Reacties van mensen als je meer dan 1 paard hebt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:11

ik heb er maar 1 en daar heb ik mijn handen vol aan, maar ik ben ook een ontzettende truttebel met mijn paard. Maar ookalheb ik er maar 1 ik krijg vaak genoeg de vraag of ik er elke dag naar toe ga en of ik er wel tijd voor heb. Ik vind dat zo'n belachelijke vraag. Mensen met honden lopen toch ook zoveel keer er dag met de hond.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:16

Citaat:
Fitroy: Ik heb het idee dat het toch ten koste van de paarden gaat. Je moet alles toch meer afraffelen dan wanneer je een paard hebt.


Ik denk dat het er helemaal aan ligt hoeveel tijd je er voor vrij wilt maken. Van afraffelen is in mijn geval dan ook geen sprake.

Nu heb ik natuurlijk makkelijk kletsen want het 2e paard is pas een jaar en kost nog niet zo veel tijd. Ik heb hem trouwens meer gekocht voor erbij. Had het idee dat ik naast Naziri geen zin had om ook nog tijd te besteden aan een jaarling, maar wilde een paardje opfokken voor het moment dat Naziri te oud word.

Ik merk nu dat die kleine me al net zo veel doet als Naziri, (niets ten nadele van Naz) overigens. Ik baal ervan dat hij van de zomer het land in gaat en ik dan niet meer elke dag met hem bezig kan zijn.

Als ik een dag wat minder tijd heb, dan hebben de heren mazzel. Ze staan toch de hele dag buiten. Ik heb niet de illiusie mijn paardjes mijn gezelschap liever hebben dan dat van hun paardenvriendjes.

Ik heb ook vriendinnen (die geen paarden hebben) die het zo raar vinden, waar haal ik het geld toch vandaan? Zij komen al geld te kort! Die vergeten even dat ze vier keer per jaar naar de meest exotische oorden op vakantie gaan en bijna elke maand voor 300 euro aan kleding kopen!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:42

Fasel schreef:
Dat is ook wat wij horen. Dat we bloedjerijk zijn. En dat terwijl in werkelijkheid we nog immer een heel stuk maand aan het eind van ons salaris overhouden, dus nee, rijk zijn we zeker niet Maar klagen doen we ook niet. Het is onze keus en toevallig ons beider grote hobby. De een geeft het uit aan treintjes en wij aan de 'babies'. Haha!


Tja, wij geven het uit aan de paarden EN de treintjes... Haha! . Mijn man heeft dus als hobby treintjes, nou en als je dacht dat paarden een dure hobby is... Tong uitsteken . Maar ook wij houden altijd een heel stuk maand over hoor!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:47

Ik ben het niet eens met de stelling dat je met twee paarden de boel moet afraffelen. Absoluut niet. Wij hebben met onze twee knollebeesten tijd genoeg en geen wordt er afgeraffeld. Nu zijn we met z'n tweeen maar vroeger toen ik in mijn eentje twee paarden had had ik er ook geen probleem mee. Daar moet ik bij zeggen dat ik bijna nooit uitga en dus die tijd ook over heb. Denk dus dat de factor tijd per persoon verschillend is en je niet kan zeggen dat je met meer dan 1 paard de boel afraffelt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:52

Vroeger werd mij altijd voorgehouden dat paardrijden een dure sport is.
Vroeger was dat ook zo,maar toen wisten we niet beter.
Ik heb vroeger op een hele dure manege gereden.
Omdat ik in de wedstrijden ploeg zat reed ik zo'n 4 keer in de week Haha!
Ik ben er nog altijd blij om dat mijn moeder dit heeft willen geven aan mij want ik heb daar echt leren rijden!
Mijn broertje daarintegen had twee hobby's.Badminton en schaken,wat later voetbal en zaalvoetbal werd.
Mijn moeder zij dat hij twee sporten mocht omdat dat net zoveel kostte! Tong uitsteken
Nu moet ik ook wel zeggen dat het op die manege duur was.
Familie en kennissen gaven ook altijd de opmerking dat het absoluut niet nodig was om meer als 1 keer in de week les te hebben want het koste een fortuin(wat weten zij nu over mijn hobby )

Omdat mijn moeder absoluut niet rijk was heb ik nooit een eigen pony gehad in die tijd omdat mijn moeder het niet kon betalen(zij had in haar hoofd dat een pony op die manege gestald moest worden dan)

Nu heb ik zelf 2 paardjes en wij zijn absoluut niet rijk!
Als ik dan ga terug kijken ben ik nu veel goedkoper uit(heb manege gerolen voor veel wei)Paardjes hebben was mijn droom en zie hier:ik heb hem zelf kunnen laten uitkomen.2 paardjes is nog maar een begin!

