Mag je paard grazen met bit in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:19

Yorghos mag ook niet grazen met het bit in. Voornamelijk om bovengenoemde redenen: gevaar en irritant.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:25

[**] mag het ook niet.
Af en toe dan kan die het niet meer houden en duikt die ff snel de berm in om vervolgens weer uitzichzelf heel snel weer vooruit te gaan met een mond vol gras want hij weet dat het niet mag. *LOL*
Ach een keertje stiekem onder het lopen zit ik niet zo mee, als hij er maar niet hele pauzes van gaat maken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:27

tijdens het rijden wordt er niet gegeten. In de pauze wel, maar dan gaat wel het hoofdstel uit

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 18:45

Het mag alleen als ik het aan geef. Dus niet uit eigen initiatief. Maar ik doe het in de praktijk eigenlijk nooit, alleen als ik ff ga wandelen ofzo.
Dennis heeft hier prima vrede mee, Tammy heeft het nooit gehad. Die at nog dravende voort, zo wel aan de hand, onder het zadel als voor de kar. Ik heb van alles geprobeerd maar het er echt uit krijgen heb ik het niet gedaan al werd het wel veel beter.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:05

Tijdens rijden in een bak,ook als er toevallig gras in groeit of takken bovenhangen wordt er niet gegeten.Lotte moet dan op MIJ letten en op niks anders.Tijdens buitenritten weet ze dat ze enkel mag grazen als ik naar dat plekje rijd en dan de teugels langer laat.Als ze op eigen initiatief begint te grazen en dus niet wacht tot ze mag van mij dan heeft ze gwoon pech gehad en rijden we verder.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:12

Nee. Op stal hebben we niet bijzonder veel gras, maar ook langs het pad hebben we gras. Daar mag hij nooit van eten. Ik houd er niet van als je constant mee naar het gras gesleurd wordt of je paard constant even moet stoppen om een hapje gras mee te pakken. Aan het eind van het pad stoppen we altijd even, en hij weet dat het daar wel mag en elders niet. Met bit in mag hij sowiezo niets, alleen aan het halster op vastgepinpointe (:P) plekken.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:35

Bit in= niet eten.
Behalve dat het vreselijk irritant is als je paard elke seconde gras wil eten (en we hebben hier bijna alleen maar paadjes met gras erlangs) kan Sher het ook niet goed Haha! Ze heeft een keer toen ik haar aan het afzadelen was een pluk hooi gepakt (ze had haar bit nog in) en toen ik het bit eruit haalde zat er allemaal hooi omheen gewikkeld. Lijkt me niet zo lekker als je een buitenrit maakt en je paard heeft allemaal gras om zijn bit heen