Clinic bij Sjuimpje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:57

Nee ze controleerde niet. Dit is een sarcastisch bedoeld verhaaltje om iedereen die niet kwam als gevolg van de vogelpest te bespotten. Frusty
Erg kinderachtig, niet iets wat ik vanvolwassen mensen verwacht had. Misselijk
Er zijn een aantal mensen hier op bokt voor wie mijn respect voor zover aanwezig tot een minimum gedaald is.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:59

Bij mij idd ook Billy nadat ik dit zo volgde! Het is zo vreselijk egoistisch daar zijn gewoon geen woorden voor!

IKKE IKKE IKKE en laat de rest maar STIKKE!!!!

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 21:22

Loolapelooza schreef:

Ben ik het helemaal mee eens , maar ik bedoel enkel met mijn antwoord dat je beter anders tegen dit soort situaties kunt proberen aan te kijken anders ga je er zelf aan ten onder.
Relativeren heet dat , en das heel moeilijk.


Relativeren is inderdaad waar het op neerkomt. Alle mensen die zo verschrikkelijk over mijn "verslagje" vallen nemen zichzelf mijn insziens toch wat te serieus... en missen inderdaad een nogal fijn gevoel voor sarcasme. Ik dacht echt dat het er boterdik bovenop lag, maar kennelijk toch niet.

Wat betreft kippenpest/AI/whatever you wanna call it... dat neem ik wel degelijk serieus hoor. Ik heb er wat moeite mee hoe mensen hier mee omgaan. Natuurlijk is het een serieuze zaak, en ook ik hoop dat het de kop ingedrukt wordt voordat het zich nog verder verspreidt, maar ik vnd ook dat de overheid hier nogal vaag mee bezig is. Mijn paard staat vlak bij Amsterdam, en ik ben er toch wel van overtuigd dat tenminste 90% van de mensen bij mij op stal geen enkel idee heeft wat betreft een vervoer verbod of iets dergelijks. Het verschuiven van de grenzen helpt ook niet echt om dingen duidelijker te maken, en als je echt alles potdicht wil hebben zou het toch tenminste helpen om het mischien op een iets vlottere manier bekent te maken. We leven in een tijd van interactive media, radio, tv, krant internet en dergelijke zouden dit soort boodschappen mbt vervoersverbod toch heel erg makkelijk moeten maken. Kennelijk telt dit echter niet op goede vrijdag. Tot zaterdag avond een uurtje of een snachts had ik er ook niets van gehoord en een ieder die ik spreek waartegen ik zeg dat er een vervoersverbod is kijkt me ernstig wazig aan. Persoonlijk vind ik het erg bedroevend dat de overheid na de varkenspest en MKZ nou nog steeds niet weten hoe ze met dit soort dingen om moeten gaan. Wat ik ook bedroevend vind is dat ik in een land woon waarbij het commerciele aspect de liefde voor het dier zo ernstig in de weg staat. Dat dit soort ziektes keer op keer weer in Nederland opduiken verbaast me ook absoluut niets. De manier waarop dieren binnen Nederland gehouden worden, tsja, daar wordt je niet echt vrolijk van... en daar werken we allemaal net zo hard aan mee. Kom dan niet bij me aan met een verhaal van "ja maar ik koop altijd scharreleieren" want het gaat hier echt niet alleen om de scharreleieren, maar bvb om dat pakje boter, of die lekkere spritsen van de AH, if de vette mayo van de patatzaak op de hoek. Daar zitten die eieren net zo goed in. En ja, inderdaad... daar doe ik ook vrolijk aan mee...

Maar om even tot een conclusie te komen... de moraal van het verhaal is dat de ernst van dit alles echt niet bij 3 kerngezonde paarden ligt.

Dit is absoluut niet bedoeld om de spot te drijven met iedereen die de kippenpest serieus neemt en dit als reden gezien heeft om af te zeggen, dit was een sarcastisch verhaaltje gericht aan die mensen de altijd hun handen in onschuld wassen.