De opmerkingen van rijk zijn en niet weten waar ik mee bezig ben krijg ik van de kennissen die niks met paarden hebben
Waarom? waarschijnlijk omdat zij denken dat een paard heel veel kost!
Hoe rijk ben ik dan?ik heb helemaal geen geld om rijk te zijn,maar heb wel veel ontspanning en 2 lieve vriendjes ervoor terug gekregen die mijn leven een heel stuk rijker maken door er gewoon van te kunnen genieten!!!Dat is in mijn ogen veel meer waard dan een miljoen op mijn bankrekening.Dus op naar de volgende paar paardjes!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:55

hier in t dorp is het normaal om minimaal 1 pony/paard te hebben en dan is het vanzelfsprekend dat er wat bij komt, als gezelschapsdiertje

maar toen ik nog in eindhoven op school zat, waren er maar een paar op heel de school met een eigen paard, toen ik er een 2e paard bij kreeg dacht iedereen dat ik superrijk was, ook omdat ik een nieuwe scooter had enzo, toen we daarna een 3e paard erbij kregen waren de opmerkingen helemaal niet van de lucht!!

maargoed, ik werk er hard voor, ze staan thuis dus kosten met zn 3en hetzelfde als 1 paard op een luxe pensionstal, en ik heb er ook gewoon tijd voor hoor!
en ik ga ook op stap en drink dan aardig wat(als ik geen wedstrijd heb) maar ga niet meerdere keren in de week ergens wat drinken ofzo, want dan kom ik niet uit met mn geld(ben ook nog eens verslaafd aan leuke kleren kopen!)

maar als je in een (boeren)dorpje woont kijken mensen je er echt niet vreemd op aan, als je meer da 1 paard hebt hoor!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:59

promptertje schreef:
Van de niet-paardenmensen krijg je altijd te horen "zo, dat kost nogal wat twee paarden, jij hebt zeker een heel goed salaris!"


Heel herkenbaar die opmerking. Met 1 paard 'heb' je zowiezo al geld (wordt er gedach/gezegd), maar zodra je er nog 1 bij hebt.... Ik heb een haflinger en een shetlander. En ja, daarintegen heb ik een auto van 1992 voor de deur staan. De mensen die zeggen dat jij 'geld' hebt omdat je 2 paarden hebt rijden vaak zelf in een spiksplinternieuwe auto! Reken maar eens om! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 13:16

Ach, zelfs met 1 paard krijg ik te horen dat ik wel rijk zou moeten zijn Haha! Rijk ben ik zeker, maar niet materieel Mijn vader is timmerman en mijn moeder heeft post gesorteerd, niet bepaald status-beroepen of beroepen waar je veel geld mee in het laatje krijgt. We kunnen het hoofd boven water houden en omdat we niet veel geld overhouden hebben we mijn paard verzekerd voor enkele onverwachte medische kosten.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 13:33

Inderdaad, rijk ben je zeker met een paard Haha! Met m'n paardjes heb ik een band die onbetaalbaar is. Zeker met Bresco. Hij vetrouwt mij door en door en waar ik ga, gaat hij. Als hij bijv. samen met mij losloopt en hij vindt iets eng, dan zal hij mij volgen ondanks dat hij het eng vindt. Hij weet dat hij me kan vertrouwen. Zoiets is gewoonweg niet in geld uit te drukken.

Rivendell

Berichten: 6823
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:20

Ik heb nu 8 ponies (jaarling t/m D pony). Tot vorig jaar had ik er 15. Ik had er genoeg tijd voor. Ik werk van 6 tot 14 uur en daarna ben ik bij de paarden.
Gelukkig hoeft niet alles gereden te worden, want het meeste is jong spul of drachtig. Ik woon op een boerderij en mijn vriend zet alles 's morgens buiten en ik 's avonds weer binnen. Tussen door doen we ook nog de koeien.
Ik vind het prima zo. Qua tijd komt ik ook wel uit en ik heb de luxe dat we 1 x per week een huishoudster hebben.
De meeste mensen reageren wel vreemd. "Oh, dan heb je zeker veel geld?". Eh, nee, niet echt. Genoeg om mijn beesten van te onderhouden.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:34

even uit de andere hoek: ik heb maar 1 paard (al 24 dagen lang ) en voorlopig hoeft er echt geen bij te komen. Geen menage à trois voor mij Knipoog

