Konijnen ontsnapt, 1 konijn bijna gestikt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Konijnen ontsnapt, 1 konijn bijna gestikt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 22:10

WIj hebben thuis nu 8 konijnen, 3 van 1 jaar (was een nestje jonkies) en 5 'ouderen'.
We hebben een heel konijnencomplex hier Knipoog een grote ren waarin 2 hokken staan, en 3 hokken op elkaar. En nu we zoveel konijnen hebben, hebben we de ren in 2en verdeeld en zit er dus in elk deel een konijn.
In 1 v/d hokken zitten 2 vrouwtjeskonijnen bij elkaar.

Ik zat vandaag op mijn kamer, komt mijn broertje ineens bij me.
"Mogen de konijnen bij elkaar in de ren?"
Ik: "Huh?? Heb je vast verkeerd gezien, het zijn 2 delen. Maar ik kom wel even *zucht*"
Kom ik bij de ren, schrik me kapot!!!! De 2 konijnen uit een hok die in de ren staat hebben op de 1 of andere manier het hok opengekregen Verward zijn ontsnapt in de ren, en hebben echt alles overhoop gehaald!! Gevolg: de andere 2 konijnen die in de ren zaten en de 2 ontsnappers kwamen bij elkaar terecht.........
En ze hebben flink gevochten!! Er is nu 1 konijn met flink wat plukken haar weg en wat oppervlakkige wondjes, maar niks ernstigs gelukkig.
De andere 2 hebben niks.
Maar 1tje..........Die is blijkbaar zo in paniek geraakt dat ze het gaas in gevlucht is. Het is van dat 'gaas' maar dan met grotere openingen, en van een soort groen materiaal (ben niet zo technisch Tong uitsteken Knipoog) en dat scheid dus de 2 'ren-delen' van elkaar.
Daar is het konijn dus met de kop in klem komen te zitten, hoe ze het in vredesnaam voor elkaar heeft gekregen Verward:?:? Het is echt onmogelijk, maar ze zat er dus klem in.
En haar neusje zat helemaal onder het bloed! Zag er dus niet lekker uit
Ik ben dus meteen met een soort tang ofzo de ren in gegaan, eerst een tijdje bij haar gezeten want ze was helemaal in paniek, probeerde los te komen en daardoor was ik echt bang dat ze zou stikken ofzoiets, want die opening was echt maar zo klein!
Na een tijdje werd ze gelukkig rustig, en heb ik het gaas kapotgekregen.
Vaders meteen aan het werk gezet voor nieuwe hokken Knipoog en het konijn had alleen een enorm bebloede neus, maar verder leek ze er niet veel pijn aan te hebben.
En nu huppelt ze alweer vrolijk rond Haha!

Goed, dat was dus het verhaal hoe de koelbloedige dappere redder haar konijn bevrijde Schijnheilig Tong uitsteken:P

Dus als er nog iemand 1jarige konijnen wil, we hebben 2 mannetjes en 1 vrouwtje en ze zoeken een goed huis *LOL*

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:15

Jeah, heb jij ook weer je goede daad met pasen verricht Haha! Knipoog Tong uitsteken nou gelukkig is alles goed gekomen met je konijn!!!!! Haha!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 22:17

Ohja, het konijn heeft ook nog geen naam. (De jonkies waren niet uit elkaar te houden Knipoog maar nu lukt het wel, wat er heeft er dus 1 een kapotte neus.....)

Dus bokkers, leef je uit en verzin een naam!! Haha!:D:D

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:24

goh, volgens mij hadden je konijnen hun dag niet gister jammer dat je daardoor niet naar Dies toe kon gelukkig zijn je konijntje weer heelhuids in hun eigen gedeelte van de ren Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:28

Jeetje, kan me voorstellen dat je goed schrikt. Fijn dat jullie het op tijd opmerkten, het had heel anders af kunnen lopen.
Ik heb vroeger ook een hele bups konijnen gehad, van die hele troep is er nog maar eentje over nu.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 08:29

bloemkooltje schreef:
goh, volgens mij hadden je konijnen hun dag niet gister jammer dat je daardoor niet naar Dies toe kon gelukkig zijn je konijntje weer heelhuids in hun eigen gedeelte van de ren Haha!


haha ja, ingewikkeld allemaal he Knipoog
Je moet het gezien hebben want het is één vaag verhaal Tong uitsteken

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 08:30

Jurga schreef:
Jeetje, kan me voorstellen dat je goed schrikt. Fijn dat jullie het op tijd opmerkten, het had heel anders af kunnen lopen.
Ik heb vroeger ook een hele bups konijnen gehad, van die hele troep is er nog maar eentje over nu.


Eerst dacht ik dat het konijn al dood was, tot ik zijn neusje zag bewegen *LOL*