Als ik met mijn paard had willen komen en er de dag van te voren achter gekomen was dat dat niet mocht van de overheid, prima, maar dan heb ik gelukkig nog wel het goede fatsoen om mijn verontschuldigingen aan te bieden aan Sjuimpje en het verhaal en mijn zorgen op een normale manier uit zou legge dan maar aan de zijlijn te gaan zitten en met een beschuldigend vingertje te gaan wijzen en "foei" te zeggen en dan vervolgens ook nog eens te gaan roepen dat de mensen die wel het fatsoen hadden om even te gaan kijken zich te erg schaamden om er ook maar een verslagje over te posten. Dat heeft niks met schamen te maken hoor, dat heeft met de compleet over the top reacties/persoonlijke aanvallen te maken.

Voor mijn part had ik alleen Sjuimpje zien springen en op haar hengst zien rijden.

Ik hoop echt van harte dat dit allemaal zo snel mogelijk weer opgelost wordt, en dat de ziekte weer de kop ingedrukt wordt...

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:28

sommige mensen zeggen gewoon sorry! Wat anderen doen is geen excuus voor jouw daden!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:15

Ik denk dat iedereen erg in zijn maag zit met de vogelpest. Het is inderdaad voor veel mensen een ontzettende tragedie.

De mensen die gegaan zijn hebben er vast wel bij stilgestaan en daarna een besluit genomen. Dat er mensen zijn die het hier niet mee eens zijn dat is wel duidelijk.

Maar laten we wel vriendelijk blijven. Of je het nu eens of oneens bent wel respect houden voor de medemens. Natuurlijk mag je laten weten dat jij niet zou zijn gegaan. Daarom plaats ik nu nog geen slotje. Dreigt dit topic uit de hand te lopen ben ik genoodzaakt wel een slotje te plaatsen.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:53

Ik kom vrijwel dagelijks in Soest en weet exact waar die borden staan. Lijkt me dat Sjuimpje als ze daar woont dat helemaal wel zou moeten kunnen zien.... Kleine moeite toch om dan de deelnemers van je 'clinic' op de hoogte te stellen. Niks gebrek aan informatievoorziening dus. Wel een gebrek aan communicatie.

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 23:09

Ik denk dat Sjuimpje in haar vrije weekend nou niet echt iedere dag bij het paleis voor heen en weer rijdt, en dat is precies waar ik die borden heb zien staan.

Ik vind het ook een beetje flauw om de "verantwoordelijkheid" nou maar op Sjuimpje af te schuiven, zeker als ze zichzelf niet eens kan verdedigen aangezien haar internet down is. Want ja, zij had het kunnen weten, toch?

Zeker een gebrek aan communicatie, maar ja, het verlossende SMS-je, telefoontje, etc valt kennelijk buiten de verantwoordelijkheid van al die mensen met die wijzende vingertjes die wel al besloten om maar niet aan de clinic mee te doen, maar niet de moeite konden nemen om persoonlijk contact op te nemen met Sjuimpje om te vragen wie/wat/waar... Dat vind ik dus vaag... maarja...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:30

manic schreef:
Ik denk dat Sjuimpje in haar vrije weekend nou niet echt iedere dag bij het paleis voor heen en weer rijdt, en dat is precies waar ik die borden heb zien staan.


De borden staan al vanaf de A1 richting Amersfoort net na de afslag richting de A27, dus net na Hilversum en Laren. Overduidelijk langs de kant van de weg, richting Amersfoort Vervoersverbod


Zoals ik al in het andere topic heb gemeld vind ik dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt. Je kan mensen niet tegenhouden en mensen moeten zelf maar inschatten wat verstandig is of niet en of hun geweten niet gaat knagen.

Ik zelf heb ervoor gekozen om niet te gaan omdat ik dacht dat Belker toch niet zou meedoen en ik het niet verstandig vond om in deze situatie naar een meeting te gaan binnen het zogenaamde grensgeval van Compartiment A (ik neem aan dat Sjuim net een grensgeval moet zijn geweest) Mede ook omdat wij met onze paarden naast een gemengd bedrijf zitten en vlakbij een ganzenhouderij, dus in mijn keuze speelt weldegelijk een stukje sollidariteit mee naar onze buren.

