Tra La La Tra La La

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:31

Cobwebbing is iid een omgekeerde 'V'.
Grullo's en (Red)Duns hebben meestal wel een donkerder hoofd dan de rest van het lichaam.
Ik weet niet of er een 'Dun'test is maar als die aalstreep over 4 maanden nog zichtbaar is kun je je dat geld besparen Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:24

(Ik had een heel verhaal getyped, verdween het zomaar!!)

Maar goed, ten eerste, je hebt een prachtig veulen!! Vergelijk hem anders met de nieuwe veulen op de Eagles Ranch, die is absoluut Grulla, uit twee grulla ouders. (kwa kleur) Die Grulla is wel wat lichter, maar de moeder is ook niet echt donker Grulla.
http://groups.msn.com/EaglesRanchopTexel

Cobwebbing is inderdaad de zwarte haren die op de kruin, tussen de ogen naar de ogen toe trekken, beetje spinnenweb-achtig, vooral duidelijk bij een dun als jong veulen, daarna krijgen ze een "face mask" een donker hoofd dus.

Ik ben heel erg benieuwd hoe hij straks zal zijn, vooral veel foto's maken!!!!

Je kan (nog) niet voor dun testen, of het ooit komt? Er is natuurlijk weinig vraag naar aangezien het zo duidelijk hoort te zijn.
Je kan eventueel wel op deze site een vraag stellen, de mensen hier weten echt veel van kleuren!!
http://members2.boardhost.com/doubledilute/
Zet er ook een foto bij, dan kunnen ze hem zien.
Als je moeite met engels hebt, wil ik het ook wel voor je doen.
Ik heb geprobeerd zijn pa op de video te zien, maar het werkte niet, helaas!
Hoe dan ook, je hebt een mooi veulen!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:26

Aha, dan heb ik 'm eindelijk door Cobwebbing Bloos

Ik zou zo'n test op onze merrie willen doen....hoewel als Pa het niet is is het Ma....dat wilde je mij misschien zeggen Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:36

Nee, dat wilde ik niet zeggen, ( Bloos )normaal hoort een dun gewoon duidelijk dun te zijn, vooral door de aalstreep, vandaar dat het niet echt nodig is om te testen. Maar de test is er nog niet... Scheve mond
Maar, net als Sugar Miss al schreef, als die aalstreep er straks nog zit, dan heb je een Grulla, klaar. Of pa en ma wel of niet duidelijk dun zijn, de jouwe zou dat dan wel zijn. Dus, of pa is het wel, maar onduidelijk, of ma is het, maar je ziet het niet omdat ze zo zwart is. De eerste optie is het meest logisch, omdat opa wel een echte dun is.
Ik baal nog steeds dat ik niet weet hoe hij (pa) er nou uitziet...

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 23:04

Jeddah ik bedoelde SugarMiss haar antwoord, we waren gelijk met antwoorden dus toen ik de mijne plaatste stond die van jou er ineens en toen moest IK weer op onderzoek uit naar alles wat jij weer geschreven had Bloos Knipoog Haha!

De Grullo van de eagelranch ziet er wel wat anders uit, wat "grijzer" dan die van mij, Morris heeft toch wat meer....Buckskin (om zo maar te zeggen) op zijn hoofd. Maar aan de andere kant, als je eens gaat naar http://www.grullablue.com/ zie ik genoeg veulens die wel op Morris zijn kleur lijken.

Ik heb echt geen foto van kleuren van Jack Over Dun It of het "bewijs" dat hij geen aalstreep heeft, ik heb wel foto's dat je ziet dat hij geen zebrastrepen heeft.
Afbeelding
ik weet niet of Jolande en haar zus (sorry ik vergeet steeds je naam Bloos ) mee lezen, misschien hebben die foto's? Of de andere met Jodi's veulens?

