Melano kopen, of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:53

Tja... moeilijke keuze idd...

Als je Melano nù wel zou kopen, zou je haar dan nooit meer verkopen. Of zou je haar dan misschien verkopen als je 18 was en bij de paarden zou willen?
Ik snap echt dat het moeilijk voor je is om Melaan weg te doen, heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat een paard waar ik ècht heel veel van hield weg moest... Scheve mond
Maar stel dat je Melaan dan weg moet doen als je 18 bent, dan word het (lijkt mij) alleen maar moeilijker. Dan ken je haar nòg langer, heb je (waarschijnlijk) nòg meer met haar bereikt, heb je een nòg betere band met haar gekregen...

Dan komt er ook nog bij dat jij nog groeit en Melaan waarschijnlijk niet (of niet veel meer iig!).

Ik zou vorig jaar mijn verzorgpony krijgen van de eigenaren (zijn hele goede vrienden van mij Knipoog) ook een D-pony (zie profiel Knipoog), helaas is dit allemaal niet doorgegaan, omdat het andere paard van hen stierf en ze Skippy liever zelf wilde houden, omdat ze niet nòg een paard wilde 'verliezen'.
Tòen vond ik dat heel erg, maar nu weet ik dat het beter is geweest. Nù heb ik een paard, waar ik gewoon goed op pas en beter bij mij past qua karakter.
Afscheid had ik al genomen, al was dat ook niet makkelijk, helemaal niet zelfs.
Elke dag kijk ik naar de tekening die Natascha van haar heeft gemaakt en elke dag mis ik haar nog een beetje. Maar ik weet gewoon dat ze het daar goed heeft...

Ik zou denk ik Melano toch verkopen, ik weet het; ik zeg het makkelijk, ik ken Melano helemaal niet...
Toch denk ik dat je er beter aan doet om een paard/E-pony te kopen..
Maar dat is mijn mening..

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:58

Ik zou dr kopen. Ik vind het best een redelijke prijs wat ik zo van haar lees/zie op bokt. Lachen
Als je later bij de paarden wil gaan wedstrijden kan je haar nog altijd verkopen...
Ligt er natuurlijk ook aan hoe erg je aan haar gehecht bent, dat weet ik niet...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:00

Fonnie schreef:
Ik zou dr kopen. Ik vind het best een redelijke prijs wat ik zo van haar lees/zie op bokt. Lachen
Als je later bij de paarden wil gaan wedstrijden kan je haar nog altijd verkopen...
Ligt er natuurlijk ook aan hoe erg je aan haar gehecht bent, dat weet ik niet...


Ja idd..

je kan er nog mooi op rijden (je wilt toch crossen als ik het zo lees)
En dan zou je haar altijd nog kunnen verkopen..!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:30

Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb je vandaag zien rijden en ik zou het denk ik niet doen Ik vind het een hele leuke pony, maar vond dat je zelfs met beugels kort al behoorlijk groot was voor haar(ik weet het bij de trailer leek het wel mee te vallen Knipoog ).
Waarschijnlijk ben je er over 1 of 2 jaar vanaf gegroeid en moet je haar alsnog wegdoen! Dan kun je beter nu een leuke E-pony kopen waar je verder mee gaat.

Zat je trouwens nog in de prijzen Verward Van die uitslagen op de site klopt maar weinig Verward Je staat onderaan, maar zou met je strafpunten tweede moeten zijn Verward
(heb je me nog horen schreeuwen nadat je gefinishd was, ik stond achter de bosjes, maar heb je nog wel zien rijden. Was door problemen met een paard van iemand over de voorstang nog steeds in Roden Knipoog )

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 23:45

Ik vind 2500 een redelijke prijs. Stel hij was van jou, wat zou je er dan voor willen vragen? Lips are sealed Waarschijnlijk nog wel wat meer dan. Maar aangezien jij hem alles hebt geleerd, zou het heel redelijk zijn om hem wat goedkoper te maken.