Ondanks dit alles wil ik wel even kwijt dat als Sjuimpje op mijn bijdrage had gerekend, ik die uiteraard alsnog aan haar over wil maken. Heb geen zin om achteraf te horen dat ik mijn verplichtingen niet na ben gekomen, ondanks dat ik een andere verplichting wel ben nagekomen en dat was niet deelnemen aan een paardenmeeting.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:36

Het blijft lastig he, om elkaars mening te respecteren. Ik snap niet dat hier nu weer zo'n ruzie om gemaakt moet worden. Verder wilde ik hetzelfde zeggen als Napoleon hier:


napoleon schreef:

Zoals ik al in het andere topic heb gemeld vind ik dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt. Je kan mensen niet tegenhouden en mensen moeten zelf maar inschatten wat verstandig is of niet en of hun geweten niet gaat knagen.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:38

Ik deel de mening met Napoleon.

Daarnaast Manic, ik heb in het topic aangegeven dat ik niet kwam. En aangezien Lovely mij ook de PB had gestuurd met route en info, nam ik aan dat zij ook de deelnemerwijzigingen door zou geven. Mijn fout als ik dat voor lief nam. Ik heb er niet aan gedacht om Suus zelf te bellen, stom van mij, maar helaas niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:41

Mayo, die pb's heb ik inderdaad gestuurd omdat Sjuim geen internet had en nog steeds niet heeft. Zij is wel de gastvrouw van de clinic, daar verandert niks aan. Uiteraard heb ik verteld dat je er voor koos om niet te komen, maar dat was dus al nadat alle boodschappen al gedaan waren. Vrijdagochtend heeft Sjuim mij namelijk gebeld om te vragen hoeveel mensen er zouden komen en toen heb ik ook nog een post met een nieuwe indeling neergezet en alle pb's verstuurd. Daarna is er alsnog van alles veranderd.
Iedereen heeft het nummer van Sjuim en kan dus ook zelf even navragen hoe of wat met de kosten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:48

Kayla"]
Het blijft lastig he, om elkaars mening te respecteren. Ik snap niet dat hier nu weer zo'n ruzie om gemaakt moet worden. Verder wilde ik hetzelfde zeggen als Napoleon hier:


[quote="napoleon schreef:

Zoals ik al in het andere topic heb gemeld vind ik dat iedereen moet doen wat ie zelf wilt. Je kan mensen niet tegenhouden en mensen moeten zelf maar inschatten wat verstandig is of niet en of hun geweten niet gaat knagen.


[/quote]

Ik deel hier ook de mening van Napoleon en Kayla.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:48

Dank je voor je opheldering Lov Knipoog

Ik zal haar binnenkort even benaderen over de kosten, want ik vind niet dat zij voor de kosten op moet draaien. Het is tenslotte ook niet haar keus geweest om deze situatie te hebben. Net zoals ieder ander balen dat het zo gelopen is, maar ik draag m'n beloofde steentje voor het natje en droogje wel bij. Wel zo eerlijk vind ik.

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 00:08

Mayo schreef:
Ik deel de mening met Napoleon.

Daarnaast Manic, ik heb in het topic aangegeven dat ik niet kwam. En aangezien Lovely mij ook de PB had gestuurd met route en info, nam ik aan dat zij ook de deelnemerwijzigingen door zou geven. Mijn fout als ik dat voor lief nam. Ik heb er niet aan gedacht om Suus zelf te bellen, stom van mij, maar helaas niet anders.


Het is overigens helemaal niet nodig om dit alles persoonlijk op te vatten Lachen Vind het wel een heel sportieve instelling...

Inderdaad was de manier waarop ik het allemaal neergezet heb mischien wat bot, maar tot dat moment toe was het enige wat ik gelezen had hoe egocentrisch en asociaal al die mensen die bij Sjuimpje waren en hoe niemand iets durfde te posten omdat wij ons met zijn allen moesten schamen.... vandaar dus dat ik -wel- iets gepost heb... Wellicht niet wat iedereen verwacht had.