Ma Heeft een aalstreep, dat is zeker, haar benen zijn git zwart en kan daar echt niets aan ontdekken. Ik begin het op te geven en de verharing af te wachten. Volgend jaar is het heel makkelijk, dan heeft er een Dun hengst op gezeten dus dan komt het zowiezo van hem Schijnheilig

Bedankt Jeddah voor je complimentjes, speciaal voor jou zal ik geregeld foto's plaatsen }> Clown

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:13

Wat een verwarring! haha!
De vader is zo te zien 100% buckskin, hij heeft echt niks weg van dun..
Nou, we zien het wel!! Hou me op de hoogte met foto's!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:05

Ods schreef:
Ik heb echt geen foto van kleuren van Jack Over Dun It of het "bewijs" dat hij geen aalstreep heeft, ik heb wel foto's dat je ziet dat hij geen zebrastrepen heeft.

ik weet niet of Jolande en haar zus (sorry ik vergeet steeds je naam Bloos ) mee lezen, misschien hebben die foto's? Of de andere met Jodi's veulens?

Tuurlijk lezen we mee! Haha! Ik zal vanavond eens kijken, want ik dacht nog wel een foto van Jodi te hebben maar ik weet niet zeker of daar op te zien is dat hij geen aalstreep heeft.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 16:29

Fijn om te weten Jolande Knipoog

En ik maar denken als het veulen er is dan ben ik klaar, nooit aan gedacht dat het nog een puzzel word voor de kleur. Maar het is Morris vergeven, ik zat net nog bij hem in de wei, hij heeft briezen ondekt, zo leuk om dat kleine neusje te zien briezen en ik bries vrolijk met hem mee Lovers Ik ben helemaal verliefd op mijn Buckskinende Dunnige Grullo Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:18

JODI heeft geen aalstreep...ik heb hem eens op stal gezien bij een hengstenshow bij Burgmeijer.

Ods, wat een ongeloooooflijk lekker ding, die Morris Lovers

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 19:00

Klopt Xono maar wij willen het zo graag aan Jeddah laten zien Haha!

En bedankt voor je Compliment Xono! Morris is ZEKER een lekker ding, ik ben ook HELEMAAL trots Party!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:58

Haha, ik geloof jullie allemaal, hij heeft geen aalstreep... (zelfs geen hele lichte????????)
Ik heb je bericht ook op CPEA gezien, volgens Wendy, DE kleurenexpert, weet echt heel veel, heb je dus waarschijnlijk "gewoon" een buckskin, als de aalstreep weggaat, en als de vader er geen heeft, zelfs geen hele, hele lichte Haha! !

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 22:59

HA HA Jeddah, haar had ik ook al op een andere lijst gesproken erover, daar had ik mijn kleur"probleem" ook al voorgelegd. Theoretisch zou hij dat moeten worden MAAR een paar andere experts zeiden wacht maar af.

Gisteren zag ik op een kleurensite een veulen met bijna gelijke kleur als Morris....die werd BLACK!!!

Jodi heeft ZELFS geen lichte aalstreep Haha! }> Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:05

Dat je trots bent is helamaaaaal niet uit je berichtjes af te leiden, Ods Schijnheilig
Nee hoor, je bent terecht trots op dat prachtige wondertje! Lovers
Ga je hem houden?

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:28

Helaas pindakaas, ik heb nog wel twee foto´s van Jodi, maar op geen van beide is de bovenkant van zijn rug te zien. Maar ik geloof dat iedereen ondertussen wel overtuigd is dat hij een buckskin is Knipoog

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 13:57

Ooooo dus het is nu wel duidelijk Xono? Bloos Bloos Bloos Bloos Maar Morris houden we niet, ik wil graag een merrie erbij, ik HOOP en duim dat de volgende een merrie is, gaat 12 mei naar de hengstenhouder, maar ook al is dat een hengst gaat hij toch weer naar een ander goed tehuis.

Volgens mij ook Jolande, maar bedankt voor het opzoeken!!