Een paard zoeken, niet gemakkelijk en duur.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 16:30

Samsam"]
[quote="runningkawa schreef:
ook een veelzijdige?

En ja wat jij goed vind, vind ik misschien nog niet goed Lachen


Nee, misschien niet, maar ik heb zelf een paard uit die prijsklasse en ik hoor toch van meerdere mensen (ook deskundige ) dat ik toch zo'n leuk paard getroffen heb.
[/quote]
leuk paard
maar is het ook goed?
Hij kan misschien Z dresuur, maar kan hij dat ook in springen
want zij zoekt een jonge, die allebei kan Lachen

En ik geef toch toe, dat in Kawa's jonge jaren, je hem toch niet voor 10.000 euro kreeg (paar keer bod gehad van deskundige wat een stuk hoger lag)
Ik noem Kawa dan ook niet leuk, maar goed, maar nog lang geen topper.

Want voor een topper is ZZ pas het begin.
en in vraagprijzen zit daar met gemak een nulletje meer achter.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:12

Wat ik begrepen heb van de topicstarter, zoekt ze gewoon een leuk dubbel L paard waar ze lekker mee op concours kan, ik denk niet dat ze een paard zoekt met olympische aspiraties ofzo (ze vind een paard dan 4 mnd onder het zadel is erg ver dressuurmatig doorgereden)! En die moet ze toch echt wel kunnen vinden met een budget van 6/7,

Oja en over Sam, of hij springen kan weet ik nog niet, maar papiertechnisch zou het me niet verbazen en qua dressuur zou hij denk ik nog wel wat verder kunnen komen dan Z.Kijk ik heb hem voor minder gekocht, maar kan hem nu denk ik wel voor het dubbele kwijt, je moet ook mazzel hebben met kopen. GOED ZOEKEN is gewoon erg belangrijk!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:12

Samsam"]
[quote="Frederieke schreef:

juist 6 jaar maar nog maar 4 maanden onder zadel
euro 15.000 euro , ha en het was net zon pracht beest, maja voor die prijs heb je ook al een heel goed paard wat al bijna Z dressuur loopt denk ik, dus we zoeken verder, ik houd jullie op de hoogte, hopelijk jullie mij ook als jullie een leuk paard weten.


Das wel heel knap om een paard wat net 4 maanden onder het zadel is bijna Z klaar te hebben? En dit was een particulier?
[/quote]

Ik denk dat Frederieke bedoelt te zeggen dat ze voor 15.000 euro ook een beter geschoold paard kan kopen ipv eentje die net zadelmak is.

ConcordeJarig

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:58

heb ik ff geluk gehad met mn ponybeest... ik was niet eens echt aan t zoeken, komt de buurman aan de deur (heeft ook paarden)... mn vader had hem gevraagd of ie eens rond wilde kijken, en hij wist dat eldina te koop was, en nog eens vreselijk goedkoop ook (moet echt alles zelf betalen). hij wilde haar zelf ook wel (voor de handel), maar die mensen wilden niet dat ze in de handel zou komen.
zelfde avond nog wezen kijken, werd er een haarbal met punkmanen en een stekelstaartje uit de stal gehaald, lelijk op de hoeven, onder de blubber, en compleet debielig. maar ze liep goed, en ze showde Party!! ze was zadelmak, maar al 1 1/2 jaar nix mee gedaan. dus ikke proefrijden een week later, met mn instructrice dr bij, was eldien zo gek dat ze aan de longe constant op dr snuffert ging, ze liep erg apart. ik dr op, en ze was zadelmak, in de zin van 'je mag op mn rug zitten maar verder snap ik nix'. heb haar toen laten keuren, en de dierenarts vond t een erg leuk levendig (en hoe...pffff, ze heeft me alle sloten laten zien bij t voorbrengen) beestje, dat goed kon lopen, en volgens haar wel eens een hele beste springer kon zijn.
ik fietste toen eldien 2 was regelmatig langs haar weitje, en vond haar toen zoooo mooi. was echt zo'n droompaardje voor mij.
en nou is ze van mij! alweer 1 1/2 maand! en de da had gelijk! ze springt echt fijn, het fijnste paardje qua springen waar ik ooit op heb gezeten. tis geen topper, maar voor mij zeker goed genoeg. ze is nu dressuurmatig al concoursklaar, en kan echt netjes lopen...
wat mn droompaard heeft gekost?? 1000 euro! *LOL* am I lucky or not?? Haha!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 11:25

runningkawa schreef:
eigenlijk wil je teveel, naar mijn idee.