Hiervoor heb ik samen met een vriendin 5 paarden (waaronder mijn huidig paardje)verzorgd/onderhouden. Niet het standaard bijrijderswerk maar elke dag voeren, uitmesten, beweging geven, ...alles wat een normale paardenhouder ook doet. En ik moet zeggen, 5 paarden op 2 personen is teveel. Op dagen dat we niet teveel werk hadden bij de onderhoudsklusjes lukte het wel om elk twee paarden aandacht en beweging te geven, maar ik voelde me altijd een beetje schuldig. Dat was mischien niet nodig want ze stonden de hele dag op de wei maar ze hielden er zo van om eens uitgebreid aandacht te krijgen. Het voelde bij mij aan alsof ik er altijd eentje tekort deed.

Nu, alleen met mijn meisje, is het een droom. Ik kan elke dag uitgebeid met haar bezig zijn zonder dat ik eraan moet denken dat ik er nog eentje te doen heb. De luxe! Ik kan volop genieten van mijn eigen paardje, een nog betere band opbouwen en haar in alle rust zadelmak maken.
Misschien dat als Amber ouder wordt dat er nog een tweede bijkomt, maar voorlopig blijven we een duo.

En ja elke paardeneigenaar wordt wel eens geconfronteerd met de vraag of ze toevallig rijk zijn of iets in dien aard. Nee, ik heb geen sloten vol geld want ik heb een paard en Ja ik ben rijk (mentaal) want ik heb een paard!
Mijn paardje is mijn koffie in de ochtend, mijn slaapmutsje 's nachts en mijn prozac als het minder gaat.
En mijn neiging om nieuwe kleren te kopen is fel verminderd nu ik een paard heb om mijn geld aan uit te geven. Dus ze is nog goed voor mij budget ook nog. Lovers

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:50

Ik heb er op het moment drie en daarvan is een voor de verkoop. van twee paarden betaal ik het onderhoud helemaal zelf en de derde wordt door mijn zusje gereden dus die wordt een beetje gesponsord Knipoog

En dat betaal ik gewoon van mijn salaris en soms leg ik wat bij van mijn stufi...Haha! (scheelt wel dat ze op een stuk eigen terrein staan )

Ik krijg meestal het commentaar dat mijn ouders wel heel veel voor ons over hebben...Dat hebben ze ook wel en ze rijden me naar les en wedstrijden, maar ik heb ze zelf betaald en zorg dus voor het onderhoud en ook de zadels ed heb ik helemaal zelf bij elkaar gespaard
Vind het altijd wel vervelend als mensen dan complimentjes aan mijn ouders geven Bloos Voorlopig ben ik er hard voor aan het werk en dat heb ik er wel voor over, maar kleding kopen en veel uitgaan zit er gewoon niet in(al kan ik daar ook wel mee leven, heb liever die beestjes *LOL* )!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:06

Bij ons in het dorp heb ik niet de indruk dat er raar gekeken wordt dat we 3 paarden hebben en dat er waarschijnlijk volgend jaar nog eentje bijkomt. Dit is dan wel een veulentje.
Op mijn werk kijken collega's je wel eens vreemd aan als je zegt dat je 3 paarden hebt. Dan moet je wel stinkend rijk zijn zogezegd??? Mijn vriend en ik verdienen prima maar dat wil niet zeggen dat we naast het onderhoud van de paarden bergen over houden voor andere dingen. We kunnen goed leven en hoeven niet krom te liggen maar het vergt een beetje organisatie en planning. En ik heb dat er meer dan graag voor over Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:09

Ikdenk dat je inderdaad makkelijker meerdere paarden houd, als je ze bij huis of in een gehuurd stuk land kan houden. Ik ben aan Andrew niet overdreven veel kwijt aan stalling e.d. maar met de lessen, het tuig en alle andere bijkomende kosten (en dus ook rijkleding e.d.) erbij... Zie ik een tweede financieel nog niet zitten! Ook omdat als ik zou stoppen met werken of mijn vriend zijn baan kwijt zou raken) je dan met dubbele paardenlasten zit, en dat absoluut niet meer op te brengen is!
Het wordt nu al erg rekenen en bezuinigen als 1 van onze onkomens wegvalt... Bij ons op stal zijn meerdere mensen met twee of meer paarden. Die worden er niet echt vreemd op aan gekeken. Overigens hebben zij ook niet elke dag evenveel tijd voor hun paarden. Toch komen de meesten niets tekort.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:23

