op welke leeftijd zijn jullie paarden ingereden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlight20
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:38

Afbeelding

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 13:52

die doorgezakte rug komt over het algemeen in combinatie met een hoge schoft hoor Lachen

Verder ben ik het niet met je eens. Een paard met 5 inrijden kan best, niks mis mee, maar waarom is 3 slecht, alleen voor de doorgezakte rug Verward

En al die renpaarden dan? Daar beginnen ze met 2 al mee Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:23

Ik denk, nee ik weet zeker dat het per paard verschilt.
Sommige zul je al op 2,5 jarige leeftijd zadelmak kunnen maken, maar er is een groot gedeelte wat er pas op 5jarige leeftijd aan toe is.
Maar vaak wordt er met 3 jaar een zadel op gelegt omdat het dan wel zou kunnen, maar dat is lang niet altijd het geval.
En renpaarden vind ik zowiezo beetje triest, dat gaat echt om het geld en meestal zijn die paarden snel versleten.
Ik heb 1 pony zadelmak gemaakt, toen hij 3 jaar was. Hij leerde echt snel en vond het heel leuk, maar we deden dan 2x per week iets, als ik hem 7x per week had getraint was hij binnen een maand kapot geweest. Daarna een hele poos niet tot weinig gereden en hij is heel braaf geweest, nog steeds trouwens.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:16

ik rijdt mijn 3 jarige nu 3 keer per week. Maar t is echt. 5 minuutjes hier, en 5 minuutjes daar. Echt lang ga ik er nog niet mee aan het werk. Hij kan nu de stap en de draf. En stilstaan lukt ook wel. Met wat meer moeite. Hij vind het allemaal super, en is heel braaf.
Verder lieke, ga ik lekker met jou mee Lachen

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:00

Tinka (KWPN-er) hebben we ingereden toen ze bijna 3 was (met 2,5 wennen aan het bit enz). Ze wordt nog niet zo heel intensief gereden, maar wel dat ze goed voorwaarts blijft en alle basis dingen (stap,draf,galop en luisteren naar de hulpen) wel al leert.

Ik vind dat het vaak heel erg afhangt van het soort paard wat je hebt, de een is er eerder klaar voor dan de ander. En ik denk dat veel jonge paarden zich in het begin wel een beetje verzetten, Tinka loopt eigenlijk al erg goed en ze is ook braaf, maar ze kan ook zeker haar kuren hebben en beginnen te bokken of steigeren, maar wat verwacht je van een jong paard???

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 12:11

heyy allemaal,

Ik denk dat je echt gwoon naar je paard/pony moet kijken,
mijne bijvoorbeeld was 2 jaar toen we haar zijn gaan longeren enzo en toen ze 2,5 was zat ik erop, en reed ik er echt mee...
Maar ze wou dit zelf ook heel graag ze vond het leuk om te werken duss waarom niet??...
het gaat nou in ieder geval super dus.. Ik ben der trots op!!

Groetjes Laura