Je wilt een paard wat zadelmak is
moet goed kunen lopen en springen
mag niet te oud zijn.

en dan vind je het gek dat ze duur zijn? Verward

Voor die eisen is dat toch heel normaal

Het is of je eisen aanpassen, of je budget flink verhogen.
Maar onder de 10.000 euro kom je niets aan met die eisen.
Rond de 10 heb je een leuk sportpaard, maar nog lang geen topper hoor.

succes met zoeken.


Hij mag wel oud zijn, daarmee bedoel ik hij mag gerust een jaar of 12 zijn, mist hij dan wel iets kan , wil liever geen paard van 12 dat nog maar B dressuur loopt, en ik weet dat wat wij zoeken niet gemakkelijk is en iets duuder en wij willen gerust ook wel 10.000 of meer uitgeven maar dan moet het paard iets kunnen zoals ik al zei, als we een jonger paard kopen, die nog niets gepresteerd heeft willen wij zoveel geld niet uitgeven omdat wij ook nog niet het verstand hebben om te zien of het een goede wordt, een brave enzo... En een topper moet ik nou ook weer niet, kwil gewoon een leuk paard dat zou kunnen springen rond 100cm-120cm en die 120cm moet nog niet eens, en dat we alle dressuuroefeningen kan, daarmee nog geen vliegende galopwissels enzo maar toch appuyeren, achterwaarts gaan,......

juval : ik zal dadelijk eens een kijkje gaan nemen, bedankt.

snowdon : ik ben het met jouw eens Haha! , liefst zouden we nog onder de 10.000 blijven omdat wij ook maar gewone mensen zijn Haha! maar ik ken mijn papa ondertussen al, als hij iets ziet wat hem echt aanstaat, dan neemt hij het ook en gaat al over zijn budget !

Samsam : het was particulier, maar het paard was nog niet Z klaar, zoals ik zei, het was net vier maanden onder zadel en kende juist de basis. Als het paard Z klaar was was de prijs nog niet zo gek.

runningkawa : ik zoek helemaal geen paard dat Z springen en dressuur is hoor, dat is ook helemaal niet te betalen voor ons en dat moet ook helemaal niet.

Samsam: ik zoek ongeveer een dubbel L paard zoals jij het zei, geen supercrack maar een goed paard waar ik wedstrijden mee kan rijden, maar ik vind een paard van 4 mnd helemaal niet ver dressuurmatig doorgereden, ik snap niet hoe je daar bij komt !

Linda250: Dat is nu helemaal wat ik bedoelde *LOL* !

Fww, ik heb iedereen gehad, nou ik hoop niet dat het op een discusie oploopt want dat was nu helemaal mijn bedoeling niet !

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:49

Frederieke schreef:
Dus ja nog maar verder zoeken, hopelijk wordt het straks iets, kweet er nog niet zoveel van, 6 jaar, heel braaf, kent heel veel dressuur, nog nooit mee gesprongen rest weet ik ook nog niet ! :


Sorrie, ik had het uit je eigen post afgeleid!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 12:58

Samsam"]
[quote="Frederieke schreef:
Dus ja nog maar verder zoeken, hopelijk wordt het straks iets, kweet er nog niet zoveel van, 6 jaar, heel braaf, kent heel veel dressuur, nog nooit mee gesprongen rest weet ik ook nog niet ! :


Sorrie, ik had het uit je eigen post afgeleid!
[/quote]

Ow sorrie, ik zie het nu pas staan, dat moest natuurlijk zijn kent heel weinig dressuur, sjiezes mijn vingers waren weeral een sneller als mijn hersenen , sorry hiervoor.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:25

Jee, wat gaat het hier toch makkelijk; 'Héh José (de kroegbaas), wil nog een wat oudere, lieve merrie erbij. Hoeft niet veel te kunnen, maar wel verkeersmak en zo, voor Richelle om de ferias mee te bezoeken.'
"Vraag het wel, maar heeft Paco zijn merrie niet te koop? Héh José-Maria, heeft jouw zwager die witte niet te koop?"
Paco komt de week erop met zijn trekker langs en over de rivier schreeuwend maken we een deal; 1700 Euro inclusief zadel.
En zo hebben we er weer een andalusische merrie (zonder papieren) met een nauwelijks gebruikt vaquero-zadel bij.
Ze kan inderdaad niets anders dan door de campo rijden, maar doet dat met stijl!