joyce B schreef:
Ikdenk dat je inderdaad makkelijker meerdere paarden houd, als je ze bij huis of in een gehuurd stuk land kan houden. Ik ben aan Andrew niet overdreven veel kwijt aan stalling e.d. maar met de lessen, het tuig en alle andere bijkomende kosten (en dus ook rijkleding e.d.) erbij... Zie ik een tweede financieel nog niet zitten! Ook omdat als ik zou stoppen met werken of mijn vriend zijn baan kwijt zou raken) je dan met dubbele paardenlasten zit, en dat absoluut niet meer op te brengen is!
Het wordt nu al erg rekenen en bezuinigen als 1 van onze onkomens wegvalt... Bij ons op stal zijn meerdere mensen met twee of meer paarden. Die worden er niet echt vreemd op aan gekeken. Overigens hebben zij ook niet elke dag evenveel tijd voor hun paarden. Toch komen de meesten niets tekort.


Ik weet wel zeker dat het makkelijker is als je je paarden aan huis hebt. Wij hebben onze paarden ook altijd op pension gehad voor we ons boerderijtje in Belgie kochten met weiland en stallen aan huis.
Aan stalling ben ik in ieder geval al niks kwijt, dan blijft over het voer, strooisel, lessen, wedstrijden, verzekeringen, spullen e.d. .
Als we dit huisje niet hadden gevonden, dan hadden we zeker weten geen 3 paarden gehad en al helemaal niet aan uitbreiding durven denken.
Dat is gewoon niet te doen met een hypotheek en alle andere vaste lasten en daar zou je dan ook nog eens 3 of 4 keer stalgeld per maand bij moeten gaan leggen... . Dat wordt ook voor onze financiele situatie niet haalbaar. Maar dat zal voor de meeste mensen met een normaal inkomen en sociaal leven gelden denk ik.
Ik denk dat wanneer je een modaal inkomen hebt en je smijt niet met geld dat je dan wel makkelijk 1 paard moet kunnen houden, mits je dat er voor over hebt.
Ik ben zelf heel tevreden over onze huidige situatie en zou niet meer terug willen naar een pension stal... hoezo verwend... Haha! Knipoog Cool

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:37

Nou elsie is vorige week zaterdag verkocht en nu doe ik alleen nog Bunny. Ik moet echt zeggen ontzettend leeg, beetje saai en het is gewoon niet vol ik hou zoveel tijd over.
Om eerlijk te zijn vind ik het echt vreselijk dat bunny nu alleen staat. Er kwamen er 2 pony achter me aan, nu komt Bunny helemaal niet meer achter mij aan totaal niet Huilen
Eerst stonden er 2 pony's te keihard te hinniken en kon ik lekker met allebei aan de slag ze lekker samen knuffelen elkaar krabben. Al;s het rijden bij de ene niet ging gaat het bij de andere wel lekker. Allebei lekker laten grazen enzo. Samen op buitenrit.
Echt 1 pony is niets voor mij, gelukkig komt eerst het veulen dat ik moet ofvoeden en daarna een paard waar we nu nog voor aant kijken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 05:12

Omdat wij aangespannen rijden en hobbymatig fokken krijgen we eigenlijk nooit commentaar op het feit dat we er 4 hebben.
Wel eens een opmerking dat het vast heel duur is waarop mijn antwoord stevast is: lang niet zo duur als 4 kinderen Haha!
Met de tijd gaat het makkelijk, Albert heeft zelfs nog tijd om de Welsh-Cobs van een kennis te rijden en in de avonduren zit hij tuig te maken of aan de marathonwagen te hobbyen.
Ons leven bestaat idd wel bijna alleen uit werken (beide full-time) en paarden maar dat bevalt ons prima.
In de 15 jaar dat we samen zijn zijn we wel 1x op vakantie geweest die niets met paarden te maken had (Turkije) en dat beviel erg slecht Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 07:45

Wij hebben er nu 3 staan.Binnekort als ons huis en de stallen afzijn heb ik 9 boxen.Tijd heb ik wel genoeg zeker als ze thuis staan ben ik van het gereis tussen 2 stallen af en bovendien heb ik naast de paarden eigenlijk niet echt andere hobby's die tijd vragen.