Om even een iets serieuser verslagje te geven... Belker sprong, wat heel leuk om te zien was voor mij, aangezien haar pony vrij groen is... en dat voor mij ook heel interessant is aangezien mijn pony ook nog erg jong is. Katja had een paar erg interessante tips om bvb met stops om te gaan ed.

Daarna sprong Sjuimpje die volgens mij best wel in de wolken was met Ozep... Ik moet zeggen dat ik Sjuimpje ook heel erg dapper vind, want Ozep is best wel heftig, om het zachtzinnig uit te drukken...

Daarna reed Katja zelf nog even met Monty... en die kan lekker gaan zeg Lachen Erg leuk om het verschil in niveaus te zien en dergelijke en ook erg fijn om wat gezichten bij namen te hebben... Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin gehad, afgezien van de snijdende kou... het solarium was des te gezelliger Knipoog

Toen is Sjuim na de broodjes nog even op haar hengst gestapt... en die deed me er nou net aan herinneren waarom ik die galop met mijn paard nog maar even heb laten zitten Knipoog

Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin gehad... en zeker voor herhaling vatbaar. Hopelijk volgende keer zonder kippenpest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:42

Ik ben benieuwd hoe jullie je allemaal voelen als er rhino heerst al een stuk of 30 paarden dood aan zijn gegaan in een compartiment. En de pluimveevereniging een gezellig showmiddagje gaat houden. En dat overal bekend is gemaakt dat kippen het ook kunnen overbrengen.

Hoe zou je je dan voelen?

Het verslag ga ik niet eens woorden aan vuil maken. Wat Billy al schreef....mijn respect voor sommige bokkers is onder het nulpunt gedaalt.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:00

irish_lady schreef:
Bij mij idd ook Billy nadat ik dit zo volgde! Het is zo vreselijk egoistisch daar zijn gewoon geen woorden voor!

IKKE IKKE IKKE en laat de rest maar STIKKE!!!!


Dat vond ik ook van de mensen die niets van zich lieten horen. Sjuimpje was pas vrijdagnacht erachter gekomen dat ze in het verkeerde gebied zat. Iedereen die zich voor de clinic had opgegeven had heeft haar nummer gekregen maar er zijn maar weinig mensen die zich afgemeld hebben. Ik heb besloten om er met een paard heen te gaan (zat zelfs in hetzelfde compartiment blijkt nu) en in ieder geval iets te vertellen tegen de mensen die zouden komen. Maar helaas bleek gewoon dat veel mensen niet eens het fatsoen hebben om even af te bellen en om eerlijk te zijn vraag ik me sterk af of deze mensen nog geld over gaan maken. Lips are sealed

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:48

Ik vind de eerste post van manic ook een beetje té, maar ja...
Wel is het jammer dat niemand van degenen die zou gaan rijden en zo goed wist dat soest inmiddels IN A viel een suus gebeld heeft. Ze heeft nl geen internet en via het infonummer kwamen verschillende antwoorden.....
Ik ben ook wezen kijken, ik vond het best interessant.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:56

Katja schreef:
Maar helaas bleek gewoon dat veel mensen niet eens het fatsoen hebben om even af te bellen en om eerlijk te zijn vraag ik me sterk af of deze mensen nog geld over gaan maken. Lips are sealed


Dat is jouw probleem.
Als ik het nummer krijg maak ik die 5 euro wel over hoor, dat boeit mij niet. En wat jij daarvan denkt is jouw probleem, niet het mijne.
En alle respect voor Sjuim, maar als er donderdag al gezegd is dat ze in het verkeerde gebied zat, vind ik het vreems dat zij er vrijdagnacht pas achter kwam. En als ze het vrijdagnacht wist, had ze het alsnog af moeten blazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:06

Iedereen die nog vragen heeft omtrent de kosten, kan zelf even bellen met Sjuim, de telefoonnummers zijn bekend.
De mogelijkheid om vrijdagnacht te cancelen is zeker in overweging genomen. Er was alleen nog een klein probleem dat niet iedereen nog bereikt kon worden op dat late tijdstip. Het was zaterdag dus letterlijk afwachten wie er nog zou komen. Niet iedereen had zich afgemeld namelijk en nog minder mensen hebben contact opgenomen met Sjuim zelf.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:36

Ik heb het in het topic zelf meld.Overgens staat sjuim haar nummer niet in haar profiel dus ik vraag me af hoe ik haar ooit had kunnen bellen?