Ik heb even naar de foto´s gekeken in je profiel en ik vind niet dat je echt te groot bent. Het past precies. Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel je dus nog groeit. Als je waarschijnlijk nog een stukje doorgroeit, zal het logischer zijn om een grote E-pony of paard te zoeken. Anders heb je straks het probleem dat als je net lekker op weg bent, je hem moet verkopen omdat het niet meer past of omdat je te oud bent. Scheve mond

Als ik jou was zou ik hem denk ik kopen, paar wedstrijdjes en vervolgens weer verkopen (op een moment dat je daar zelf klaar voor bent). Zo kan je zelf een beetje zijn toekomst bepalen. Hij moet dan gewoon naar een ander ambitieus ruitertje en ik denk dat er genoeg mensen zijn die op een pony als melano zitten te wachten Lovers . En dan kan jij rustig op zoek gaan naar een geschikt paardje voor jouw toekomst. Dan komt het met jullie allbei goed! (Ik zit overigens met eenzelfde soort probleem, ben namelijk ook aan de grote kant voor mn pony Verdrietig , maar afscheid nemen is moeilijk...En zoek maar eens vervanging! )

Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt! groetjes yvette

(tjees wat een lang verhaal)

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 15:24

Het wordt steeds moeilijker om een keuze te maken.
De ene zegt houden met goeie argumenten erbij en somigge mensen zeggen weer verkopen met ook goeie redens erbij die ik zeker kan begrijpen. Maarja, ik moet nog steeds een keuze maken..
Maar ik ben 14 jaar (februari ben ik) en ik hoop natuurlijk dat ik nog wel wat groei. Maar als ik maar tot me 18e op haar door kan rijden is er verder geen probleem denk ik. Maar ik zit dus juist te twijfelen of dat wel gaat.. Ik wil met haar verder gaan in het SGW en ook wel springen.
Ik had met haar afgesproken dat als ze haar best zal doen bij de wedstrijd van gisteren dat ik haar zou houden en als het slecht zou gaan dat ik haar zou verkopen. Maar dat was natuurlijk maar een geintje maar ze heeft het toch weer voor mekaar gekregen om het goed te doen Party!!

Volgens mij heb ik nog nooit voor zo'n moeilijke keuze gestaan.. Scheve mond

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:52

Als je echt gek op Melano bent, en je het niet erg vind om niet superver in de dressuur te komen, zou ik hem wel kopen. Misschien is het een idee om hem over een tijdje te laten leasen door iemand, zodat je hem niet kwijt hoeft te raken. Lachen
Een pony van 1.44 kan behoorlijk wat dragen, alleen als je benen echt lang zijn, rijdt dat een beetje moeilijk. Scheve mond Denk er goed over na wat je nu met je pony wil doen en hoever je ermee wilt komen. Wil je graag Z-dressuur rijden of gaat het er je meer om dat je lol en een band met je pony hebt? Veel succes met je keuze! Knipoog

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:31

Als ik jou was, zou ik Melano kopen Knipoog veel succes ermee, ohwjaa: 2500 euro is best een redelijke prijs vind ik Haha!

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:36

Ennn melaantje is nog maar 4 dus hij groeit vast en zeker ook nog wat Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:09

ik vind het wel een te hoge prijs, ik ken hem dan wel niet, maar je hebt het hem wel zelf geleerd dus hij kent het allemaal door jou. Dan is het niet eerlijk dat je zoveel moet betalen.
Maar je kunt het ook anders zien: als je hem nou niet koopt en een epony koopt, moet je over een aantal jaar weer afscheid nemen. Ik zou dat erger vinden, dan nou doorrijden.
Maar als je het belangrijker vind dat je goed op je pony past, kun je misschien toch beter een grotere kopen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:38

Ik vind de prijs trouwens te hoog. Je betaalt dan de kosten en de tijd die je er al in gestoken hebt nog een keer...Frusty

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:02

Ik zou het niet doen. Als je zelf al twijfelt of je te groot bent, dan kan je beter een nieuwe pony kopen en daar gewoon mee verder gaan. En 2500 is wel veel idd als je die pony zelf alles aangeleert hebt.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:21