Echt opmerkingen krijg ik nooit soms eens van waar haal je het geld vandaan ,tja ik heb een vader die mijn hobby erg leuk vind en dus meebetaald en verder geef ik gewoon erg weinig geld uit aan andere dingen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:26

Ik heb 2 pony's (heb er een tijd 3 gehad), en dan krijg je inderdaad vaak te horen "jij zal wel rijk zijn" of "je ouders betalen het zeker?".
Nou, echt niet hoor. Haha!
Voor mij is het gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Andere jongeren steken waarschijnlijk hun geld meer in uitgaan, kleding, make-up etc. En natuurlijk andere hobby's en sporten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 16:01

wij hebben hier een handelstal en er zijn altijd genoeg paarden die gereden moeten worden. okkie is van mij en die gaat ook niet weg maar daarbij moet ik ook nog andere rijden en verzorgen en elk paard krijgt echt wel genoeg aandacht het is maar net hoeveel tijd je erin stopt. verder krijg ik zelden opmerkingen mensen zijn het gewend denk ik Haha!

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:42

Het is inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen. Ik heb het afgelopen half jaar 2 paarden gereden, waarvan ik van 1 eigenaar was. Maar goed ik heb ze wel alle bij elke dag gereden en verzorgt. En echt niet dat ik dat erg vond hoor!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:50

Idd prioriteiten: ik heb al heel lang 2 paarden, wel altijd aan huis gestaan behalve toen ik op een manege woonde (toen reed ik er s'avonds altijd een stuk of 6 incl mijn eigen paarden). Volgend jaar komt daar hopelijk een veulen bij (die ook niet weg gaat- de stal is er al). Ik heb niet het idee dat ik een van beide tekort doe, ik rij ze elke dag allebei, weer of geen weer. Sommige mensen denken idd dat je Onassis heet als je paarden hebt (en soms voel ik me ook zo- vooral sinds mijn Stubben-tic)
maar je hebt weinig tijd om geld uit te geven aan andere dingen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:12

Ik heb zelf ook een tijd lang getwijfeld over een tweede paard er bij. Ik heb een tijdje goed in de gaten gehouden hoe ik het doe met mijn tijd maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet haalbaar is. Ik ben nu met Lois 2 uur per avond bezig om te rijden en te verzorgen. 4 uur op een avond bezig zijn exculsief mijn reistijd is gewoon te veel naast een baan. Ik moet gewoon werken voor de kost en dus komen de paarden op de avond, na het eten en na het werk.
Op de stal waar ik sta staan ook veel mensen met meer dan 1 paard maar het zijn mensen die maar een paar uurtjes werken of nog op school zitten. Met een jong paard zou het misschien wel gaan, maar ook een jonge wordt ouder en wordt in de loop van de tijd intensiever getraind.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:34

ik ga mee met die prioriteiten. je kunt iets minder lang iets anders doen, en iets langer met je paarden bezig zijn.
ikzelf heb er 1, maar wil er eigelijk 1 bij (m'n ouders niet) en heb daar ook best tijd voor. Dan is m'n paardje niet zo alleen en krijgt automatisch meer beweging. (niet fout opvatten, dan rijd ik ze allebei goed niet een minder of meer)
ik heb nadat ik starlight gereden heb nog genoeg tijd om een 2e te doen. Maar ik snap wel dat sommigen het niet doen, het paard gaat natuurlijk voor.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:00

Tja... bij ons kijkt iedereen een beetje raar en vele zijn jaloers... waarom snap ik niet, de meiden en jongens hier uit de buurt kunnen hier hele dagen vertoeven en helpen mij dan ook zodat ieder paard genoeg aandacht en liefde krijgt.

Naiade en Pacific doe ik zelf, rijden etc. (kan er niet zo goed tegen als iemand anders ze rijd Party!!

Nifty rijd ik als er tijd is en zij word ook nog 3 dagen bijgereden en dan extra vertroeteld.
Souris net zo als Nifty....

De rest loopt in de lessen en er zijn altijd ponymeisjes die een lieveling hebben....

Mijn 3 oudjes krijgen wel wat weinig aandacht moet ik toegeven en daarom zoek ik voor hun ook een goed tehuisje waar ze beter verzorgd worden.... maar goed ze krijgen wel dagelijks een schone stal en een hapje eten en hun weidegang dus denk niet dat ze echt klagen...

Maar rijk ho maar.... moet elke maand huur aan mijn pa betalen voor de stal en het land aangezien ik nog een broer en een zus heb en hij mij dat niet zomaar kan geven en dan nog voer, stro (kuilgras van ons eigen land ....) en veearts / hoefsmid kostten maar goed daarom geef ik les en daar verdienen ze hun voer mee...