wanneer ben je een pennymeisje en wanneer niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:43

Ik vind een Penny meisje alleen iemand die naar de manege met cap op (op de fiets) en zweep in de hand naar de manege gaan !!
Want dat verzorgen vragen doet iedere paarden lievhebber en waarom PENNY
Oke ik vind de verhalen onmogenlijk maar ze zijn tog wel leuk ........

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:53

collendoorn schreef:
Ik vind een Penny meisje alleen iemand die naar de manege met cap op (op de fiets) en zweep in de hand naar de manege gaan !!


Ha dan kan ik een nieuw topic starten, wie kent het oudste penny-meisje. Een oud klasgenootje van mij zie ik nog regelmatig met haar moeder op de fiets en dan ook met d'r zweepje in haar hand. Sinds een paar jaar niet meer de cap op d'r hoofd maar achterop bagagedrager.... ennuh die is dus 27!!!!! Dat is dan eigenlijk meer een penny-dame Knipoog

Vroeger was ik ook wel een Penny-meisje. Veel posters op mijn kamer en ja...ik had ook altijd "poetservaring" toen ik verzorgpaarden zocht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:57

En wat is er mis met een helm op de fiets? Je ziets ze steeds vaker gaan, en ik zie het verschil niet tussen een fietshelm en een rijhelm...(als het geen fluwelen is)

die zweep in de hand...tja....je moet toch iets met dat ding? Achterop is een beetje moeilijk....

Maar heel duidelijk Pennymeisjesgedrag is het als ze met de zweep de fiets gaan bewerken....*LOL*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:08

Indies schreef:
Die denken dat als ze een shetlander en een paard zien staan dat de shetlander het veulentje van het paard is Haha!

Ja haha, heb ik ook al eens meegemaakt, echt lollig

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:33

Cassidy schreef:
Maar heel duidelijk Pennymeisjesgedrag is het als ze met de zweep de fiets gaan bewerken....*LOL*


Bloos , ik mepte vroeger met een tak m'n hele jasbeschermer aan flarden Nerd

Je hebt eigenlijk 2 defenities van Pennygirls..

de 1e zijn gewoon meisjes die HELEMAAL gek zijn van paarden. Die dag en nacht een paarden denken, paardje spelen, hun hele kamer vol posters en speelgoedpaardjes hebben en een een week later nog lopen te stralen als ze een privépaard mogen vasthouden.
Dat is het goede soort, soms misschien wat irritant maar vooral lief

De 2e soort pennygirls zijn het soort meiden die een paard idd niet als een paard zien, maar als een grote knuffel. Ze weten altijd alles beter en moeten dat aan iedereen vertellen ("dat is een fries! ik weet zeker dat het een fries is!" bij een toevallig zwart/bruin pony'tje). Paarden slaan is óf zielig, óf erg stoer ("je moet laten zien we de baas is") .
Dat soort is buitengewoon hinderlijk

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:11

Lindy"]
[quote="Boogiegirl"][quote="Ireentjuh schreef:
het liefst was ik nog in mn paardrijbroek naar school gegaan maar dat mocht niet van mn moeder, jammer he Haha!


Ik ging in groep acht nog met m'n paardrijbroek en chaps naar school Haha!
Best voorschut als ik zo terugkijk!
[/quote]

Ik ken iemand (groep 8 vd basisschool) die gaat elke dag in haar rijkleren naar school.Geen cap,dat is voor mietjes,wel dikke sporen,
want dat is stoer,en de zweep in de hand. Frusty
[/quote]