Even op een rijtje: Je hebt de ruimte en de tijd en het gaat goed in de sport met jullie en je komt vast wel verder met haar. Bovendien ken je Melano goed en lijkt het gewoon een prima pony. Het enige nadeel wat je noemt is haar maat maar volgens mij pas je er nog goed op en een paard kopen kan altijd nog als je 18 bent. Ik zou dus zeggen dat je het maar gewoon moet doen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:50

En toch zou ik ook even aankijken hoe het met dat stoppen gaat. Ik heb haar meerdere keren echt lelijk zien stoppen zonder enige aanleiding. En volgens mij was dat niet de eerste keer dat ze dat deed...
Ik zou eerst even afwachten of dat beter gaat, anders is er ook weinig te springen en te crossen...

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:49

Maar amy 2500 euro is eiglijk wel erg veel ? :S terwijl je hem zelf heb ingereden toch ??

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:24

2500 is meer 5500 gulden, erg veel voor een pony die nog niet zo heel veel bijzonders heeft gepresteerd of het moet een hele aparte zijn. Voor dat geld zijn ook genoeg leuke E pony's te koop.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:06

Als je even los van de prijs kijkt zou ik hem wel kopen, je kent hem al heel goed dus je hoeft niet opnieuw aan je pony te wennen, je hoeft geen afscheid te nemen, ik vind zelf dat je er nu nog prima oppast hoor! Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel je nog gaat groeien Verward Maar ja aan de andere kant is het dan dus wel als je opeens een groeispeurt krijg dat je hem alsnog moet verkopen... Nou ja iid een moeilijke keuze kopen heeft voor- en nadelen, maar het verkopen ook. Sterkte ermee meid! Ik ben blij dat ik niet in jou schoenen sta.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 14:59

We kopen der Lovers

Ik vind het gewoon zo'n super pony en kan eigenlijk gewoon niet zonder der. We zien wel allemaal hoe het gaat lopen..
In december moest ik haar eigenlijk terug geven maar omdat ik der nu mag houden hoeven mijn ouders haar pas in december te betalen.. En de prijs blijft natuurlijk dan 2500 euro.

Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen maar ik weet bijna zeker van wel Lovers

spookymuts
Berichten: 78
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:00

ik vind het wel duur voor z1n paard als jij omschrijft.
ik weet niet hoe ie eruitziet maar dat maakt niet uit.
kan je niet vragen of hij de prijs wat lager wil doien voor jullie? Verward
nou ik hoor wel weer wat.
ik hoop dat je hem mag kopen voor wat minder geld.
veel succes

doeiii Party!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 16:18

*Zie mijn bericht hierboven*

Hij is al telkens met de prijs gezakt. Toen ik hem kreeg vroeg die er 10.00 gulden voor. Hij is al telkens gezakt, meer doet die echt niet. Die eigenaar is nou eenmaal echt zo'n geldmannetje, niks aan te doen..
Dus in december hoeven we haar pas te betalen. Hopelijk ben ik dan al M1 startgerechtigd ongeveer.. Trouens, foto's staan in m'n profiel Schijnheilig
Vinden jullie trouwens dat ik haar nu nog moet laten keuren?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:36

tja alsw ik wedstrijd ambieties had zou ik een andere kopen, maar had ik die niet dan zou ik melano gewoon kopen.
de prijs vind ik wat hoog. wat zit er achter?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:40

als je nooit ergens problemen mee gehad hebt (ziektes kreupel) denk ik niet dat het echt nodig is, maar misschien is het wel beter om op eventueel mogelijke problemen te laten onderzoeken. Dan heb je iig zekerheid(voor zover je die nog niet hebt dan)
maar ik vind het eigelijk niet echt nodig, je kent die pony 2 jaar en als er nooit iets mee geweest is...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:46

Gefeliciteerd meis! Party!! Heel veel plezier met dr, maar dat zal vast en zeker wel lukken!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:50

Heeeel tof Party!! Gefeliciteerd! Echt een hele mooie sportpony, ga je echt hoog mee komen denk ik.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:53

Gefelicteerd Party!! !!
Offtopic Tong uitsteken wat ga je volgende week vrijdag doen Schijnheilig Tong uitsteken Ga je weg ofzo Tong uitsteken