Op verschillende, andere, maar vergelijkbare manieren zijn we aan alle vier paarden gekomen en de vijfde was een onverwachte bonus die uit een merrie 'viel'.
Maar goed, wij rijden er alleen maar een beetje mee in de omgeving en verwachten geen sportprestaties.
Blijft dat we de prijzen in Nederland érg hoog vinden. Wij maar denken dat er een economisch dipje was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 13:50

Als je wilt dat hij kan appuyeren, moet hij toch Z dresuur zijn Lachen

Maar goed, ik begreep uit je verhaal dat je een jonge wilde en bij mij is een paard van 12 niet jong meer.
Ik geef je verder groot gelijk dat als je een paard van 12 ziet, wat niets gepresteerd heeft, dat je daar niet flink voor gaat betalen.

Verder is een paard wat 1 m parcoursen springt een B paard
1.10 een L paard.
1,20 een M paard.
Tenminste hier in NL Lachen

En als je wat gevonden hebt, laat dan ook je instrucruer/trice mee gaan.
En laat het paard keuren, scheelt een hoop narigheid.

succes

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 13:59

runningkawa schreef:
Als je wilt dat hij kan appuyeren, moet hij toch Z dresuur zijn Lachen

Maar goed, ik begreep uit je verhaal dat je een jonge wilde en bij mij is een paard van 12 niet jong meer.
Ik geef je verder groot gelijk dat als je een paard van 12 ziet, wat niets gepresteerd heeft, dat je daar niet flink voor gaat betalen.

Verder is een paard wat 1 m parcoursen springt een B paard
1.10 een L paard.
1,20 een M paard.
Tenminste hier in NL Lachen

En als je wat gevonden hebt, laat dan ook je instrucruer/trice mee gaan.
En laat het paard keuren, scheelt een hoop narigheid.

succes


Waaruit begrijp je dat ik een jonge wil? We weten het eigenlijk nog niet goed, liefst hebben we ene die alles kent, maar hebben ook al ondervonden dat dat de hoger prijsklasse kant opgaat Haha!
En bij ons is het al iets hoger, een paard wat 90 cm springt B enzo dus 1.20 is Z bij ons en meteen ook de hoogste reeks bij de LRV, dus ja das dan ook weeral anders. We laten zeker onze instructrice meegaan, maar zij is een springamazone dus kijkt met een ander oog zal ik maar zeggen dus als het toch een puur dressuur paard wordt zal het niet erg geschikt zijn maar we hebben nog iemand die heel veel van paarden kent en die gaat ook een keer mee als we eentje gevonden hebben, keuren doen we nu ook zeker, hebben we bij pony's nooit gedaan en altijd geluk mee gehad maar voor een paard gaan we dat zeker doen. Bedankt !

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:43

Mijn paardje had ik binnen een week gekocht.
Samyr was ook de enige waar ik was weze kijken en was eigenlijk al meteen verkocht.
We zijn de volgende dag nog wezen kijken en de week daarop hebben we hem opgehaald. Hij is nu al 3 jaar bij mij en ik ben nog steeds heel blij met hem.

Dus wie weet vind je jou paard ook ineens wel zomaar, gewoon volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:12

De wat oudere paarden die een leuke staat van dienst hebben zijn erg geliefd in het buitenland. Dat drijft voor ons de prijs alleen maar op.
Bovendien moet je maar eens goed nagaan waarom iemand een 8 jarig drievoudig M paard zou willen verkopen. Als ze lekker gaan in de sport doe je een dergelijk paard er niet uit. Meestal zit zo'n paard aan zijn top of in de stop maar toch is de prijs vaak astronomisch.
Als je een beleerd paard wil kopen zul je daar flink voor moeten betalen. Een groen paard zelf opleiden is een gok maar dan heb je voor hetzelfde geld wel veel meer kwaliteit in huis.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:50

Ik weet nog een leuk paard, van een meisje van mijn ruiterclub, hij is 7, L-springen heeft wel eens een crosje gelopen, en dressuur niet uitgebracht maar kent de oefeningen t/m de M travers, wijken, schouderbinnenwaarts, achterwaart ed. Het is een eerlijk lief paard, maar wel een grappig wakker paard, binnenkort kan ik je ook een foto onder het zadel sturen!
ruin,
7 jaar
1.67m
Faram X Saluut
6000 euro
Contact: bel 0653468580 (Nederland +31) of e-mail h.vanden.berg@hccnet.nl
Afbeelding