HOE ZIELIG! }>
Trouwens, sporen en een zweep zijn ni stoer! Tong uitsteken

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:14

ik heb trouwens 1 keer op ponykamp een ECHT pennymeisje meegemaakt... die dus alles na deed van de pennyverhalen; in de stal slapen bij de pony, ze wou zonder zadel en hoofdstel in het bos gaan rijden met hem, stond 's nachts een keer helemaal jankend bij de leiding dat ze naar de stal toe wou omdat ze het gevoel had dat er iets mis was met Pino (lievelingspony) Frusty , ze was ervan overtuigd dat dr lievelingspony een arabier was (was een kleine, bonte pony Haha! )
die had duidelijk iets te veel penny's gelezen *LOL*

ik was trouwens niet zo dat ik alles zielig vond vroeger.
haha, ik maakte trouwens ook boekjes waar ik dan in schreef op welke pony ik had gereden en of die lief was *LOL*

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 15:22

Hmm als ik jullie reactie's zo lees ben ik nooit een Penny meisje geweest, al las ik wel trouw de penny.
Tot een jaar of 10, toen vond ik het niks meer aan.

Heb overigens wel een bloedhekel aan die tutjes die alles zielig vinden...en dan nog een bult comentaar leveren ook.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 17:59

Nog een toevoeging van wat een pennymeisje is (voor mij dan) Clown

van die mutsen die het ontzettend zielig vinden als ze ergens lezen dat er een pony van 20 (of ouder) te koop staat.
Het zijn de ideale leermeesters voor beginners of "groene" paardenmensen . Maar zij vinden het zielig ( vraag me niet waarom)

Maar dat vind ik dus ook reuze "penny" Haha!

Zielig hoor , die fitte pony van 20 op marktplaats

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:32

jajaja penny/galop meisjes... grr ik wordt ermee dood gegooid.

van die meisjes die alleen maar naar de les gaan om te gaan galopperen... als ze zeuren, laaten we ze nieteens galopperen Tong uitsteken

van die meisjes die denken dat ze er verstand van hebben >> kleine pony = veulen
zoiets hoorde ik vanmiddag nog. staat er zon meid bij zon pony die gewoon niet zo groot is.. hoe oud is deze?? ik denk dat dit nog een veulen is.. issie 1,5 ofzo?? denk ik bij mezelf.. lees die galop nog maar een keer of 500, en dan praten we wel weer verder.

van die meisjes die alles beter denken te weten Frusty ohh wat heb ik daar een hekel aan. geef je een tikje omdat hij gewoon niet luisterd naar wat je zegt/ wat je vraagt, krijg je idd te horen dat je je paard mishandeld, en dat ik maar eens zonder zweep moet leren rijden. denk ik ook bij mezelf, leer jij nou maar eens normaal op je pard te blijven zitten, en leer eens DAT JE GEEN LES NEEMT OM TE GAAN GALOPPEREN.

van die meisjes die overal uit de grond schieten in rijkleding en met een poetskoffer in hun hand om elk moment toe te kunnen slaan...

van die meisjes die uit hun dak gaan als je een paard trug schopt, als dat paard jou ook schopt, maar ondertussen moet jij wel alle "enge" paarden voor hun zadelen omdat ie hun anders omver loopt.

van die meisjes die idd denken dat als ze een brave pony van 30 hebben gereden voor een week, dat ze dan de hele wereld aan kunnen... meid, je komt net pas kijken. sterker nog, ze hebben er nog niet eens aan geroken.

van die meisjes die denken dat als je 'poetservaring' hebt, dat je dan meteen klaar bent voor een verzorgpony/paard.

van die meisjes die met hun voeten nog nieteens onder de zweetbladen van een zadel uitkomen.

maargoed, ik draaf door Tong uitsteken. dat krijg ik nou eenmaal als ik ergens een hekel aan heb. maar ik ben wel duidelijk denk ik. ik heb er bijna alke dag wel mee te maken, dat krijg je als je bij een manege werkt, maar het is en blijft erg irritant. wat nog het ergste is, die ouders van die kinderen die komen die kinderen droppen om 9 uur in de ochtend, en komen ze weer ophalen om 6 uur 's avonds... we zijn toch geen kinderdagverblijf??

hier wil ik het even bij laten, voordat ik helemaal van het onderwerp afdwaal Tong uitsteken

oja... op de plaats van MEISJES kan je natuurlijk ook JONGENS zetten.
deze zijn wel duidelijk in de minderheid, maar ze zijn er wel zeker.

greetz jef

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:03

Ik heb nog wat Pennys!!
Een pony van 20 die nog in de lessen rijd moeten ze maar lekker op de wei zetten. Nou, arme pony Haha!

