Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

L_ola schreef:Wat fijn is aan jonge dieren, dan praat ik over veulens, is dat je weet dat er niets mee gebeurd is, als het dan fout gaat weet je dat het aan je eigen gelegen heeft.
Meestal bouw je met een paard dat je van jongs af aan hebt een goede band op.
Als je dan met het inrijden goede hulp zoekt, kan er imo weinig fout gaan.

Miss_Montana schreef:Mijn idee is dat je samen een leerproces in gaat en dat het dus beide ten goede kan komen. Het paard en de ruiter leren tegelijkertijd en bouwen op die manier een gezonde verstandhouding op. Natuurlijk kan het ook misgaan, aleen hoeft een paard daar niet jong voor te zijn. Een ouder paard kan net zo goed te 'lijden' hebben onder een onervaren ruiter. Maar als je als ruiter openstaat ervoor, begrip hebt voor het leerproces van het jonge paard en de goede begeleiding krijgt is er imo niks mis mee

uletje schreef:Maar..... Als je noooit ervaring opdoet krijg je toch ook nooit ervaring???
ggit schreef:Eens met rianne: van ervaren paarden naar een jonkie is nogal een stap. Wat mij betreft dus na overleg met je instructrice (als dat een goede is), en liefst onder begeleiding.