Mijn eerste "sprong" met de fries...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Mijn eerste "sprong" met de fries...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 18:47

Nou wat ik vandaag toch weer mee heb gemaakt...

Kdacht ik laat mijn friesje eens een sprongetje maken haha...
Eerst aan de longe over 2 balkjes... Nou dat ging harstikke goed! Nou hebben wij geen echte staander maar wel heel veel oude autobanden! Ik 1 autoband aan iedere kant gelegd en daar een paal boven op, hij in draf eropaf en jah hoor hij sprong netjes erover heen!!! Toen nog maar een autobandje erop gelegd en dat deed ie ook perfect! Ik moet wel mee aftellen maar dan zet ie toch echt wel goed af!

Nou kreeg ik vanmiddag dus les van een kennisje (percy) die woont een paar huizen verder op en ik dacht goh laat ik het ook eens proberen als ik erop zit. Nou alex een mooi kruisje voor me neer gezet en jah hoor Kim draaft erover heen... maarjah daar heb je natuurlijk niet veel aan dus wij nog 1tje hoger gezet en hij draaft gewoon weer lekker eroverheen! toen had Alex bedacht laten we eens een stijlsprongetje proberen misschien springt ie dan wel... Hij komt op de hindernis afgedraaft en... hij loopt gewoon door alsof er nix stond haha nou hindernis kompleet op de grond haha toen waren we maar meteen gestopt! Tja... Ze staan erom bekend he Springen is niet hun beste kantje Verward !! Haha maar buiten het springen om lekker gereden hij was eindelijk eens een keer EEN BEETJE voorwaarts!!!
Groetjes Laurie...

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...


Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:21

Haha wat zijn die friezen eigenwijs he? Ik probeerde het pas ook met Riekie. Kruisje neergezet. Met plastic buizen (kon ff niks anders vinden). Maar goed zij oren naarvoren en crossen erop af. Maar er dwars door heen hoor! Die buizen zijn nu buisjes geworden Haha! .
Heb jij enig idee hoe je dat bij zo'n fries toch voor elkaar kan krijgen? Om nou meteen een hindernis van een meter neer te zetten is ook zo banketstaaf Maar bij mij blijft ze er door heen draven wat bij jou ook gebeurde. Ik vind het wel gaaf een fries die kan springen!! Cool

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:40

In eerste instantie las ik FIETS ipv fries Bloos (en ik ben niet blond...)

Mijn tinker liep eerst ook altijd dwars door de hindernis heen. Nu heb ik de laatste tijd veel geoefend met losspringen en nu gaat het beter. We springen nu een strobaal. Veel hoger ga ik met mijn westernzadel liever niet.

* To Belg, or not to Belg *

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:17

die van mij springt zo 1 meter ze vind het schitterend Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:20

Lucien draafde er eerst ook doorheen. maar na dat hij beter an het been werd en we vaker hadden geoefend ging hij vanzelf echt springen. Ik zou denk ik een kleine oxer neerzetten. En geef haar maar eens een schop voordat ze erdoorheen draaft. De aanhouder wint.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 10:35

Laat ik dat nou helemaal voor me zien Haha! De Friezen bij ons op stal gaan ook het liefst door de hindernis of gaan daar op HUN tempo overheen, alhoewel er laatst een heel anders over dacht hahaha die ging puur aan de repeteer Haha! en sjeesde erover heen

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

_Lola_

Berichten: 2950
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 19:55

Heey Jah dat van dat oxertje lijkt me wel wat! en ik denk dat ik gewoon indderdaad flink blijf oefenen want ik moet en zou hem er een keer overheen krijgen:)!!!!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 138 bezoekers