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:15

Eh ik heb nooit de pennie gelezen, maar ik kom aardig in de buurt! Heb aan 1 muur veel paarden poosters (lees foto's) en praat soms met een raar stemmetje tegen mijn paard....

dus....... ben ik dan een pennie meisje?!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:22

Nou weet ik nog steeds niet wat het nut van poets ervaring is. Heb me daar vroeger al vaak over verbaast, toen ik zelf nog de penny las, en op de manege reed. Iedereen kan toch poetsen? Of is er een soort examen voor te doen. Of hebben die kinderen daad werkelijk er een studie van gemaakt hoe de huid inelkaar zit, en geven ze die pony dan een huid massage erbij ofzo? ik snap 't niet! Verward

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:31

Ik denk dat ze daarmee gewoon willen aangeven hoeveel ervaring ze met paarden in het algemeen hebben.Niet speciaal poetsen.
Over poetsen valt wel wat te leren,maar niet zoveel. Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:51

runningkawa schreef:
penny meisjes zijn bij mij van die zielige mutsen
die denken dat een keer op de donder geven meteen dierenmishandeling is.
Kennen ook allemaal zwaar mishandelde paarden.

ook denken ze na 4 jaar manege lessen of een brave verzorpony gehad te hebben, dat ze geen beginner meer zijn.
En kunnen dan niet geloven dat een jong wedstrijd paard wel wat anders is.

amen

Het toppunt van irritatie:"je paard terecht op zijn flikker moeten geven en dan een paar van die meisjes langs de kant "aaaaaah"roepen"
Dat soort pennymeisjes moeten ze afschaffen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 12:06

regien schreef:
Eh ik heb nooit de pennie gelezen, maar ik kom aardig in de buurt! Heb aan 1 muur veel paarden poosters (lees foto's) en praat soms met een raar stemmetje tegen mijn paard....

dus....... ben ik dan een pennie meisje?!


Van de ergste soort }>

haha, grapje hé Knipoog

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:09

Ethelate"]
[quote="runningkawa schreef:
penny meisjes zijn bij mij van die zielige mutsen
die denken dat een keer op de donder geven meteen dierenmishandeling is.
Kennen ook allemaal zwaar mishandelde paarden.

ook denken ze na 4 jaar manege lessen of een brave verzorpony gehad te hebben, dat ze geen beginner meer zijn.
En kunnen dan niet geloven dat een jong wedstrijd paard wel wat anders is.

amen

Het toppunt van irritatie:"je paard terecht op zijn flikker moeten geven en dan een paar van die meisjes langs de kant "aaaaaah"roepen"
Dat soort pennymeisjes moeten ze afschaffen
[/quote]

Helemaal mee eens Haha!
Heb het weleens gehad toen een jonge hengst me beet ik hem 'n een opdonder gaf. Sorry maar ik pik het niet dat een paard mij bijt! Maargoed, toen kwam heel de pennygangbang en ik wist niets van paarden en ik was een mishandelaar en, en, en...
Wat moet ik dan? Dat beest op z'n dooie gemak mij laten bijten, en hem zacht influisteren dat dat pijn doet (ja en maak mij wijs dat dat ook werkt Haha!) Of hem gewoon EEN keer gestraft te hebben, zodat hij het niet nogeens flikt!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:35

quincy schreef:
pennymeisjes zijn meisjes die alles voor je doen. Ze hangen je zadel weg, wassen je bit af, en kuisen je borsels af om toch maar eens je paard te mogen aaien.
Die de hele tijd roepen van aaach! Wat een lieverd. Moeten zijn hoefjes nog gedaan worden? Moet ik hem poetsen? Moet ik helpen met opzadelen?