Ik heb donderdag al afgezegd maar mochten er daar alsnog kosten aan zitten maak ik die met liefde over ik heb nml wel fatsoen.
Want als je zelfs weet dat het niet mag en je gaat dan alsnog stiekem iets door laten gaan dat vind ik helemaal niet kunnen.totnu toe heb ik steeds gedacht dat het echt buiten het gebied stond maar nu dat niet blijkt, de mensen dat zelfs wisten
Mazzel dat jullie geen boete hebben gehad

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:23

Nimber schreef:
Ik heb het in het topic zelf meld.Overgens staat sjuim haar nummer niet in haar profiel dus ik vraag me af hoe ik haar ooit had kunnen bellen?

Ik heb donderdag al afgezegd maar mochten er daar alsnog kosten aan zitten maak ik die met liefde over ik heb nml wel fatsoen.
Want als je zelfs weet dat het niet mag en je gaat dan alsnog stiekem iets door laten gaan dat vind ik helemaal niet kunnen.totnu toe heb ik steeds gedacht dat het echt buiten het gebied stond maar nu dat niet blijkt, de mensen dat zelfs wisten
Mazzel dat jullie geen boete hebben gehad


En dat er niets aan je geweten knaagt ...
Topic is me wel duidelijk nu , en ik vond het niet bepaald een sterk plan.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:24

Nimber schreef:
Ik heb het in het topic zelf meld.Overgens staat sjuim haar nummer niet in haar profiel dus ik vraag me af hoe ik haar ooit had kunnen bellen?

Ik heb donderdag al afgezegd maar mochten er daar alsnog kosten aan zitten maak ik die met liefde over ik heb nml wel fatsoen.
Want als je zelfs weet dat het niet mag en je gaat dan alsnog stiekem iets door laten gaan dat vind ik helemaal niet kunnen.totnu toe heb ik steeds gedacht dat het echt buiten het gebied stond maar nu dat niet blijkt, de mensen dat zelfs wisten
Mazzel dat jullie geen boete hebben gehad


tsja mischien was een boete het juiste geweest om ze wakker te schudden!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:51

Ondanks dat ik sjuimpje een sms-je had gestuurd en vervolgens heb gebeld over de situatie in het topic omdat zoveel mensen twijfelden voel ik me zeker nog schuldig, omdat ik weet hoe het is als je met veel pijn en moeite een meeting organiseerd en vervolgens het een beetje in de soep loopt.
Ik ben dan ook zeker bereid die 5 euro gewoon over te maken (sjuim, wat is je rekening nummer Verward Knipoog )

Tis gewoon verschrikkelijk balen dat er zoiets tussen komt, maar ik vind het zeer zeker wel begrijpelijk dat mensen zich houden aan de regels.
Alleen tis niet voor niets dat ik mensen op het hart drukten in het topic om dan even contact op te nemen met sjuimpje, ik wist namelijk ook niet wie wel en wie niet zouden komen uiteindelijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:20

Nimber schreef:
Want als je zelfs weet dat het niet mag en je gaat dan alsnog stiekem iets door laten gaan dat vind ik helemaal niet kunnen.totnu toe heb ik steeds gedacht dat het echt buiten het gebied stond maar nu dat niet blijkt, de mensen dat zelfs wisten
Mazzel dat jullie geen boete hebben gehad


Ik heb dus met de RVV gebeld naar aanleiding van alle opmerkingen in dit topic en zij vonden de manier waarop wij nu iets gedaan hebben geen probleem dus ik zie niet in waarom we een boete hadden moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:51

De argumenten van degene die het door hebben laten gaan, worden steeds anders. De vraag is nu, wisten ze het wel? of niet? zo ja? wanneer? en hoe?