Razinda opent deuren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 08:48

Gisteren hoorde ik van de boer dat Razinda al een paar dagen de boxdeur 's ochtends had openstaan. En dan niet naar de kant waar hij heen schuift zeg maar, maar echt ontwricht. Ik denk dat ze er tegen aan staat te duwen. Gelukkig bleef ze wel in haar box. Ik denk ook niet dat ze weg zal lopen bij de andere paarden... *zucht* dit is echt een heel ondeugend paard.

Eergisteren trouwens weer gelongeerd in de harde wind. Ze ging wel een paar keer heel hoog bokken en er vandoor, en ondanks dat ik al 1,5 week niet had gelongeerd en dat het keihard waaide, kon ik haar toch houden. Ik was ook extra alert. De galop ging heel erg goed, dus ik was heel blij! Toen ik klaar was bleek dat ik mezelf had opgesloten had in de bak. Ik had het draadje zoals altijd vast gebonden zodat Razinda niet kan ontsnappen als ze losbreekt. Maar ergens anders in de bak was het draad tegen het schriklint gewaaid en nu stond er dus stroom op! Ik moest toch het knoopje eruit halen en al schokkend en vonkend heb ik het toch voor elkaar gekregen, maar het was niet leuk!! *LOL*

Vanavond gaan we waarschijnlijk Razinda longeren voor de eerste keer met zadel en hoofdstel. Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 10:19

Slim paardje hoor die Razinda Lovers hihihi. Ik hou wel van dat soort beestjes *LOL* . Mischien een keer een camera ophangen om te kijken hoe ze het doet.hihi

Succes met longeren met zadel en hoofdstel ben beniewd hoe dat zal gaan Cool vast goed denk ik. Party!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:29

Ik weet het ik ben een neuroot, maar ik zou de box toch vastbinden, gewoon een halstertouw erom binden, aan de stalwand en de deur, aan de kant waar ze hem ontwricht. Er zit toch geen hek op het erf? Ze zal het waarschijlijk idd nooit doen, maar het idee dat se de weg op kan, brrr.
Anders misschien een onderdeur maken in de uitgang of zo.
Ja neuroot, ik weet het Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:36

de onzen zijn soms zo grof dat het hele schot heen en weer schudt. Dus ik ga later gemetselde boxen maken met 1 deur erin, en dan wel een heel zware, dikke deur...
Het bovenste stuk wordt wel met spijlen dan, en er komt ook nog een luik om naar buiten te kijken...
*zucht* hmmm, hoe lang nog? Later als ik groot ben? Wanneer is dat dan???

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 12:47

*LOL*
dat stukje over het stromdraad is heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!al was ik net bezig met de draad waar de stroom vanaf was toen iemand dacht he de stroom is eraf laat ik die er weer opzetten *auwie*


Fijn dat ze nu bij je blijft toch grappig dat ze zo'n vooruitgang maakt.
vergeleken met een paar maanden terug?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:52

Heb keihard mijn nichtje uit staan lachen, al weet zij dat niet en mag ik dat helemaal niet doen, maarre die koe Koe Koe Koe had weer eens de boxdeur van haar pony open laten staan en di was dus op zoek gegaan naar ETEN ETEN ETEN, aangezien het een enorm vreetmonster is.. Had ze dus op de één of andere manier een voerton losgekregen en daar stond mevrouw een hele poos brok te eten tot mijn opa het ontdekte..maar ja, toen had ze al een buik van hier tot gunder... oops..she did it again!!! Hartstikke slecht voor het beestje, maar goed...mijn nichtje zal nooit en te never leren hoe ze wel met een paard om moet gaan...Diepe zucht dus van mij...krijg je hè? Als je mij gaat na-apen...Ilo.