Ik wil een pennymeisje! Nee, twéé!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 15:10

Huertecilla schreef:

Ik wil een pennymeisje! Nee, twéé!!


Ik geloof dat ze in de aanbieding zijn , voorjaarspromotie Tong uitsteken

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:22

Ik was absoluut een pennymeisje! Dit deed ik allemaal:

- Met rijbroek en rijlaarzen naar school Frusty
- Bij iedereen aanbellen over een verzorgpony
- We hadden zelfs een "fantasie stal" Dan hadden we een schriftje (dat schriftje heb ik nog) waarin we alle manege pony's en paarden hadden opgeschreven (zelf paarden bedacht en foto's uit de penny gehaald). En dan gingen we de lessen indelen enzo (allemaal in ons fantasie).
- En de hele dag rondjes in de tuin rennen tot je niet meer kon..Aan elkaar lesgeven en springen over balkjes. We heben zelfs wel eens een fantasie wedstrijd gehouden met echte zelfgemaakte medailles!
- En toen hadden we in de penny gelezen dat je met een slofteugel een paard aan de teugel kon rijden. Wij gelijk een slofteugel kopen natuurlijk en die uitproberen op onze verzorgpony Frusty Frusty Want we konden niet aan de teugel rijden en dat was wel heeeeeel erg stoer als je dat kon!
- Met sporen rondlopen, was ook erg stoer! Frusty
- Fietsen met de cap op Frusty
- Keihard fietsen om onze kuitspieren te trainen Frusty
- Kamer helemaal vol met paardenposters
- 10 keer per dag Black Beauty kijken

Dit is ook een leuke:
- In de ruitersport zaak (waar we zowat elke dag waren, die lui werden gek van ons! Alles aanraken en kijken, maar niets kopen!) praten over onze eigen pony's (die we niet eens hadden, maar goed) zodat andere mensen dat konden horen... Frusty

Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan...
Met "we" bedoel ik, en mijn vriendin.

Echt erg...maar ik lees nog wel steeds de penny. Vind ik nog steeds erg leuk!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:03

penny meisjes vind ik persoonelijk er handig ze halen mijn paard uit de wei, poetsen mijn paard, wassen en poetsen het zadel en hoofdstel, vlechten zijn manen, als ik het zadel aangeef zadelen ze hem ook nog voor me op en dan ga ik lekker alleen buiten rijden. Idiaal dus Haha! En als ik dan terug kom uit het bos laat ik ze een rondje stappen in de bak, vervolgens zadelen ze mijn paard weer af poetsen hem en brengen hem terug naar de wei. Is dit KINDERARBEID GEEN IDEE!!!!!! maar het is wel lekker handig.
Oja uitmesten vinden ze trouwens geweldig.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:13

Shaienne schreef:
Ik was absoluut een pennymeisje! Dit deed ik allemaal:

- Met rijbroek en rijlaarzen naar school Frusty
- Bij iedereen aanbellen over een verzorgpony
- We hadden zelfs een "fantasie stal" Dan hadden we een schriftje (dat schriftje heb ik nog) waarin we alle manege pony's en paarden hadden opgeschreven (zelf paarden bedacht en foto's uit de penny gehaald). En dan gingen we de lessen indelen enzo (allemaal in ons fantasie).
- En de hele dag rondjes in de tuin rennen tot je niet meer kon..Aan elkaar lesgeven en springen over balkjes. We heben zelfs wel eens een fantasie wedstrijd gehouden met echte zelfgemaakte medailles!
- En toen hadden we in de penny gelezen dat je met een slofteugel een paard aan de teugel kon rijden. Wij gelijk een slofteugel kopen natuurlijk en die uitproberen op onze verzorgpony Frusty Frusty Want we konden niet aan de teugel rijden en dat was wel heeeeeel erg stoer als je dat kon!
- Met sporen rondlopen, was ook erg stoer! Frusty
- Fietsen met de cap op Frusty
- Keihard fietsen om onze kuitspieren te trainen Frusty
- Kamer helemaal vol met paardenposters
- 10 keer per dag Black Beauty kijken

