegen:
"weet je wat hier de camping rondgaat?" ik zeg Nee? "Jullie zijn toch kinderen van advocaten enzo?" *LOL* Ik zeg "Hmm, nee mn vader is tandarts.. is dat ook goed? Clown " *LOL* Keken me wel ff vreemd aan, maar heb natuurlijk wel gezegd dat dat nergens op slaat.. Waarom dachten ze dat? "Ja jullie hebben paarden en allemaal dure spullen enzo"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, sterregoud, tienus63, Vagabondo, vilheide en 20 bezoekers