Dit is ook een leuke:
- In de ruitersport zaak (waar we zowat elke dag waren, die lui werden gek van ons! Alles aanraken en kijken, maar niets kopen!) praten over onze eigen pony's (die we niet eens hadden, maar goed) zodat andere mensen dat konden horen... Frusty

Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan...
Met "we" bedoel ik, en mijn vriendin.

Echt erg...maar ik lees nog wel steeds de penny. Vind ik nog steeds erg leuk!

OOOOOHHHHHH Bloos
Wat was JIJ erg zeg! Schaam je Haha!
Zo erg ben ik nooit geweest. Wel leuk naar de paardenzaak, en alles kijken, niks kopen.
Heb wel vroeger 1 keer gezegd dat mijn verzorg paard mijn eigen paard was. Toen zei dat andere meisje oh wat leuk, nee deze is niet van mij, is mijn verzorg paard. Ik voelde me zo slecht! Ik dacht uitgelachen te worden als ik dat zei, en zij durfde het gewoon wel te zeggen.
Vond het zo erg dat ik dat had gezegd, dat ik 't me nu nog kan herinneren. Frusty

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:48

Enne.. ook als je met je gympies op je paard zit zonder zadel *LOL* *LOL*
(zie topic bij vvdd)
Verder trek ik me er niet zoveel van aan.. dat pennymeisje gedoe, ik denk dat bijna iedere, gezonde paardegek vroeger zo'n pennymeisje was. En ach, why not???? Daar ben je immers een kind voor (geweest) Tong uitsteken

Alleen 1 ding heb ik maar nooit kunnen begrijpen en ik hev het ook nooit gedaan: wat is er zo stoer aan sporen??? Scheve mond ik zie idd vaak meisjes op de fiets met sporen om, terwijl ik ze ontzettend irri vind zitten en ze daarom alleen tijdens het rijden draag.
Deden jullie dat vroeger ook??

Wel kan ik de verhalen 'paardje spelen' en 'teugels aan je fiets' me heel goed herinneren *LOL* En wat dacht je van een karretje achter je fiets binden en vervolgens zeggen dat je aan het mennen bent Tong uitsteken Haha!
Nu ik eraan terug denk is het eigenlijk best wel idioot *LOL* Schijnheilig


xxxxies

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:08

Citaat:
van die meisjes die met hun voeten nog nieteens onder de zweetbladen van een zadel uitkomen.


dit vind ik dus dikke vette onzin he !!
Ik ken een meisje bij mijn zus op de carrousel en die is 16 en die is gewoon KLEIN
en absoluut geen peny meisje en op de manege zelf rijd ze dna op de wat "kleinere"maar als ze wisselwedstrijden gaan doen moet ze soms wel een sop zo een reuse paard Knipoog en komt ze ook net onder de zweetbladen uit


ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:07

- meisjes die elk paard dat ze eens per maand poetsen als eigendom zien.
- die de hele dag "hun" paard lopen te roepen en kusjes geven.
- die ervoor zorgen dat iedere beginnner op de manege het moet ontgelden omdat zij al 2 jaar rijden.
- die altijd in de weg lopen
- die precies weten bij wij ze moeten slijmen, en mensen zonder eigen paard geeneens aankijken.
- die wel de spullen, waaronder roze, paars en blauw halster, bijkleurende rijbroek en poetsspullen maar niet het paard hebben.
- die het eigenlijk wel goed bedoelen maar gewoon een beetje naief zijn.